Turkish Tea Time 2011

Roanna,hoofdpijn is gelukkig weer weg.Zaterdagavond naar een vriend die masseur is eens even vragen of hij ook een stoelmassage kan geven,toen we dit op het kregen is het een tijd weggebleven.

Moguh!

Hier weer werken vandaag, druk druk druk! Maar ik vind het heerlijk! :smiley:

Roanna: wij hebben hier in Alkmaar ook flats van 10 hoog, en daar gebeurd het ook regelmatig… Mijn ouders woonden vroeger ook in zo’n flat op 6 hoog en mijn vader heeft daar weleens een vrouw naar beneden zien komen… Bah! Lijkt me best wel een naar gezicht! :frowning:

TRL: Hoe is het met de migraine? Is het al weer weg!? Duurt meestal een dag of 3… (bij mij dan)

Beps: nog steeds last van je vinger, vervelend, maar uiteindelijk wordt het alleen maar beter!

Wat de id-kaart betreft, ik vind het belachelijk! Dan moeten ze dat hele ding gewoon afschaffen. De id-kaart was er ook al voor de identificatie-plicht en was altijd geldig in alle landen binnen europa… En nu dus straks waarschijnlijk niet meer. Heel veel klanten van mij hebben een id-kaart omdat je daar binnen europa overal mee naar toe kon, en dan nu moeten ze verplicht een paspoort gaan kopen… Nou ja… ik persoonlijk vind het weer een idioot plan!

Vandaag dus aan het werk, en 2 jaar in love met hubbie! :wub: Dus tijd voor een feestje haha :wink: Misschien komt hij online, hij wist het nog niet tot hoelaat hij moet werken, en anders wordt het lekker op tijd naar bed met mijn boek!

Het punt is: Er zijn in veel landen ID kaarten, alleen met die van ons mag je de grens over. En dat is in een ‘heel europa’ dus niet correct.
Ik vind nog steeds dat je gewoon een paspoort nodig hebt, maar goed dat ben ik ;)!!!
Tuurlijk hebben wij in het verleden een ID kaart gehad, alleen toen zat er maar 10 euro verschil(of zelfs gulden???) tussen een paspoort en een ID. Nu toch wel behoorlijk meer.

Belachelijk is het dat we er weer zo een ophef over maken: Het zijn nieuwe regels!!! En onze regering(dus waar we op gestemd hebben) die hebben dit(in combi met het EU beleid, waar we ook ‘tegen’ gestemd hebben) besloten.
KLAAR… kan je niets tegen doen.
En ach 10 euro(zoals MK al zegt) daar kom je wel overheen toch…

Nou ja, en toch denk ik er het mijne van… Maar dat is wel vaker met die idiote regering hier in NL!

En in dat geval, vind ik dus ook dat ze dan de ID-kaart of moeten afschaffen, of gratis moeten maken!

Daar zijn ze toch mee bezig… gratis worden!! (maar dat is er nog niet door, ligt bij de hoge raad omdat iemand het ‘voor heeft laten komen’)

Ik heb een paspoort, omdat ik overal heen wil kunnen als ik daar zin in heb

Ik heb ook een paspoort, maar dat moet ook wel, want als er een studiereis op mijn pad komt dan wil ik weg kunnen wanneer ik wil…

Maar de wat “oudere” generatie op mijn werk die elk jaar weer naar Turkije gaan, die zijn dus straks de dupe dat ze een paspoort moeten kopen, dat is niet erg, maar wel lullig als ze net een id-kaart aangevraagd hebben…

Maar goed, ik denk dat dit iets is waar we uren een discussie over zouden kunnen voeren, maar iedereen heeft uiteindelijk toch een andere mening… En dat moet kunnen toch!?

Mexx,ik heb 1 dag met hoofdpijn op bed gelegen dinsdag ging het wel weer en toen ook gaan werken,in de loop van de ochtend ging de hoofdpijn weg.

Mijn mams heeft ook een id,dus die zal dan ook aan een paspoort moeten terwijl ze niet verder komt dan Turkije …

Dat was vroeger ook altijd al zo!! Turkije is geen EU(en voor hen en ons hoop ik dat dat zo blijft) en dus moet je ‘eigenlijk’ een paspoort hebben. Dat was helemaal in het begin(25 jr geleden) ook al zo. Het is eigenlijk te zot dat je voor Egypte en Turkije ed geen paspoort nodig hebt…
Dat is nu ‘teruggedraaid’ en dus paspoort… ik begrijp het wel(al snap ik wel dat er mensen denken: Onzin) want het is geen EU

Beps,is dat nu al teruggedraaid ??? Ik zag de laatste keer nog gewoon mensen op een id turkije binnenkomen hoor.

Voor Egypte heb je wel een paspoort nodig… En voor Turkije tot op heden nog niet…

En Groot-Brittanie dan? Want dat is geen “euro-land” maar daar mag je ook heen met je id-kaart… Dat is toch ook niet raar? Ik vind het niet meer dan logisch dat je naar Turkije mag met je id-kaart, het is een geldig legitimatiebewijs… en dat zou naar mijn mening gewoon in elk land zo moeten zijn! En anders had Nederland nooit 2 verschillende legitimatiebewijzen uit moeten brengen.

Maar goed, Nederland wordt toch alleen maar moeilijker met alles!

Gaat niet om EURO land, lid van de EU, das iets heel anders

Nou ja lekker belangrijk ook… Ik vind het een belachelijke regel… maar goed…

Ik ook hoor…geldklopperij…Mensen worden verplicht om een duur paspoort aan te schaffen terwijl een id ook altijd voldeed.

