Turkisch Tea Time deel 7..!! joehoe!!

ik ken dat Sev. Bij mijn vriend is het net zo. Hij komt eigenlijk als enigste regelmatig bij zijn oma over de vloer. Hij doet boodschappen, regeld bankzaken doet klusjes in huis noem maar op. En al hij een keer ivm zijn werk geen boodschappen kan doen met zijn oma zijn de anderen soms niet thuis en kan hij op een andere dag gaan. Hij houd heel veel van zijn oma en het is hem niets teveel om iets voor haar te doen, maar het is wel frustrerend als je bijna de enige bent waar op gebouwd kan worden.

Maar meid zoals ze het hier in limburg zeggen: t zal diene sjaaj neet zeen.
Het betekend zoiets als doordat je deze dingen doet krijg je er ook op termijn veel voor terug, je oma zal dit niet vergeten.

Hallo allemaal,

Gefeliciteerd met deel 7 stelletje kletskousen!!!
Leuk hoor.
Nou vandaag op mijn vrije dag tedruk geweest emt dingetjes halen voor mijn verjaardag morgen. Vier het nog niet, maar mijn neefjes en mijn schoonzussen komen eventjes op de koffie.

Hopelijk heeft iedereen weer een fijne werkdag gehad.
En dat dia is wakker gebleven. hihihihi

Nou ik ga eens kijken wat de nieuwe wereldwijzer te bieden heeft.

Tot later!!!
Groet jac

@Linda: samenwonen is ook heerlijk! Ik hoop dat jullie over een tijdje een leuk plekje voor jullie zelf kunnen krijgen.

@Sev: ik hoorde vanochtend van iemand (kan het me trouwens bijna niet voorstellen) dat er nog weer een hittegolf aan zit te komen…Nou ja alles beter dan dit druilerige weer.

@Jac: jaaa ik ben wakker gebleven maar met moeite hihihi. Wel leuk dat er morgen op de dag zelf wat mensen komen, altijd gezellig. Alvast toch een fijne dag ondanks dat je het niet viert.

Hopenlijk is het morgen een beetje droog. We willen nadat we m’ n ouders naar Schiphol hebben gebracht misschien nog even Amsterdam in. Ben ik al jaaaaren niet meer geweest.

X

zo klets klets klets…
jullie doen goed je best…
zelf eigenlijk geen nieuws, saai saai saai, wel weer leuke dingen in de planning deze week, dus weer leuk, leuk, veel zon gepland, dus ff die vervelende velltjes op mn neus wegwerken (voor het eerst sinds april vervellen)

enne…plannen, plannen, turkiye!!!
ga dnek ik een week of 2 in hotel all incl, beetje polsen hoe het voelt en hoe ik me voel in G****** en dan ga ik nog besluiten of ik langer blijf of niet…afwachten maar…misschien nog maar 5 weekjes voordat ik weer in turkije ben…wwwwwwwhhhhhhhhhhhooooooeeeeeeeeeeiiiiiiii!!!

@ Jac: ik wens je een hele fijne dag morgen, ondanks dat je het niet viert mag je er toch wel van gaan genieten.

@ Bloem: Geniet van je plannen richting turkije. En heel veel plezier met de leuke dingen die op de planning staan deze week.

@ Dia: lijkt me ook heerlijk om met hem samen te wonen. Hier thuis bij mijn ouders hoeft er maar weinig te gebeuren of ik erger me op een van de 4 huisgenoten. Bij mijn vriend zijn er natuurlijk ook ergernissen maar het is anders. Ik erger me bijvoorbeeld op het feit dat hij uit bad stapt zonder handdoek te gebruiken waar hij op gaat staan, waardoor de hele badkamer nat wordt. Maar vaak als ik het zie dan denk ik eraan dat het gewoon bij hem hoort en krijg ik een gevoel vol liefde. Is raar dat het zo is. Ik verlang er echt naar om samen te wonen en wie weet word het dan toch wat meer ergeren aan elkaar. Ben benieuwd.

veel liefs linda

@Linda
Leuk dat je plannen hebt om te gaan samenwonen. Op een gegeven moment ben je gewoon toe aan een plekje voor jezelf. En die irritante gewoontes…op den duur wen je er aan, je hebt geen keus :hihi: .

@Dia
Veel plezier in Amsterdam morgen!!

