17 jaar en werken in het buitenland?

Hallo iedereen!:slight_smile:

Dit is mijn eerste post, ik heb speciaal hiervoor een account aangemaakt. Ik zit nu in 5 VWO, en ben 16 jaar. Als ik volgend jaar slaag, dan ben ik nog 17. Nu zou ik heel graag in de vakantie volgend jaar in het buitenland willen werken. Ook wil ik misschien het hele jaar een tussenjaar nemen.

Mijn vraag is of dat kan? Want ik zie bij vele organisaties die werk regelen in het buitenland dat je daar 18 jaar voor moet zijn. Iemand enige suggesties? Alvast heel erg bedankt!:wink:

Heb je het al geprobeerd bij Joho? Ik kan zo gauw geen leeftijdsgrens vinden op hun site.

Leuke plannen! Succes!
Ik wou dat ik een tussenjaar had genomen voor mijn studie. Misschien had ik dan ook een passendere studie gekozen. :slight_smile:

1 like

Ik wilde eerst een jaar met de organisatie yfu naar zuid-afrika om daar vrijwilligerswerk te doen, maar daar moest je minimaal achttien voor zijn. Als ik volgend jaar de middelbare school afgerond ben ik ook nog zeventien, dus ik heb ze daar even over gemaild. Toen kreeg ik een heel aardig antwoord dat het waarschijnlijk niet zo veel uit maakte omdat ze goede contacten hadden met zuid-afrika en dat er wel wat te regelen viel blablabla. Ik zou als ik jou was dus gewoon even een mailtje sturen naar de organisatie waar je mee in zee wilt gaan. Succes ermee!

1 like