Turkse kofte rauw

Beste Babs.

Ik heb het ooit rauw gegeten, kofte,gekneed door de gastheer,daarnaa werd het aangeboden op bladeren;weet je het recept?

Groetjes,

Hans.

Mag alleen Babs antwoord geven? :stuck_out_tongue:

Dat is çig köfte. Zelf maken is een kunst op zich, het vlees moet langdurig (echt lang - minimaal een uur) gekneed worden. Als je googelt kom je een hele rits recepten tegen. Ik maak het niet, vind het te pittig en ben geen fan van rauw vlees

Hoi Meref,

Sorry…ga ff googelen voor recepten,

Groetjes,

Hans.

Nou mensen eet ze maar, en daarna flink tandjes poetsen en een kauwgumpie eten, want de walm in je mond blijft lang hangen… :hihi: :lol:

[quote=“Hans, post:1, topic:52240”]

Beste Babs.

Ik heb het ooit rauw gegeten, kofte,gekneed door de gastheer,daarnaa werd het aangeboden op bladeren;weet je het recept?

Hans, vraag het Mehmet, een vriendje van hem heeft voor ons ooit een enorme hoeveelheid gemaakt.

Let op de vlammen slaan uit je …:slight_smile:

Hoi Hans,

ik heb dit bericht gemist, zie het nu pas…hoe dat kan? Geen idee…maar goed ik zie dat je al antwoord heb gehad.
Ik ken het recept niet en heb het zelf ook nooit gegeten.

Groetjes Barb

Ik eet geen rauw vlees. Ik ben geen leeuw!

Dus je eet ook geen filet americain, je biefstukje rose gebakken of ossenworst?

Niet meer…

Lekker…wij eten het 1 keer per maand!! Men maakt ook kofte met linzen en die is ook errug lekker.

Ja, nadeel van sis kofte is: heel veel knoflook…daarom ook die walm die je daarna ruikt.

Recept? Zal ik zo ff checken want alles wordt uit het hoofd gemaakt.

Ohh klinkt lekker…

(ben toch wel benieuwd waarom Elvis4 geen rauw vlees meer eet. Ik mag graag mn lam of rund rood/roze eten hoor…en vooral veel hihi!!!)

Ik heb nog bij geen enkel Turks familielid de Cig Köfte met rauw vlees gehad, zij maken het altijd met Bulgur.

300 gr. gekookte aardappels afgekoeld
300 gr. bulgur (gewassen, kleine korrel)
1 ui
2 teentjes knoflook
3 eetlepels tomatenpasta (salca)
1 theelepel komijnpoeder
Pul biber (naar smaak)
Zout en peper
Peterselie

Serveren met slabladeren en citroen.

Hans bij de bekende Baklava zaak aan de Bergweg verkopen ze vaak op zaterdag tot 12.00 uur Cig Köfte ! Maar dat is snel op of je moet van te voren bestellen.