@Sev
Leuk dat je oma op die leeftijd nog op zoek is naar een appartement, de meeste zijn op die leeftijd zo hulpbehoevend dat ze naar een verzorgingshuis moeten. Mijn oma woonde ook nog op zichzelf tot ze stierf op 94-jarige leeftijd. Zo knap hoe ze alles nog zelf deed. Wilde ook absoluut niet naar een verzorgingshuis want wat moest ze tussen al die oudjes :slywink: .
Bij ons trouwens ook hetzelfde verhaal, van de kleinkinderen waren wij ook de enigste die vaak bij haar op bezoek kwamen. Toen ik nog thuis woonde ging ik bijna iedere avond na het eten een kopje thee bij haar drinken. Hadden dan ook een hele bijzondere band met elkaar.

@Jac
Een hele fijne verjaardag morgen!!!

Heeey, ik ben weer thuis. Helemaal doorweekt, 30 minuten regen gehad, hartstikke onweer, ik met peper in mijn kont naar huis gefietst. Niets was droog. Mijn mp3 speler lag in een plas water, doet het gelukkig nog!

Zo veel mogelijk bijgelezen, weet niet meer wie wat heeft gezegd:

Stoppen met roken: vind ik heel knap! Rook zelf niet maar mn ouders wel en zie dat zij het niet kunnen, dat stoppen… Bespaart je ook veel geld, dus daar kun je weer leuke dingen van doen (zoals die motor kopen).

Gouden handjes van mannen: ik zou wel zo’n pa willen hebben. Het regent elke dag pijpenstelen en ons huis is ondertussen zo lek als een… vergiet? Best wel eng, maar mijn pa is niet vaak thuis dus hij denkt dat het allemaal niet zo ernstig is… Bah bah… je bent gezegend (Beppie toch!) met zo’n mannetje!

Sonja Bakkers: gelukkig smaakt het ook nog een beetje. Dat maakt alles wel een stuk makkelijker lijkt mij zo. Wat jullie eten klinkt mij ook wel lekker in de oren. Leuk om te horen dat het goed gaat met afvallen!

Jill: wat leuk dat het zo goed klikte met het meisje! Ook leuk voor haar dat ze zich welkom voelde! Allemaal toch goedgekomen :D.

Tandarts zonder verdoving??? Aaagh, mij hebben ze ooit zes keer achter elkaar verdoofd op dezelfde plek voordat het werkte… Elke keer: en voel je dit? Ik ging zowat dood van de pijn. Neee, doe mij maar met verdoving!

Oma die gaat verhuizen: is vaak wel een stap hoor voor oudere mensen. De oma van mijn vriendje is laatst verhuisd (net nadat opa overleed). Was wel moeilijk voor haar, net haar man verloren en meteen het huis uit… Maar kun je wel zien als een nieuw begin. Hoewel ze erg ver weg woont (Apeldoorn) en wij bij Rotterdam gaan we wel lekker vaak langs, gezellig voor haar!
Hoop dat je oma (als ze het doet) het naar haar zin zal krijgen in haar nieuwe ‘huisje’ (appartementje).

Regen regen regen… Ach, tropische zomer, tropsiche winter he! Het kan niet altijd meezitten. Ik zou toch wel graag hebben dat het snel voorbij is, want ik heb geen zin om als een verzopen kat op school aan te komen na 14 km in de regen te hebben gefietst!

Oja: Bavaria City racing in Rotterdam: zou ik naartoe gaan, niet gedaan. Veel te veel regen, duizenden mensne, kun je toch niets zien. Net zoals met Red Bull Air race. 800.000 bezoekers… WAAAAAT? Past dat?

@diamond: wil je je ouders morgen namens mij nog een hele fijne vakantie toewensen!!! Hoelaat vliegen ze eigenlijk?

@Linda: ja op een gegeven moment dan ben je er ook echt aan toe om te gaan samenwonen. En tja, denk dat je altijd wel dingetjes hebt waar je je een beetje aan irriteert. Maar haha ook dat went :lol:

@Bloem: lekker hoor al die plannen voor Turkije! Nog even en je zit er weer!

@Linda: ik zal het ze doorgeven! Ze vliegen rond half elf morgen.

