discussie over paspoort of id, ben het met bloem eens dat ik vind dat iedereen een paspoort nodig heeft op het moment dat je de grens over gaat, of dat nu naar timboektoe is of naar antwerpen, klaar buitenland is buitenland. Nu krijg je alleen maar verwarring zoals met zoveel hier in nederland. Maar de prijzen moeten landelijk worden, (vind ik ook voor alle leges en andere documenten zoals rijbewijs ect. Hier in den haag betaal je voor een rijbewijs 64 euro terwijl je in leidschendam (hemelsbreed 2 kilometer bij mij vandaan) 22 euro moet betalen, in den haag moet je een week wachten voordat je hem hebt, in leidschendam kun je er op wachten). De handelingen zijn overal hetzelfde dus moet ook de prijs hetzelfde zijn. En het is belachelijk duur en paspoort. Maar ja melkkoetje he, dus die willen ze niet kwijt.
Vandaag heerlijk nada gedaan, ging om kwart over 9 de deur uit, naar de markt in Delft, toen nog lekker geshopt, naar de kapper geweest, dus was gewoon ff een anniedagje zeg maar.
Haar zit helemaal leuk heb het laten knippen, er zitten extensions in (maar 3 aan de voorkant) en lowlights dus ben niet meer echt blonde dolly maar heb nu wat donkere plukjes er door.
@Viva: Foto? lol2 Zoals je het beschrijft, lijkt me het me heel leuk.
@Raak: Nou ja zeg… dan hebben ze je dochter wel goed geraakt dan. Inderdaad wat de anderen ook al zeiden… goed in de gaten houden, maar dat zal ze zelf ook wel weten neem ik aan. Jij nog wel wat hoodpijn. Doe jij ook even rustig aan dan!!! Beterschap allen. :kus:
Verder meng ik me maar niet in de discussie, want alles is al wel zo’n beetje gezegd. Weet alleen… dat toen we altijd nog naar Spanje gingen, we altijd op een ID kaart reisden en het eerste jaar Turkije ook en daarna alleen maar op paspoort.
Oh ja… R, vertelde me net, dat diegene die van die flat “gevallen” is de vrouw van een vroegere sportvriend ( die wij ook kennen ) is. Hadden sinds kort de relatie uit en laat 3 kinderen na. Pffff… nou, wat moet zij wanhopig geweest zijn en lef hebben gehad, anders doe je zoiets niet. Brrrrr… Diep triest, ook weer voor de nabestaanden.
ikke weer thuis, wezen karten met de colombianen. waren met z’n 15-en, wat een bende, haha, maar wel leuk, de kleine nino’s apart en de grotere met ons mee… was gelukkig niet laatste (wel een na laatste) haha maar goed…
@ roanna, ik vind het eerlijk gezegd een beetje laf. zelfmoord is de makkelijkste optie. vechten voor je geluk is veel moeilijker. neemt niet weg dat het erg triest is
@ viev, klinkt heerlijk je anniedagje. lekker de tijd aan jezelf.
@Bloem: Laffe mensen plegen geen zelfmoord, het zijn de ‘sterksten’ die het doen, das bewezen. Je moet nl sterk in je schoenen staan wil je doorzetten.
Blijft dat het een verschrikking is, en die kinderen…
Nog even inhaken op het ‘verschil’: Vroeger had je een TOERISTENKAART!!! Die was 10 gulden goedkoper dan een paspoort. Tegenwoordig, omdat de kids va(ehhh ik meen) 14 zich ook moeten kunnen legitimeren is er de ID kaart gekomen, en is de TOERISTENKAART weggegaan. Daarmee kon men ook ‘naar buitenlanden’… maar dat is niet meer, daar het : Geen grensdocument is(EN TERECHT!) Wij waren het enige land dat zn bevolking ‘hielp’ met een toeristenkaart.
Ik thuis, doodmoe, en nu: Naar bed…
Oh ja: Heb mn vakantie betaald vandaag: YEAHHHHHH WE GAAN!!!
Roanna: he bah wat een naar bericht! Gadsie! Begrijp nooit zo goed dat iemand dat doet / kan doen! Je moet inderdaad sterk zijn wil je dat kunnen uitvoeren, vind het wel een laffe beslissing om zo voor je problemen (waarschijnlijk) weg te lopen!
:FRANCE:Wendy: 22 juli t/m 25 juli, Frankrijk (Alweer 1 jaar huwelijk…):FRANCE:
MK: 26 juli t/m 9 augustus, Alanya
Jac: 06 sept t/m 20 september ADR(hoe kan het ook anders:wink: )
Mexx: 10 september t/m 18 september Kusadasi
B&B: 11 Sept t/m 22 September: Kusadasi!!
Viva: 15 september t/m 24 september Kos
Trl: 17 september t/m 24 september Kusadasi
Jac: 21 september tot 25 september Katzenfurt-Duitsland Bloem29: 25 t/m 31 Januari: Calgary- Canada!!!
En de verjaardagen nog …
01/08 Linda
22/08 koliboli
25/08 Vivaturkije
10/09 Raak
17/09 Crazymar
18/09 Wendy
13/12 Turkije Lover
29/12 MK & Bloem
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
08/o4 Jill 28/06 Toos*
Wendy,veel plezier en alvast gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk. Weet niet waar je zit in Frankrijk,maar hoop dat je mooi weer hebt.Me collega zit bij het meer van Geneve maar de hele week al regen…
Ik vanavond koken voor de vrienden,degene die dat altijd doet is op vakantie…Morgen een braderie voor me deur en later in de middag naar een vriend tuinwarming party
Roanna,leuk misschien een nieuwe foon…En druk weekend valt wel mee hoor,zondag misschien nog wel met C naar Cars 2 als het slecht weer is…
Mexx,pffff ja nog 8 weken,met dit weer is dat veel te lang…Ik vind zondag ook niks hoor,helemaal omdat er hier nooit wat te doen is op zondag… De mensen die last minutes willen hebben zeker ook nog eisen ;)…
TRL: ja ontzettend veel eisen; goedkoop (300euro voor een week all-inclusive, 4/5sterren, aan het strand in het centrum, mooie vluchttijden… en het liefst ook nog zeezicht… ) Grrrr!