@roanna: het was zeker een lange dag, maar was wel druk moets nog veel administratie wegwerken aangezien ik twee dagen vrij was. kon vanmorgen ook heel slecht op gang komen barstende koppijn, ijskoud, beroerd enz
He, Marion, wat jammer, en dat in de vakantie als je net ff lekker van je mannetje wilt genieten. Vaak vervelen ze zich, en gaan ze zich anders gedragen dan normaal. Maar ik begrijp dat je al professionele hulp hebt voor hem. Hoe oud is hij eigenlijk? Je hebt het vast al eens verteld, maar ik heb het ff gemist. Heel veel sterkte! (hè bah, jij ook al in de narigheid. Het houdt niet op, lijkt het wel)
Oh Marion2. Wat een verhaal weer. Ja, hier moet echt even verder na gekeken worden. Is voor allen het beste, lijkt mij. Nu, jij ook veel sterkte en wijsheid hiermee.
Linda: Heb je nog steeds die hoofdpijn? Zou er toch even mee naar de huisarts gaan als ik jou was. Duurt nu wel erg lang. Misschien is het niets bijzonders, maar je kunt er toch even beter naar laten kijken. Griepje misschien? Te hard gewerkt de laatste tijd? Oke, jij ook sterkte ermee.
Ik ga kappe. Tot morgen
Roanna
@ Roanna, tot ziens weet ik niet, maar goedenacht is** iyi getceler***(ik weet niet of ik het goed schrijf, hoor), dus: iyi getceler!!*
Ja Linda, zeker ff langs huisarts gaan, dit is niet normaal, zo lang hoofdpijn!
Sterkte, (jij ook al)
XX Mar
ikke ga nu slapen ben ook moe na zo’n lange dag hoop dat ik morgen een betere dag heb doei allemaal slaap lekker
Ook jij Linda, iyi getceler!!
@Mierre
Viel mij ook al op, lijkt wel of iedereen in de narigheid zit, op wat voor manier dan ook.
Ons zoontje is nu 9, kunnen terugvallen op professionele hulp als het nodig is omdat hij een aan autisme verwante stoornis heeft. Maar meestal redden we het prima met zijn drietjes. In de vakanties is hij meestal wel even uit zijn hum maar dat duurt dan ongeveer een week. Zo extreem als hij nu reageert hebben we nog nooit mee gemaakt. Weet uit verhalen van andere ouders dat dit gedrag bij kinderen met deze stoornis vaker voorkomt dus je bent er wel op voorbereid dat het kan gebeuren. Maar toch schrik je als blijkt dat je kind, wat normaal juist opvalt door lief en sociaal gedrag, plotseling zo’n agressief gedrag gaat vertonen.
Nou, het is weer droog, 'k ga de hondjes maar uitlaten, en dan naar bed, Welterusten allemaal, en wie al slapen, sweet dreams!!
**
XXxx Mar
Foutje, het stort alweer!!
@Marion,neem die hulp van de school maar met twee handen aan.
Ik herken dat wat je meemaakt heel goed,onze jongste (nu bijna 17) was ook zo op den duur kon ik dat ook niet meer verdragen.
Ze hebben hem getest (een hele dag)en wat de huisarts al vermoede bleek zo te zijn :ADHD.
Hij heeft toen rillatine voorgeschreven gekregen en dat werkt echt goed.
Hij was weer voor rede vatbaar,ging niet steeds meer overal tegenin en zeker ook niet onbelangrijk zijn schoolresultaten gingen met sprongen voorruit omdat hij zich beter kon concentreren.
Hij was 9 toe hij met de medicijnen begon,en toen op de middelbare school wilde hij ze niet meer,op korte tijd waren we weer terug bij af.
Gelukkig zag hij het op een gegeven moment ook in dat het met de pillen veel beter gaat.
Momenteel neem hij ze niet,in de schoolvakanties en in het weeknd niet ,als hij de pillen neemt wort hij wel sneller moe.
Als je nog vragen hebt laat maar iets weten,maar neem van mij aan dat het voor de kinderen zelf ook heel erg moeilijk is,ze hebben een hekel aan hun gedrag maar ze hebben het niet onder controle.
Mijn zoon verteld me wat een warboel het vaak in zijn hoofd is en ook hij is blij dat die pillen hem een stuk rustiger maken ook in zijn hoofd.
Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden want deze situatie is voorniemand prettig.
Oooo ik was zo druk aan het typen dat iedereen nu naar bed is,slaap lekker allemaal en morgen gezond weer op!!!
Namaak en piraterij
In steeds meer landen is het mogelijk om voor weinig geld nagemaakte merkartikelen te kopen. Behalve horloges en merkkleding, gaat het bijvoorbeeld ook vaak om parfums en illegale kopieën van cd’s of dvd’s. Omdat merken zijn beschermd, is het verboden deze producten mee te nemen naar Nederland.
Hoe weet u of een artikel nagemaakt is?
Kenmerken die op namaak wijzen zijn bijvoorbeeld:
[ul]
[li]een abnormaal lage prijs;[/li][li]een abnormaal laag kwaliteits- en afwerkingsniveau van het product; en[/li][li]het product is te koop op een markt.[/li]Het is trouwens ook mogelijk dat de nagemaakte goederen in gewone winkels te koop zijn.[/ul]
De Douane treedt op tegen namaak en piraterij. Namaak en piraterij maken inbreuk op intellectuele eigendomsrechten
@Jill
Hij zit al sinds hij 4 is op speciaal onderwijs. Is daar al getest en bij de GGZ en bij beiden is de diagnose PDD-NOS. Heeft trouwens veel overeenkomsten met ADHD al heeft iedere stoornis zijn specifieke kenmerken. Geloof dat hij 6 was toen we zijn begonnen met Dipiperon, kon zich daarna ook beter concentreren en werd wat rustiger in zijn gedrag, gebruikt hij nu nog steeds.
Praten heel veel samen en weet dat hij het soms ontzettend moeilijk heeft en ondanks dat hij nog zo jong is kan hij wat er in zijn hoofd omgaat heel goed beschrijven. Dat doet me eigenlijk nog het meeste verdriet, het weten dat die kleine het zo moeilijk heeft. Gelukkig heeft hij ook nog een gigantisch gevoel voor humor, maakt alles een beetje makkelijker te dragen.
Oeps verkeerd gepost !!!
Ach wat maakt het uit…zitten we toch weer wat dichter bij deel 6!!!
Gelukkig dat jullie hulp krijgen,die dingen zijn in nederland veel beter geregeld,wat dat betreft lopen ze hier nog erg achter.
Ja meid dat maakt het allemaal nog moeilijk je kind op te voeden en vaak ook nog onbegrip van je omgeving.
Wel fijn
Wel fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten en dat je zoon zo goed kan beschrijven wat en hoe hij zich voelt.
HA ha ja inderdaad pfff ik ben nogal aan het klooien.
Doet de morfine misschien wel!
Loopt niet bij allemaal zo goed hier hoor. Ken ook gevallen die van het kastje naar de muur gestuurd worden. Hadden gewoon heel veel geluk dat we direct bij de juiste persoon terecht kwamen toen bleek dat J. het niet zou redden in het regulier onderwijs. De schoolarts had meteen al het vermoeden wat er met hem aan de hand was. Ze zat in het bestuur van een school bij ons in de buurt, speciaal voor dit soort kinderen, en raadde mij aan hem daar aan te melden. Hij kon volgens haar geen betere plek krijgen en daar had ze helemaal gelijk in want het is een fantastische school.