X

Net met mn askim gebeld, hij is gisteren naar kusadasi gegaan om zijn scooter op te halen en mee te doen naar huis. Er is momenteel een hevige bosbrand ergens rond het huisje van Maria (Efese en zo) en er staan tientallen brandweerlui maar het valt momenteel niet te blussen. + de rook en hitte gaat richting Kusadasi en het is er al zo heet… Hopen dat het vlug opgelost geraakt !

@Marion & Linda: Mn oma is echt nog goed, rijd zelf nog in auto en zo maar is nooit echt gewend geweest véél te werken. Haar man was eerste schepen van cultuur en sport hier in de stad en een eigen bedrijf die goed ging dus ze hadden genoeg en zij deed papierwerk en zo en hadden altijd een kuisvrouw… Het is wel een prachtoma daar niet van, maar soms word eens vergeten wie het meeste doet, soms word ik er voor beloond… Ah ja, ik doe het wel met plezier hoor maar soms denk ik ook: hallo, we zijn met 6 kleinkinderen !!! En als er wat te rapen valt zoals geld of dingen met waarde dan zijn ze er als de kippen bij ! Maar om gewone dingetjes eens te doen zien we ze bijna nooit… Spijtig maar ah ja, mn tijd komt ook nog wel en heb er wel plezier in als ik haar gelukkig zie, dus wat wil je nog meer hé ? En als ik weet dat een bezoekje haar goed doet, ga ik des te liever ! 1 x was ik niet echt tevreden omdat ik dacht dat wat ik deed nog niet geapprecieerd werd, ben ik 1 week niet geweest en belde ze me toen op, het was mn mams die opnam en moest ze huilen omdat ze dacht dat ik boos op haar was ! Had ik zo een pijn van in mn hart :frown: dat ik het nooit meer doe ! Iedere dag spring ik een of twee keer binnen (ze woont recht over ons) en blijf ik om iets te drinken, een snoepje, bij te praten enz… en mocht ze verhuizen, zal ik het toch wel missen om zomaar zonder plannen eventje binnen te springen… Nu gaat ze wel ook niet zo ver wonen maar het is toch niet meer zo klaar om gewoon zomaar binnen te springen… MAAR: er is nog niets beslist, haar huis nog niet verkocht, dus nu maar genieten van mss laatste jaar in dat huis te zijn !

@Cristina: ben jij Kristina Joerjewa of hoe was het ook weer geschreven ?

@Lindalight: haha dat uit bad stappen zonder handdoek herken ik ! Mn vriend doet het ook nooit en als ik dan al mooi gekleed de badkamer instap op blote voeten dan is alles kletsnat tot mijn broek toe ! Maar mocht het niet meer zo zijn, zou ik het ook erg gaan missen hoor !

@Bloem: bodyguard nodig ? :beef:

@Diamond: laat die hittegolf maar komen, ben er helemaal klaar voor, kan ik tenminste nog eens een laatste keer mn zomerkleren aan, ik loop nu met twee truien boven elkaar van de kou ! De winter zal nog lang genoeg zijn !

@Jac: Gelukkige Verjaardag morgen !!! Geniet van je dag !

Heb ik iedereen zowat gehad ? Hoop van wel en anders spijt het me ten zeerste als ik iemand heb overgeslaan !

Oja: Cristina = Kristina Joerjewa. Ik heb gevraagd of mijn naam veranderd kon worden ivm wat meer privacy… Eigenlijk wou ik Kristina, maar die was al bezet. Dat jullie je niet afvragen wat ik hier doe zonder me voor te stellen ;). Ik ben dus Kristina

@ Diamond: Konden je ouders dan nu niet via Twente vliegen? Jij gaat meestal wel via Twente toch? Gaan je ouders nu ook naar Turkije? Misschien had je dat al verteld, maar heb ik weer eens niet goed gelezen.

Oke, jij in ieder geval ook een fijne dag in Amsterdam met je vriend en niet teveel shoppe hoor!:lol: Past toch niet meer in je koffer.:slywink:

Groetjes Roanna

@Cris: Welkom onder je nieuwe naam, ik vroeg me al af: amai die kan al hele verhalen vertellen en die is nieuw ? No way, moet vast en zeker Kristina zijn :smiley:

@Sev: van mij mag 'ie ook komen (de hittegolf!). Heb nu op 21 augustus gewoon een trui, spijkerbroek en laarzen aan :tssk:

@Roanna: nee ze gaan naar Ierland en daar kun je niet naartoe vanaf Enschede. Maar vindt het wel erg leuk Schiphol weer eens te zien. Morgen eerst lekker een kop koffie drinken daar samen.

