Turkse man wil vergoeding van Nederlandse ex

Turkse man wil vergoeding van Nederlandse ex

http://www.lokum.nl/turkije/wp-content/uploads/trouwringen.jpg

Een Turkse man eist van zijn Nederlandse ex 77.500 euro schadevergoeding omdat zij ‘nooit de overhemden van haar man heeft gestreken, zijn koffer niet inpakte voor hij op reis ging en geen belangstelling had voor de huishouding’. Dat meldt De Telegraaf. Ook zou de vrouw zich ‘koel’ hebben gedragen tegen Turkse en buitenlandse vrienden en het huis ‘rommelig en vies’ hebben gehouden.

De vrouw in kwestie, de Heerlense Anita Torpmann, ligt in Nederland al twee jaar in scheiding met haar Turkse man. Tot haar grote verbijstering ontving zij onlangs een brief van een advocaat uit Turkije met deze claim. Haar man bleek opeens een scheiding aangevraagd te hebben in Turkije. Torpmann zou zich 7 april bij de rechtbank in Ankara moeten vervoegen en is nu vertwijfeld, schrijft de krant.

lokum.nl

Tsja, hij kan eisen zoveel hij wil, maar het krijgen is een ander verhaal.

Rommelig en vies?? Wil mensen niet in hokjes plaatsten, maar vind Turkse mensen niet rommelig en vies, vindt ze soms overdreven netjes!

Nou, inderdaad, vind Turkije ook ERG schoon. Als de schoonheid van de openbare wc’s in restaurants e.d. een criterium zou zijn tot toetreding tot de EU, dan mochten ze Turkije wel toelaten en een stuk of wat andere landen eruit gooien!:vak02:

Maar verder kan ik me wel wat voorstellen bij het bericht van Ayasha, hoor.
Ik heb zelf van het voorjaar een tijdje als taaldocent op een taleninstituut in Turkije gewerkt. Nou, die directeur dacht ook dat wij, buitenlandse taaljuffen, zijn overhemden gingen strijken (hij vroeg het me zodra hij me van het vliegveld haalde!) en maaltijden naar zijn wens voor hem zouden koken. Nou, mooi niet, dus! De Turkse secretaresses mochten de school schoonmaken, maar weigerden dit. En meneer vond dit werk het portiertje (een mannetje, natuurlijk), die de hele dag toch niets te doen had , niet waardig. En deze Turk heeft nog wel vele jaren in Nederland gewoond!
En inderdaad, wij mochten niet gewoon op onze computers werken in de huiskamer, maar ons bezig houden met de mannelijke gasten van meneer, als die er waren!