@Jac
Ik heb nog niets van de wolk gehoord. Laat hem maar lekker daar blijven waar ie gemaakt is.
@marion ja dat dacht ik ook. Nou ik lees of hoor ook niets.
Alleen over de rel over shalalie lied.
@beps en bloem Welkom terug net foto´s bekeken op FB. Maar wow wat super!!! Ik krijg er spontaan zin in!!! Even kijken op het net.
Ik zal hem er maar niet opzetten… ohhhh was zo leuk lol2!!!
Ja ben wel wat bijgekomen… en geniet zo van die foto’s!!!
Het was zalig… heerlijk met mn vriendin genoten!!!:zon02:
ja nou ja, ik schaam me niet zozeer voor mn kunstwerk, alswel hoe ik eruitzag in mn oranje hempje en mn harembroek zeg maar…
misschien kan ik dusdanig snijden ofzo… anyways, album zit toch al vol ![]()
hoe is het hier allemaal? is er nog nieuws?? roddels…?
iedereen gezond en gelukkig…? (ik wel
)
@ Bloem en Beps, welkom Terug!!!
Ziet er schitterend uit allemaal, enne Bloem, studeer jij voor fotomodel?:slywink: Volgens mij kan je zo aan t werk! En ik ben ook wel heel benieuwd naar jouw d*o, hoor!
@ Viva, lekker genoten van t zonnetje?
@ MK, lekker drukke agenda!
@ Jac, aswolk?? Laat m lekker daarblijven!
@ Marion, aan t aftellen, weet je nou al precies wanneer?
**
Ik heb pech, want m’n auto is stuk, en ik kan echt niet zonder. De temperatuurmeter liep opeens heel erg op. Maar was toevallig bij mijn garage in de buurt, dus dat kwam goed uit. Heb nu een leenauto van de garage, maar die willen ze eigenlijk terug. Ik hoop maar dat hij nog gemaakt kan worden, en dan doen ze meteen z’n beurt en de keuring, als het mee zit.
Verder, uhhhhwerk, werk, en nog eens werk. Niks nieuws dus.
Maar …over 3 weken gezellig weekendje met Pa en Ma, en over 6 weken zit ik lekker in Marmaris, met mijn dinnetje!!
@Miertje: Hopelijk valt het mee, ik duim…
Ik heb wat last van mn ogen. Mn ‘nagelmuts’ (die ook mn permanente make-up doet) vond dat dit te snel ‘verlopen’ was, en heeft dit ‘even’ bijgewerkt vandaag. Nu staan ze wat strak, en is het gevoelig…gaat wel over…
Zo lekker douchen, nog even in huispak en dan slapen…
Trusten allen tot morgen!!!
:dag:
@Jac
Van de rel heb ik ook al niets gehoord, alleen het lied vandaag en dat is al erg genoeg want ik vind het echt 3x niks.
@Beps
Last van de ogen, dat is minder he, maar vlug naar bed dan kunnen ze dicht. Misschien dat ze morgen wat beter voelen
@Bloem
De harembroek … staat soms best charmant hoor ![]()
@Miere
Ja ik weet het, 26 mei gaat het gebeuren ![]()
Wat een pech met de auto, hopelijk kunnen ze hem maken. En dan ook nog hopen dat de prijs mee valt.
Slaap lekker allemaal
ik heb elders even een uitgebreid verslag geplaatst van onze reis, dus ik dacht, dan kan ik dat hier ook wel neerzetten:
nou, we waren dus goed weg. tijdens de rit naar het noorden kwam de mail van de org. dat we gingen en de site in de gaten moesten houden voor de tijd. Om 23h kwam er dus te staan dat we om 8h gingen en dus zouden we 3h (don’;t ask me) vantevoren in moeten checken. al met al dus 2 uurtjes geslapen in bed, daarna nog 1 uurtje op een bankje op schiphol en nog 2 uurtjes in het vliegtuig. ik had het zo mooi allemaal gepland, maar helaas. was helemaal kapot en heb er toch wel behoorlijk last van gehad.
