Turkish Tea Time 2011

Nog niks gevonden voor de kids zelf schuld ze zijn ook erg laat he.
Maar ja ze willen nooit luisteren naar ma,nu denken ze dat ze bij het reisbureau meer geluk hebben,tja ik laat ze maar in de waan.

mogguh

@ jill ze zullen vast wel wat vinden, jij hebt natuurlijk heel specifiek zitten zoeken.

@ beps owh zo, nou er stond dat je rubsje ook jarig was, dus ik dacht… vandaag…? of ja… gisteren dus… nou ja, whatever, beter te vroeg dan te laat

@ roanna met piet piraat in de bus naar het ziekenhuis en gewoon met kokkie weer terug naar huis?

owh mehn o mehn, ik heb een SPIERPIJN! 2 dagen achterelkaar gesport, beetje extra gewicht aan de oefeningen gehanden, auw auw auw
zometeen ff wat boodschappies doen op de markt (niet zo ver weg en groot, dus val nix af :wink: ) en dan weer aan de studie, nog 2 hoofdstukken en dan zit ik op 1/3
morgen en vrijdag kan ik ook niet studeren dus nu ff beetje tempo erin. hopelijk lukt het want ben nog een beetje duffig.

@Bloem ja die jeugd kijkt er mss toch anders tegenaan als ik he.
Heb jij morgen niet die gesprekken?

@ jill, ja klopt, morgen heb ik die 2 gesprekken ja. moet ook nog wel het een en ander voorbereiden, voor de een meer dan voor de ander, dus heb weer zat te doen

@Bloem ik zal extra hard duimen :thumbsup:

zo… ik weer terug van de markt. eventjes langs de notenkraam geweest en verse groenten gekocht, ook kaas en eieren gehaald.

net klaar met het maken van tzaziki saus (@ beps 1/4L. yoghurt, 1 komkommer (zaadlijsten verwijderen) en lenteuitje, mixen, op smaak brengen met peper/zout/peterselie) erg lekker.
nu zit ik aan een bakje yoghurt met verse aarbeien van de markt. in de supermarkt waren het van die kleine ielige aardbeestjes en van de markt van die dikke sappige verse… mmhh die zijn hun geld wel waard yamjahmyumyummm

Ik vandaag een tonijnsalade, en dan ehhh… 4 kleine amandelboterhammetjes met pindakaas light…(hihi, van middag biefstuk met gebakken champions, en vanmorgen een shake…)
Anders val ik vanavond om…(moet nog 7 uur werken nl…)

Die reepjes…JAMMIE!!! !Nee vandaag geen een, vrijdag ofzo weer :wink:

wat zijn we toch een stel keukenprinsessen he? staan we toch te kokkerellen en alles…

ga nog gauw ff yoghurt maken, gaat sneller op dan ik dacht…

Bloemmie ik mis de knoflook in de tzaziki…of mag je dat niet.

Beps klinkt goed hoor.

Ikke 1 shake, 1 halve reep, 1 shake tot nu toe, en straks weer een halve reep vanavond yoghurt met eiwitpoeder en gerookte zalm en witlofsalade met mosterddressing paprika ui peterselie…ik schommel zo erg dat ik weer even heel streng zit. Want deze week nog niet afgevallen maar gelijk gebleven…en dat kan niet he.
Gewoon een plateau waar ik even op vast zit.

Zo ikke ramen gezeemd, en de overgordijnen gewassen en weer opgehangen…dat vind ik altijd zo’n but klus, maar ze zijn wel weer heerlijk schoon en fris.

@Viva: Ik merk gewoon dat ik het echt niet red als ik warm eet rond 14 uur. Dan moet ik in de avond nog een ‘soort van’ maaltijd! Dus dan neem ik meestal iets van een maaltijdsalade ofzo(met tonijn of zalm… erg vervelend hihi)

ja bah vervelend zeg…
ik maak tonijnsalade als volgt

1 blikje tonijn in olie (liefst die van rio mare met olijfolie)
olie eraf gooien.
tonijn in een schaal.
1 klein uitje
1 stukje appel
peper/zout/maggie, mespuntje sambal oelek
1 1/2 eetlepel mayonese door elkaar roeren en minimaal een half uurtje laten staan.
Heerlijk gewoon.

@ viev je hebt gelijk! vergeten te vermelden! 1 teentje uitgeperste knoflook er ook bij!

zo… de melk staat te koelen, ff roeren zometeen en dan 24 uur niet naar om kijken, afwas intussen ook gedaan, begint hier langzaamaan een echt huishouden te worden… trots op mezelf (wastte voorheen 1x per week af… nu bijna elke dag!)
en dan zo aan de studie denk ik, ik heb nog een paar uurtjes… ga niet sporten want heb veels te veel spierpijn…

Wij vanavond gebakken zalm met bieslooksaus,aardappelpuree en groentjes.

By the way de lira 2.28 pffffffff

Eh… wat eet deze keukenprinses ? Homemade by the housecook. lol2

Soep vooraf. ( Geschenken toe )

Witte rijst.
Rendang van stukjes kipfilet.
Roerbakgroente waar veel champies inzitten,
Hete aardappeltjes in blokjes gesneden met gekookt heet ei.

Kant en klaar aardbeien/yogurt-toetje van de Lidll.

Nou, hij kan er mee door toch? lol2

Iedereen eet smakelijk zo.

@Jill: Tja… ik las al zoiets. Is wat he!!! Maar niet goed voor de turken zelf he, of heb ik dat nu mis.

@Beps: Werkse zo nog even he!! Bijna. :cheer:

Oh ja, met kokkie alles goed. Zag er heel goed uit en gaat volgende week weer werken. Mag nu al wel auto rijden.

:dag:

@Roanna alles ok met kokkie?

Nee dat klopt voor de turken is dat helemaal niet goed,hun loon blijft hetzelfde maar ze kunnen nu nog minder kopen want prijzen van brood en zo zullen zeker wel omhoog gaan.

@Roanna,ik zag het al alles ok gelukkig en hij mag al weer autorijden goed hoor.

Roanna: oooohh die hete eieren! Jammie…

rent nu snel naar de overkant naar de toko ik wil ook!

En inmiddels slaat de stoom uit mijn oren :smiley: