Turkmenistan airlines

Beste mensen,

In mijn zoektocht naar een voor mij betaalbaar ticket naar BKK in december is mijn oog gevallen op een ticket vanaf frankfurt via asgabad (turkmenistan) naar BKK.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het is nl een stuk (dik 300E) goedkoper als een rechtstreekse ticket…

groet Jeroen

Hallo Jeroen,
Ik was laatst in Düsseldorf en ontdekte dat LTU tegen zeer voordelige tarieven naar Bangkok vliegt (en tientallen andere bestemmingen) Van alle eco-taxen en toeslagen die ze hier in Nederland “uitpersen” hebben ze daar nog nooit van gehoord behoudens brandstoftoeslag uiteraard. Ik heb zelf een reis naar Thailand bij BEX geboekt die nu ook vanaf Düsseldorf vliegt…scheelt bijna € 300.- ten opzichte van Schiphol. Dus…de moeite waard. bekijk de website www.ltu.de maar eens.
Succes
Coen Koch

Wil ook wel iets meer weten over Turkmenistan airlines.Scheelt enorm ,zelfs meer dan 100 eurotjes t.o.v LTU.Heeft wel een tussenstop LTU gaat rechtstreeks.Kan iemand mij meer vertellen?Ben van plan direkt begin Januarie naar Thailand te vertrekken.
Merci alvast.
Katharina

Af en toe even googelen en je treft al een schat aan informatie aan. Hier een engelstalige site met reviews over Turkmenistan Airlines Turkmenistan Airlines Customer Reviews - SKYTRAX

Ik zou zeggen, lees, huiver en oordeel zelf. Vergeet niet dat je vertrekt uit Frankfurt dus dat een deel van je voordeel teniet gaat aan je reiskosten naar en van Frankfurt (om nog maar te zwijgen over de extra reistijd).

Voor de rest moet je maar voor jezelf oordelen. Als comfort en punktlichkeit niet in je prioriteitenlijstje voorkomt dan is het misschien wel een goede deal.

Voor het overige sluit ik mij aan bij de anderen en ga vanaf Dusseldorf met LTU…

Als echt alleen de prijs van belang is, dan is een ticket met Turkmenistan Airlines vast de moeite waard. Maar zoals falang ook al zegt, komen er ook nog je reiskosten naar Frankfurt bij en je maakt ook nog eens een tussenstop in Asgabad, lijkt me nou ook niet echt geweldig.

Persoonlijk zou ik dan wat meer betalen en met een andere, meer gerenommeerde, maatschappij gaan vliegen, China Airlines/EVA Air/KLM nonstop vanaf Amsterdam of met bijvoorbeeld Finnair via Helsinki (Finnair heeft vaak ook mooie prijzen) of idd met LTU vanaf Dusseldorf.

De meeste mensen weten wel wat er vorig jaar met Mahan Air is gebeurd…waarom zou dit niet met Turkmenistan Airlines kunnen gebeuren ?! Bij Mahan Air bleek goedkoop uiteindelijk ook miskoop…

Hallo luitjes,
Dank voor reaktie. Ben even naar engelse side geweest, en GENEZEN !!!
Heb er ook even 'Reise&Preise"op nageslagen daarin werden 72 airlines getest.Worden ze niet eens vermeld. LTU scoorde 3 sterren,daar houd ik het dan maar bij.Het verhaal Mahan Air is mij onbekent.Vertel,vertel…Groetje Katharina

Mahan Air had ook altijd hele goedkope vluchten vanaf Dusseldorf via Teheran naar Bangkok en v.v. Dit werd aangeboden via De Vries Reizen, een reisbureau in het noorden van Nederland.

Veel mensen hadden via hen vluchten met Mahan Air geboekt vanwege de zeer goedkope prijs (we blijven toch Nederlanders he) en vervolgens kwam Mahan Air in de EU op de zwarte lijst te staan en mochten ze dus niet meer naar Europa vliegen…
Met als gevolg dat veel mensen een nieuwe vlucht moesten boeken met een andere maatschappij, vaak op het laatste moment, zodat vluchten inmiddels hardstikke duur waren geworden.
En ze hebben vaak maanden moeten wachten tot ze hun geld terugkregen van Mahan Air…

Aangezien Turkmenistan Airlines toch ook wel uit zo’n bananenrepubliek komt, zou het altijd kunnen dat ze op een dag ook op de zwarte lijst komen te staan…

Dus mijn mening: betaal iets meer, maar dan kan je ook met een iets gerenommeerdere maatschappij vliegen…

Hallo.

Ik ben het geheel met Dave eens, het liefst wil ik ook voor vrij weinig geld naar Thailand.
En aangezien dat er veel op de zwarte lijst terecht komen en dan alsnog duurder uit zijn met een ticket hoeft voor mij niet.
Dan maar wat meer betalen en zeker zijn dat het goed gaat zonder getouw trek om je geld terug te krijgen.
Een vakantie moet relaxed beginnen zonder stress.

Goedkoop is vaak duurkoop.

Vlieg met EVA in een nieuwe Boeing 777 in november naar BKK. Dit wordt de eerste vliegreis die ik wel eens slapend zou kunnen doorbrengen. Tot nogtoe EVA en China Air gevlogen,
en een keer Martinair (Phuket via Abu Dhabi) maar heb een hekel aan tussenstops.
Ik heb nu een keer op een binnenlandse vlucht van Thai in een 777 mogen zitten, en echt, dan wil je nooit meer wat anders.

Nog een laatste vraag, Turkmenistan Air, zitten daar vleugels aan ?

Best Hans.

Dat van die vleugels weet ik niet.
Maar hoogstwaarschijnlijk een galei-vliegschip.Passagiers moeten om beurten roeien!
Kan ook niet anders voor die prijs.

aan de reacties te zien ga ik toch maar met eva of china air naar bangkok…haha…
bedankt!

Passagiers van Turkmenistan Airlines moeten het vliegtuig ook zelf aanduwen op de startbaan…:teeth:

Fijn om te lezen… Heb echter Turkmenistan Airlines al geboekt voordat ik dit las…:frowning: