Turkish Tea Time 2011

@beps: vind je fase 1 zwaar of vind jet goed vol te houden

Beps : alweer helemaal in je ritme en aan de shakes
Jill : jij ook echt al een mooi resultaat behaald hoor
Lboonk : jij gezellig je moeder op visite gehad, nu alles klaarmaken voor je vakantie en natuurlijk ook de shakes niet vergeten te bestellen he
Roanna : tot laterssssssss, je was vroeg vandaag
Ikke ook vroeg, ben al in Eindhoven geweest ook en ga zo ff hier naar de stad :dag::dag:

@Jill: Goed zo. Ook al aardig op de goede weg.

Die papieren heb ik eventueel bij de douane nodig, omdat ze mij beslist niet met hun apparatuur mogen aanraken, daar ik anders waarschijnlijk tegen het plafond zal vliegen. Hahahah. Nee, ik weet niet precies de reden, maar heeft met die electronica bij de doaune te maken, voor de rest hoef ik me nergens zorgen over te maken en het geldt voor zowel hier op Schiphol als daar in Turkije.

@Raak: Ikke vroeg? Vond je dat? Misschien hier, maar ik ben meestal tegen half 9 hier beneden, maar moet dan nog weleerst ontbijten en daarna showeren.
Wij vanmiddag even naar ons WC, want vandaag gaat hier de HOMA open en heeft leuke dingetjes, dus ff kaike straks. Binnenkort ook nog een Xenox, dus het wordt nog wat hier op het WC.

Nu ff 2e bakkie. :dag:

@Linda: Geen idee hoe fase 1 vol te houden is. Ik was al behoorlijk in fase 1 bezig geweest voor de shakes… Dus heb dat een soort van overgeslagen dit keer. Maar wil nu fase 1 doen, een paar dagen om weer in ketose te komen en dan verder met fase 2/3… Over 4,5 week ga ik weer 2 wkn op vakantie. Dan werkt het niet geheel om weer ‘volledig’ erin te duiken. Dus…
Ik ga het zien, wil deze kilo’s kwijt. En wil even kwijt wat ik aangekomen ben, iets eronder hoop ik. En dan zie ik verder…(zo dat ik rond die 110 ben als ik terug kom de volgende keer, en dan: ERTEGENAAN!!!)

@beps: snap het, ik ga volgende week op vakantie en wil de maandag erna er mee beginnen tussen deze vakantie en de volgende vakantie zitten 7 weken, weeg nu 77.5 wil graag naar 65-67 kg zit voor mezelf nog in dubio van is het haalbaar, kijkend naar beslissingen die we hebben genomen ivm de toekomst, het afvallen is geen probleem maar hoe vol te houden na de tijd

Dat blijft hetzelfde Linda: Je moet uiteindelijk je eetpatroon aanpassen. Dan zul je ook weer aankomen…simpel zat. Het is geen wondermiddel: Ga niet ‘shoppen naar een oplossing’… die zit in jezelf!!!
Als ik naar onszelf kijk: We zijn 25 en 35 kilo afgevallen door gewoon ‘normaal’ te eten.
Daarna zijn we allebei ‘iets’ aangekomen. Rubbie gaat weer gewoon aan ‘zn normale eten’: 6 boterhammen per dag en avondeten. Opletten met suikers ed…en vetten…
Ik heb daarnaast nog problemen in mn lijf waardoor ik merk dat het KH-arm eten gewoon beter voor mij is. Ik houd minder vocht vast(zelfs minder medicijnen hiervoor en nogsteeds alleen verbetering) en mn darmen gedragen zich het beste hierbij.
MAAR!!! het is en blijft levenslang opletten…

@beps: ja ik weet dat ik 'levenslang’en dan ikmijn eetpatroon zal moeten aanpassen, dat is een feit, met kijkend naar toekomst bedoel ik we willen graag kinderen we hebben voor ons zelf al een moment afgesproken om te stoppen met de pil vind t anders zo zonde als ik dan veel afgevallen end at alles dmv een evt zwangerschap er allemaal weer bij aan komt heb vanmorgen ook nog niet gepland zoals ik had gewilde ga eerst maar eens goed nadenken de komende 1,5 week

@beps: welkom terug op NLse bodem! Echter over 4,5 week zit je daar…waar in ADR!!! Kan iedereen je weer komen knuffelen :slight_smile:
@linda: toekomstplannen en wil afvallen. Gaat alles op een rijtje zetten de komende 1,5 week!

hoi hoi

@ linda, wat leuk dat jullie een kinderwens hebben!! gefeliciteerd!
dat gezegd hebbende, denk ik dat iedereen wel aankomt met een zwangerschap en dat mag ook, sterker nog, dat moet. dus als je nu 77 kilo weegt en je komt er na de zwangerschap 7 bij, dan weeg je 84 kilootjes. maar als je nu, zeg, een half jaar probeert een gezond leef- en eetpatroon te handhaven, waardoor je 70 gaat wegen, en je komt dan 7 kilo aan… weeg je toch 77 kilo’s aan het einde van de rit. dan kun je daarna altijd kijken wat je dan wilt doen, maar is stuk minder ver dan dat je dan van 84 kilo moet terugkomen.