maar goed… dag 1 was dus al later en we zaten echt in the middle of nowhere, dus kon niet meeten met Anais. zij belde mij, was net aan het douchen, ik belde haar, zij was net bezig met TB etc.
dag 2 gingen we op weg naar Cappadocia. van 7h am tot 8h pm onderweg. 500 km met de nodige stops onderweg. 40 man in de bus. Ik was verruit de jongste en mijn vriendin die bijna 20 jr ouder is dan ik, de twee na jongste… de andere drie bussen reden of voor ons of achter ons. al met al dus 180 man.
Konya was prachtig, Mevlana klooster bezocht. Taurus gebergte met sneeuw en hagel.
Uiteindelijk in Urgup aangekomen, in een prachtig klein sfeervol hotelletje belandt. De mensen van de receptie wisten na een paar uurtjes al welk kamernummer we hadden en de sleutel lag elke keer al klaar. Na het eten gauw naar bed, want de wekker ging om 4.30 am
dag 3. om 5h werden we opgehaald voor onze tocht met de hot-air-balloon. het was helaas grijs maar we konden gaan. met 16 anderen in een mand aan een ballon. echt helemaal geweldig! ik wist dat het in cappadocia veel gedaan werd, maar ik had me er niet in verdiept want ik wist niet of we de tijd en gelegenheid zouden hebben.
wat een geweldige onvergetelijke ervaring om over dat landschap te zweven. echt prachtig!
om 7h netjes geland en champagne gedronken op een behouden vaart. onbehoorlijk staan flirten met twee van die jongens van de ballonvaart waardoor ik dus helemaal giechelend (want op een nuchtere maag champagne drinken…) aan het ontbijt zat.
helaas begon het onbedaarlijk te regenen maar gelukkig konden we onder de grond. de ondergrondse huizen bekijken en allerlei rotskerken enzomeer.
zoveel gedaan die dag… ook potterbakkerij bezocht. ik was nogal ongeinteresseerd en lette niet zo op, dus was ik de lul. bij de demonstratie, werd er gevraagd wat er gemaakt werd, en ik had het goed geraden. Had ik een 3 weekse pottenbakkerscursus gewonnen. iedereen lachen. Maar ik zei al: zeg dat maar niet te hard, want ik doe het ook nog.
dus toen moest ik maar vast mn 1e les nemen. zo’n foute harem broek aan om mn broek te beschermen en aan de draaischijf. ze vroegen of ik getrouwd was en om gezeik te voorkomen, zei ik ‘ja’ waarop ik dus prompt een giga dildo aan het kleien was. hahaha… echt… die gast die deed het erom, was echt nix aan te doen… beetje genant toen ze vroegen of ik dit vaker had gedaan
anyways… 's avonds een turkse dansavond met derwish dansen wat erg mooi was om te zien. veel raki gedronken en mooie andere dansen gezien. maar ik was me toch een partij moe! niet normaal.
dag 4 straalde de zon ons tegemoed en dit was echt een prachtige fantastische dag. gosh wat heb ik genoten van het land, het eten, de zon en de landschappen. we hebben een korte wandeling gemaakt, heb mn vriendin allerlei foto’s laten maken (voordeel tegen alleen reizen… iemand maakt foto’s van je ) en we hebben zoveel verschillende kleuren en vormen gezien. echt prachtig.
lekker koffie gedronken in het zonnetje, ansichtkaartjes geschreven en lekker genoten. het was 23 april, de dag van de kinderen, dus iedereen was vrij en in een klein stadje was echt een geweldige optocht/ parade van alle schoolkinderen waarvan we nog een heel klein stukje hebben kunnen meepikken.
mooie tapijten gezien in de tapijtknopperij… echt kunst. als ik het geld ervoor zou hebben, zou ik het wel weten.
