Turkish Tea Time 2011

@raak
Eet smakelijk.
Hier is het nog wisselvallig hoor, net weer een enorme plensbui. En het waait ook behoorlijk.

Niets niet nooit geen zon dus… rommelig, benauwd, regen veelal…

Menen jullie dat nou? Ik kom net van buiten, zitten saampjes gezellig ( nou, wat gezellig ) in de tuin de krantjes door te nemen en ik had ff een plaspauze en dacht… ff hiero kaike.

Hier schijnt echt vanaf vanmorgen al de zon. Zo nu en dan komt er wel een wolk voor en ook wel een beetje wind, maar ik vind het heerlijk momenteel buiten.

Straks nog ff wat schappies doen bij de Deko.

@MK: Ja zeker zit er een koelkastje in. Het zit onder je keukenblokje. Glazen, kop en schoteltjes, bestek, enz… alles is beperkt aanwezig in de kamers. Zo’n tafelmodel met een vriesvakje, maar hij is wel leeg hoor. Moet je zelf vullen en dat hebben we zo nu en dan ook gedaan.

Er zit ook een klein supermarktje in de gang beneden, die verkoopt bijna alles en daar haalde ik altijd die grote plastic ton water a €0,75 of 1,50 Lira. Ook is er een kookplaatje, met zo’n turkse theeketel erop, maar ik had mijn eigen waterkoker mee, voor kokkie die nog weleens voor zichzelf koffie maakte.

Ik ga nog ff naar buiten hoor! Laterssssssssss :dag:

Mk net wat roanna zegt een tafelmodel koelkast en een keukenblok maar het ligt eraan wat jullie geboekt hebben want een driekamer appartement is echt giga groot dan heb je zelfs nog een eethoek ook

Hier trouwens butweer zon en regen wisselen elkaar af

hier ook regen maar goed, was toch niet van plan naar buiten te gaan, al zal kaatje wel blij zijn geweest met wat zon, want door dat onstuimige weer heeft ze toch wel wat regen gevat

@ jac, owh voor de vakantie doe ik het niet hoor. het gaat echt om mijn gezondheid. ben dan wel eindelijk onder de BMI index van obesitas, maar zou graag naar de gezonde BMI gaan, maar dat duurt nog wel 100 jaar op deze manier

@ raak jij snel klaar met het voeren van de kids. lekker om de hele familie bij elkaar te hebben he?

veel gedaan in de sportschool, voel nu al een beetje spierpijn opkomen, dus dat is goed denk ik. zo ff douchen en dan aan de studie. blegh. totaal geen zin meer natuurlijk maar t moet.

@roanna/viva
We hebben een 3-kamer appartement.
Ik neem altijd smeerkaas en leverpastij mee, maar als er geen koelkastje is, dan doe ik niet.

Nou koelkast groot genoeg, en MK dan heb je een zee van ruimte echt ongelofelijk wat een grote appartementen dat zijn, wij zijn er even in geweest om te kijken, je hebt een balkon met een tafel en 4 stoelen, maar binnen een eethoek, 2 slaapbanken en dan nog 2 aparte slaapkamers en een badkamer.
In het hotel zelf heb je een kinderspeelkamer, een computerkamer, een fitnesruimte (oke niet heel groot maar hij is er), een kapper, een winkeltje met wijn/bier/snoep/chips/ijs/limonade en wat toiletartikelen, en dan nog een winkeltje met schoenen en kleding en dan ook nog de hamam en zit er iedere dag een dokter, en de huisfotograaf heel aardig en is totaal niet opdringerig ofzo, buiten zit een kinderspeeltuin op het gras, een apart kinderbad en natuurlijk de zwembadbar, op het strand zit de strandbar met kokkie hahahha althans zo noemen wij hem zo aardig, ook op het strand is het allincl. behalve de kussens en parasols daar moet je voor betalen 1,50 euro per stuk bij de strand bar schenken ze geen alcohol maar 20 meter lopen en je haalt het bij de zwembad bar . Naast het hotel (voor grand kaptan) zit een kiosk, als je iets verder naar rechts loopt heb je ook nog wat winkeltjes, en dan nog verder naar rechts zit de pinautomaat. Aan de overkant heb je ook nog wat supermarktjes en kleine winkeltjes.
Op maandag heb je markt bij de benzinepomp, en op donderdag is er markt bij het politiebureau het straatje in. Ga er maar lekker van genieten.

Zo te lezen gaan wij volgend jaar naar Alanya haha(wel ff ‘afspreken’ zodat we er allemaal zitten ;))

@viva
Dank je!
Ik begin nu toch wel heel veel zin te krijgen hoor!
Zeker met dit weer, zal wel even omschakelen zijn qua temperatuur.

lol2 lol2 lol2lol2 Ik hou me aanbevolen hoor!

Foto van het keukentje. Wel van vorig jaar, want nu zit er ander hout op, maar verder hetzelfde en krijg je toch een beetje een indruk.

hahaha Beps, jij wil het ook wel eens zien

O ja Mk bij de receptie kun je handdoeken huren voor het zwembad en het strand 1 euro per stuk, wij hebben dat ook gedaan de laatste dag, lekker mijn eigen badlakens droog in de koffer.

We willen weer eens wat anders. ADR is prachtig, maar ‘ik heb het er even gezien’ zeg maar…
(En voor die prijs kunnen we 2 keer bijna ;))

Nog even wat informatie.

Er is ook een binnenbad(je)

Mocht je laat op dag terug gaan en er is nog plaats… kan je voor €15 je kamer aanhouden, danwel een kamer krijgen en mag je gewoon gebruik blijven maken van het All.Inn, voor zover mij bekend.

Wij hadden vorig jaar en ook dit jaar weer en zonder problemen de kamer tot een uur of 5 aan mogen houden voor €15. Indien er plaats is he!!! Anders heb je natuurlijk pech en moet je erom 12 uur uit zijn, maar dan nog zijn er genoeg mogelijkheden.

klinkt idd allemaal niet verkeerd. maar ja… alanya nou nie mijn favo place to be.
hoe heet het ookalweer…? en begrijp ik goed dat het allincl, is- maar met appartementen??

Ja ook zonder kamer kun je gewoon douchen, de koffers staan dan achter bij de receptie.

doe haar maar de groetjes van ons, hahahaha

Bloem idd Grand Uysal zijn appartementen en hotelkamers cor en don hebben alleen de kamers, maar met een beetje onderhandelen kan je soms een appartement krijgen, waardoor je veel meer ruimte hebt, en een aparte slaapkamer. Maar wel allincl.

dit is het strandje

het ligt in oba/tosmur zo’n 4 km van alanya…prima te doen met de stadsbus/of dolmus
1 lira voor de dolmus, en 1,25 voor de stadsbus.

Dit is kokkie op het strand hij verzorgt de snacks, dat is iedere dag wat anders,
pide/hotdog/br.gezond/turkse pizza/hamburger

http://nl.zooverresources.com/images/T5355360I499635W580H475/Grand-Uysal.jpg

Ja Alanya is ook niet mij plaats… maar ach… zo voor 1 keer…
Wil gewoon weer eens ‘verder’ haha…

EERST… over 8 wkn naar Kusa YEAHHHH