verder zou ik wel uitkijken en extra vit.B complexen gaan slikken en foliumzuur. en prioriteiten stellen, belangrijkste is een gezond kindje en een blij mama!

maar goed, wie ben ik, ik ben geen mama…

net terug van de sollicitatie. ppfpff was echt pittig. ik weet niet of ik ze helemaal heb kunnen overtuigen dat ik deze functie aankan, maar denk dat ik mezelf niets kan verwijten, want had het gesprek ook niet beter/anders kunnen doen. dit is het, als ze het niet zien dan zal het er ook nog niet zijn… ik baal wel een beetje maar probeer het te accepteren… heb nog een beetje hoop maar is misschien niet geheel realistisch… zucht… wat een gedoe allemaal

Bloem,bedoel je 7 kilo aankomen tijdens de zwangerschap of de kilo’s die eraan blijven na de bevalling,7 kilo is wel heel minimaal om aan te komen tijdens de zwangerschap,menig vrouw zou dan in de handjes knijpen :)Geloof dat 12 kilo gemiddeld is.

Dus nu afwachten voor jouw en een beslissing nemen,spannend hoor.

Viva,jij weet altijd wel raad,hoe krijg ik een brandlucht uit me huis,had perongeluk de verkeerde knop van de combimagnetron ingedrukt :(…
Alle tips zijn welkom

@TRL: Schaaltje spiritus neerzetten va nu tm morgenochtend

@Linda: Die kilo’s zijn er weer af… als je het normaal doet na je bevalling(ok dan moet je weer even opletten maar… wat maakt dat uit… )

Beps,oke bedankt.De meeste kilo’s zijn er vrij snel weer vanaf ja,helaas zijn er bij mij zo’n 5 blijven zitten :wink: ,maar dat is nog wel te overzien.

ik bedoelde idd de kilo’s die standaard zo’n beetje blijven zitten na een zwangerschap. die je houdt zeg maar… 7 kilo was maar een wilde gok hoor…

Ik heb van elke IVF en ICSI poging 8 kilo overgehouden…dus ik weet het echt wel: MAAR: Met gewoon opletten kan alles eraf ALLES!!!

mmhh… veel kan er wel af ja, maar ik vraag me af wat een normaal gewicht is voor iemand… sommige mensen kunnen wel 65 willen wegen maar dat gaat never nooit nie lukken zeg maar…
ik vraag me af of 75 niet al ‘te licht/te veel’ is voor iemand zoals ik…

Trl : ik heb het ook een keer gehad, met viscuisine, het duurde ong. een week eer ik het 's morgens niet meer rook. Dat was wel 's winters. Je kunt nu het beste zoveel mogelijk alle ramen en deuren openzetten als je thuis bent en 's avonds geurkaarsjes branden. Veel meer kun je er niet aan doen,helaas

Beps : haha ja ik ben toen ook meteen alle ramen met spiritus gaan zemen maar van een schaaltje neerzetten zou ik ook over mijn nek gaan
Bloem : dat viel dus een klein pietse tegen. Nou meid gewoon even wachten wat er gaat gebeuren, je hebt gelukkig nog wat achter de hand, toch
Zo, ik lekker gaan shoppen, J is minder blij dat ik weer beter uit de voeten kan. Thuisblijven was een stuk goedkoper zegt ie hahahahaha
heb 2 badpakken, 1 strandjurk, 2 jurken, 1 bolero, 2 leggings en schoenen, kan er dus weer even tegen

@ raak nice!! hahaha, als verweer kun je zeggen dat jij nu diegene bent die uit werken gaat… hahaha
wel grappig!

hiero staat er kip in de oven. had zin om een soort van makkelijk te koken. roomie komt eten dus is het wel de moeite denk ik. was alleen een beetje vies om de citroen, tijm en knoflook in d’r buikholte te krijgen… maar goed, dat wordt smikkelen vanavond denk ik! een batch yoghurt ook weer klaar dus kan weer even vooruit

en mbt die baan, ik baal gewoon, maar idd, heb nog wel het een en ander achter de hand, dus dat is zeker wel fijn. ik weet gewoon dat ik goed bij het bedrijf zou passen, dus misschien hebben ze nog een ander soort functie voor mij, nu of later… wie weet…

Wat die geur verdrijven betreft, sluit ik me helemaal aan bij Raak. Ook wij hadden toen de pech dat de kraamzuster het speentje wilde uitkoken en er nooit meer aan dacht, dus die was echt gekookt tot zwart aan toe en ook toen de ramen meteen met water en spiritus gedaan en zoveel mogelijk even alles tegen elkaar open zetten. Wat een lucht was dat! :mad:

@Bloem: Zo is dat. Gewoon weer even afwachten en wie weet willen ze je alsnog.

@Raak: Zo hee… toe maar. Je bent dus echt goed geslaagd en het voordeel is… jij kunt het veel vaker dragen dan wij. (bonaire) Lekker ingeslagen dus. Enneh… tja, het geld moet toch rollen, wie het ook binnen brengt. lol2

Wij net even naar de nieuwe Homa geweest. Was wel leuk, maar eigenlijk niet zoveul nieuws. De hele wijk liep met zo’n grote gratis Homa big shopper.