we mochten in het stadje uitstappen ipv mee te gaan naar het hotel en tijdens het kijken naar ansichtkaarten/pasjmina’s en sieraden kwamen we langs een klein winkeltje. de man nodigde ons uit om binnen te komen kijken, waar zijn vrouw bezig was iets te maken. echt nog nooit gezien maar de kunst vorm heet Erbu. in een bak lijm op een dusdanige manier verf druppelen dat er een motief/ schildering ontstaan. Papier erop, die de verg opneemt en voila… we hebben elk een uniek souvenier gekocht. ook hadden ze er pasjmina’s en na er alweer 3 aangeschaft te hebben, viel mn oog op een 100% zijden exemplaar… die mensen kunnen weer 1.5 week de zaak dichtdoen want wat wij daar gekocht hebben!!
Met onze buit zijn we neergestreken op het terras van het gebaks-huis waar we elk hebben genoten van een taartje met cappuchino.
heerlijk genieten. helaas konden we niet meer uit eten, want toen ik op een gegeven moment keek, welke kant we het beste op konden gaan en dus niet keek waar ik liep, viel ik van een stoep, zwikte mn enkel en knalde dus keihard op mn smoel. allebei mn knieen helemaal open. alles deed pijn. vriendin natuurlijk heftig geschrokken (die dacht dat ik mn enkel gebroken had ofzo)
gelukkig kon ik daarna wel lopen, zij het vrij stam en pijnlijk, maar goed… dus maar terug naar het hotel en snel slaappie doen.
dag 5. heerlijk weggedroomd bij het uitzicht onderweg. helaas weer richting de kust. onderweg gestopt bij een kervanseray waar ik nog nooit geweest was. echt prachtig en mooi om te zien. ik hoef me er echt geen moeite voor te doen om dit te zien en te voelen. ik zie zo al die kooplieden en handelaren voor me lopen (tussen de toeristen door)
we kwamen aan in Lara en heb geprobeerd contact te leggen met Anais. Zo dichtbij en toch geen mogelijkheid tot meeten. Zij had geen auto en wij hadden overdag geen tijd. Wel ff kunnen bellen met haar, ook leuk
http://forum.viva.nl/www/smileys/1_wink.gif
dag 6: in de kuststreek gebleven. richting Perge, een oude romeinse ruine stad. het stuudje in mij werk wakker. gosh wat vind ik dat toch mooi. wederom zag ik zonder moeite de romeinen door de stad lopen… helaas was ik de enige en 2000 jaar tijdsverschil… ach… details.
we zijn naar een markt in Antalya geweest, lekker in het zonnetje een jusje gedronken en genoten. het was zondag, dus ook door Antalya gereden, helaas geen tijd om te stoppen en rond te lopen. wel de waterval bekeken en toen weer terug naar het hotel. ff een hoognodig slaappie gedaan en daarna het hotel verlaten voor een dineetje… mhmhh kofte. ik hou echt van de turkse (grill) gerechten. die gasten van dat restaurant moesten zo lachen om hoe wij zaten te genieten van het eten. ook de wijn was lekker
http://forum.viva.nl/www/smileys/1_wink.gif
dag 7, laatste dag, richting Aspendos, het oude amphitheater. uiteraard zei de gids dat dit het mooiste amphitheater was… jaja, dat zeggen ze allemaal… ik kan niet eens meer tellen hoeveel van dit soort theaters ik heb gezien. dan wel in mn studieboeken, dan wel in het echt.
en we lopen naar binnen en ik kom die gang door en sta pal op het ‘toneel’ en ik kijk om hoog, naar de eerste rang, de tweede rang en de zuilengalerij erboven. en ik zeg tegen mn vriendin: wow, ik heb er al veel gezien maar deze… en ik kan gewoon niet verder praten. Ik was zo overdonderd. Ik begon spontaan te janken… hahahah gek wijf dat ik er ben. wat een prachtige ruine is dit zeg. ook het verhaal erachter spreekt me erg aan. I love mythes en sages.