Nou precies… En van dat geld wat ze extra vangen, gaan ze lekker Griekenland helpen… Nee dat heeft lekker veel zin! Een land wat tot zijn oren in de schulden zit… En Turkije mag niet bij de EU, maar moet je eens kijken wat die landelijk gezien voor vermogen hebben… Daar kan Griekenland (inclusief Portugal en Frankrijk, geloof ik) nog een puntje aan zuigen!

En ik begrijp ook wel waarom Turkije nog niet bij de EU komt… Maar daar gaat het nu niet om.

Niet Frankrijk maar Italie begon nu…
Dat is een EU dames… en dat Turkije daar niet in mag(wat voor de mensen ECHT beter is) is omdat zij nog een aantal dingen hebben in hun regeringsbeleid(zoals merk vervalsing, de doodstraf ed) die niet kunnen binnen de EU, en die willen ze niet aanpassen…

Nogmaals: Het is een EU beleid, en daar is ‘voor gekozen’ door de regering(en het lijkt erop dat deze EU-top die nu bezig is, mogelijk het EU-beleid gaat laten klappen,… ben benieuwd, want dat geeft nog veel meer financiele ellende!!!)

Ik weet waarom Turkije er niet bij mag, maar daar gaat het nu niet om… Het gaat mij er met name om dat ze steeds weer iets anders vinden om geld te verdienen aan ons burgers…

En het is allemaal al zo lekker goedkoop hier in NL!

mogge all :dag:
Beps : gaat wel wat beter alleen als in van liggen ga zitten of staan dan ben ik nog wel duizelig en misselijk. A. heeft nog pijn in dr nek en kan dr hoof niet draaien en erge hoofdpijn. Dus nog maar even afwachten he
Roanna : dankjewel enne we genieten zekers wel hoor
Viva : jij voorbereidingen aan het treffen voor het feestje van “die ouwe” lol2
Bloem : beetje teveel achter de pc gezeten
mk ; bijna op vakantie, heerlijk gevoel he
Mexx : is het niet eens met de nieuwe regels, moet je naar Bonaire komen, daar zijn nu iedere dag nieuwe regels, onze minister van BZ zag ik ook, weer, op het eiland.Of hij heeft hier een 2e huis of veel vakantie want kan me niet voorstellen dat ie hier steeds voor zaken is hihi
Trl : jij C in je paspoort maar als bv vrienden of je ouders hem bij hebben en gaan een stukje DE of BE in dan kunnen ze grote problemen krijgen. Zijn ook hele strenge wetten voor nu he. Ik heb ook verklaring van dochter bij dat ze met ons mee mogen ondanks dat ze wel een eigen paspoort hebben

@Raak: Rustig aan doen he… want dat 'klinkt me heel bekend!!!"!!!

hoi hoi
ben ik ook weer

werk, sport, snel gedoucht, want we gaan vanavond karten met de hele bubs
maar wil toch ff reageren op de discussie

@ europa, landen die binnen de grenzen van europa vallen (dus t/m de helft van istanbul feitelijk)
@ eu, de landen die samen afspraken hebben gemaakt over handel en wandel, engeland, zweden endergelijken horen daar gewoon bij, noorwegen en zwitserland, kroatie niet (wel europa) turkije dus ook niet
@ europesche monetaire unie: de landen die meedoen met de euro. engeland dus bv niet (wel eu) turkije dus ook niet.

Ik vind het heel normaal dat je je moet identificeren, en als je niet reist, of alleen ‘in de regio’ dat je daar een ID-kaart voor moet hebben, als je wel verder weg wilt reizen, en dus naar een ander continent wilt gaan (turkije) dan heb je gewoon een paspoort nodig.

Ik vind wel, dat het paspoort te duur is, en ze bv korting zouden moeten geven aan mensen die een ID moeten aanschaffen voor de ID-plicht en nooit reizen (80+ ofzo)

echter, ik zie niet zo goed wat er nu verandert is. Mn broer had ooit een paspoort nodig voor Griekenland en zoals vanochtend gezegd, toen ik naar Kroatie ging in 2003 had ik ook een paspoort nodig, want wel Europa, maar geen EU, en dat zou met die nieuwe regel ook zo zijn. Dat Turkije uberhaupt bij die regel heeft gehoord dat een ID kaart kon, is eigenlijk absurd. vooral als je nagaat dat je niet eens ergens je stempel voor je visa kwijt kunt.
dat het weer extra geld kost voor de mensen die altijd een ID kaart hadden, tja, die frustratie snap ik, maar als je het gewoon objectief bekijkt is het allemaal heel logisch…

anyways, heb een paspoort vol met stempels en ga na onze reis naar turkije nieuwe aanvragen voor mn nieuwe rusland visum en mn toelating tot de US (overstap) dus voor mij is het niet zo belangrijk

@ roanna wow schrikken die berichten. lijkt me heel naar om zo iemand te zien gaan of te vinden… van een flat of in huis of wat dan ook… brbrb
@ raak dat klinkt allemaal echt niet goed. volgens mij kun je niets anders doen dan het rustig aan doen, dus doe dat maar… :kus:

owh ja
op t werk muis ik met links, thuis met rechts, maar zoveel zit ik thuis niet meer achter de computer, dus snap er niet zoveel van. maar doet wel pijn idd. verheug me nu al op enkel paar keer mn mail checken op de vakantie maar verder helemaal nix!