Anyways, daarna richting Manavgat voor een rivierentocht, toen had ik het wel een beetje gehad. zo druk op de boot (180 man) en niet bijster interessant. Ligt vast aan mij, maar ik zat er een beetje doorheen. Gelukkig hadden we nog 10 minuutjes om de moskee aldaar te bezoeken die echt schitterend was.
weer lekker in het stadje wezen eten, zalig en op tijd naar bed.
dag 8: ontbijt en weer terug naar huis.op schiphol stond er een laptop voor ons klaar, zodat we onze foto’s uit konden wisselen (halfslachtige poging in turkije was mislukt na 40 minuten nog maar 100 foto’s overgezet… ja dag)
2,5 uur in de file gestaan naar huis, paps en mams hadden geen zin meer om te koken, dus heb ik ze op chinees getrakteerd onder de voorwaarde dat ze stante pede mn foto’s zouden bekijken: allemaal !! grijns!
lekker vandaag vrij, morgen ook, koninginnedag en dan nog weekend! zalig! tijd om mn nieuwe boeken uit te lezen! en mn foto’s te sorteren (ze staan op FB) en lekker te relaxen.
Ik heb echt genoten van deze reis. samen met mijn vriendin, van de nieuwe dingen en indrukken, van onze gesprekken en de natuur. Helaas wel samen met min. 40 andere en soms 180 andere mensen, wat het van tijd tot tijd echt heel erg zwaar voor me maakte, maar echt een unieke reis. Helaas heb ik nu wel 2 andere problemen erbij… ach… welke pasjmina doe ik nu het eerste om en … wanneer kan ik weer terug!! zoveel moois gezien in deze regio dat ik zeker nog eens op eigen houtje terug wel. je wordt toch wel echt geleefd met zo’n groepsreis en heb ontelbare keren dingen gezien waar ik langer had willen blijven of ook had willen kijken. maar goed, aan de andere kant, was het wel relaxed om elke keer zo aan te schuiven voor het eten en dat alles voor je regeld was.
heb ook geen sec. aan mn werk gedacht. had geen internet en was dus echt ff helemaal weg… zalig!
en nu ga ik slapen…
[SIZE=4][COLOR=darkgreen]:NETHERLANMiere: 15 mei Rotjeknor :NETHERLAN[/COLOR][/SIZE]
Jac: 17 mei tm 24 mei Katzenfurt Duitsland
Viva: 21 mei - 4 juni Alanya
Roanna: 31 Mei - 7 Juni Alanya
Linda: 31 mei -4 juni Port Zelande
Miere en Crazy - 8 juni/18 juni Marmaris!!!
Cyn: 11 juni -Soke/Kusadasi
Trl: 13 juni Kusadasi
Kaylo : 14 juni - 02 juli 2010 : ADR !!! :vak02:
MK: 18 juni - 2 juli - Side
Viva 17 t/m 28 augustus Alanya :zon02:
Jac: 7 september~21 september ~Turgutreis
Cyn: 9 september - 14 september Söke/Kusadasi :wub:
Kaylo : 9 september -14 september ISTANBUL :vak01:
Wendy: 16 september - 01 oktober Ocho Rios Jamaica [**
http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_carnaval.gif
**](http://www.mijnticker.nl/)
Bloem29: 7 maart t/m 14 maart 2011- Inzell- Duitsland
En de verjaardagen nog …
28/06 Toos
01/08 Linda
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
17/09 Crazymar
18/09 Wendy
08/11 Kaylo
13/12 Turkije Lover
29/12 MK & Bloem
10/o1 Cynthia
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
Goedemorgen meiden,
Bloem wat een schitterend verhaal weer, en gelukkig is je val met een sisser afgelopen…maar toch. Heb op fb je foto’s bekeken en jullie weten het ik ben een cultuurbarbaar maar zelfs ik vond het mooi, nou dat wil toch wat zeggen. Nu weer back to earth zal niet meevallen maar jij en Beps hebben iets om op terug te kijken.
Zo ik vandaag naar paps, zie er weer als een berg tegenop, dus ga nu moed verzamelen.
Miere, auto stuk dat is mooi balen, is niet goed he, denk dat je koppakking eruit ligt, maar gelukkig was de garage dichtbij, en daar kunnen ze het beter zien als wij hier.
Iedereen een fijne dag…en werkse
Kun je nagaan Viv, hoe wij, als cultuurliefhebbers genoten hebben… zie het nog als ik mn ogen dicht doe(en voor mij was het zelfs de 2de keer…) Sterkte zo bij Paps…
Meiden lekker geslapen, en zo naar de tandenbeul(hoezo back to earth…:wereld:) meld me straks!
Goede morgen …
Een mooi verhaal van Bloem
Viva is moed aan het verzamelen, misschien valt het mee vandaag :kus:
Beps weer met beide benen op de grond, naar de tandarts vandaag
En alweer de laatste dag van deze werkweek ![]()
Mogge all
Viva : sterkte bij paps:kus:
Beps : sterkte bij de smoelensmid:kus:
Bloem : prachtig geschreven verslag
Marion : vandaag laatste daagje van de week en dan lekker 3 daagjes vrij
Ik helaas niet in de tuin werken maar naar afspraak, hoop vanmiddag vroeg terug te zijn om van het :zon02: te genieten
Zo de smoelensmid overleefd. Viel mee… gelukkig
Schapjes in huis, en nu genieten van mn laatste vrije dag!
Iedereen een :kus:
@Raak
Nog van de zon kunnen genieten?
@Beps
Ow jee, morgen weer aan de slag. Zal wel tegenvallen of niet?
Ha meiden,
Ik ook weer thuis, dat werken moesten ze toch eens wat anders voor verzinnen, best wel zwaar!
Auto nog steeds bij de garage, maar ik mag gelukkig de llenauto houden, voorlopig. Het is niet de koppakking, Viva, dat had ik verleden jaar. Waarschijnlijk zit er een verstopping bij de radiator, maar ze hadden vandaag geen tijd meer. Maandag verder.
**
@ Bloem, leuk reisverslag. Geen last meer van de benen?
@ Viva, hoe was t vandaag bij Paps?
@ Raak nog in de zon gezeten? Hier nu bewolkt, maar nog wel warm. Ik merkte vanmiddag wel dat het erg warm was buiten, maar ben nauwelijks buiten geweest.
@ Beps weer dat tandarts-schone gevoel?
**
Ik ga gauw even naar Crazy, gedag zeggen, want ja, jullie raden het al, hè?
**
Tot later!
Marion : nee, helaas niet, wij zijn toen J. thuiskwam wel een lekker toertje gaan maken. Was nog zalig buiten
Miere : te hard gewerkt en nu even op weg naar Crazy
Beps : dat bezoek heb je ook weer gehad he
[SIZE=4][COLOR=darkgreen]:NETHERLANMiere: 15 mei Rotjeknor :NETHERLAN[/COLOR][/SIZE]
Jac: 17 mei tm 24 mei Katzenfurt Duitsland
Viva: 21 mei - 4 juni Alanya
Roanna: 31 Mei - 7 Juni Alanya
Linda: 31 mei -4 juni Port Zelande
Miere en Crazy - 8 juni/18 juni Marmaris!!!
Cyn: 11 juni -Soke/Kusadasi
Trl: 13 juni Kusadasi
Kaylo : 14 juni - 02 juli 2010 : ADR !!! :vak02:
MK: 18 juni - 2 juli - Side
Viva 17 t/m 28 augustus Alanya :zon02:
Jac: 7 september~21 september ~Turgutreis
Cyn: 9 september - 14 september Söke/Kusadasi :wub:
Kaylo : 9 september -14 september ISTANBUL :vak01:
Wendy: 16 september - 01 oktober Ocho Rios Jamaica [**
http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_carnaval.gif
**](http://www.mijnticker.nl/)
Bloem29: 7 maart t/m 14 maart 2011- Inzell- Duitsland