X

@Dia: stom hé ?! Ik had ook gedacht laarzen aan te doen want mn zomerschoenen zijn allemaal meer open ! Maar toen dacht ik dat we nog maar augustus waren en om het principe wil ik nog geen winterschoenen aan, want tegen de kerst ben ik ze al beu dan :smiley:

@Dia: Neem je portomonee maar mee naar schiphol, het is niet meer om voor te lachen dus!! Ik betaalde laatst gewoon lachend(nou ja lachend…) 4 euro voor een kop koffie!!! Maar goed, wens je ouders een fijne tijd, en dat ze snel terug mogen zijn, want dan gaan wij!!!

@Sev: Had zo’n band met mn oudtante(tante van mn vader) die meer oma was dan de echte. Ook bij mn oma van vaderskant ging het redelijk… Koester het, ineens is het over, en dan is er een gat. Mn oudtante(Oma-tante was haar ere-titel!) is nu ruim 6 jaar dood, en nog regelmatig wil ik haar ergens voor bellen!! Ach ja…

@Bloemmie: Blijf plannen, ik ga wel mee(als hubbie het goed vind maar dat is helaas niet zo:crybaby: ) Lekker hoor, ff er nog uit, heb je verdient!!:thumbsup:

@Jac: Fijne dag morgen, toch nog!!

@Wie nog meer, ben het kwijt, laf joe all!!:wub:

Compie werkt weer prima, ik ben zoooo gelukkig met mijn hubbie:wub: :wub:

Hee gezellige meiden,

Marion: inderdaad denk dat die irritante gewoontes wel gaan wennen. Hier thuis bij mijn ouders slaap ik al jaren met mijn zus op kamer en voor die tijd met mijn tweelingbroer. Ik heb in feite nooit een eigen plekje gehad. Dit begint me de laatste tijd steeds meer te storen. Had net mijn vriend aan de telefoon om even mijn irritaties van me af te praten en vond heel lief dat hij zei dat ik in ons huisje straks mijn eigen plekje krijg omdat ik het nooit gehad heb. Heerlijk zo’n mannetje :wub:

Kristina: ik had idd al door dat jij het was. wat vervelend dat je doorweekt bent geraakt maar gelukkig is je mp3 nog levend. Hoe was het om met je vader mee te gaan op de vrachtwagen? Ik ga misschien van de week ook nog een keer mee met mijn vriend.

Sonja Bakkers: van mijn moeder moest ik vandaag meer eten omdat ze vond dat ik bij moest komen. Nou ja zeg!!! zal je maar gezegd worden!!! Dus als jullie sneller willen kunnen jullie kilotjes bij mij kwijt. Ben inderdaad voor mijn lengte en gewicht veel afgevalen.

Sev: knap hoor van je oma. Mijn opa en oma wonen ook nog op zichzelf opa wordt 89 en rijd nog auto alleen vind ik het een beetje onverantwoord worden hij is een gevaar op de weg maar erg eigenwijs. En vorig jaar moest hij op herkeuring voor rijbewijs en hij komt verdorie ook nog door de keuring heen.
Het badkamer ritueel zal ik inderdaad ook missen als ik het niet meer mee zou maken. En het stomme is dat ik er elke keer weer intrap als ik opgetut, soms op sokken al, de badkamer instap, dan is alles weer nat idd hahaha.
WAt zijn het toch voor lieverds.

Dia: veel plezier morgen in amsterdam, en laat die hittegolf maar komen want ik moet weer bijkleuren. Ik ben in Mexico superbruin geworden zo bruin ben ik nog nooit geweest maar ik kom er nu al enkele dagen achter dat het weer wit aan het worden is en dat is toch echt niet de bedoeling. Als ik dadelijk weer naar school moet moeten mijn studiegenoten kunnen zien dat ik bruin ben geweest :lol:

Beps: Ik heb ook een ontzettend goede band met mijn oudtante en oudoom, is tante van mijn moeder en woont naast opa en oma. Ze hebben zelf geen kinderen maar beschouwden mijn moeder en zus als hun kinderen, en hun kinderen als eigen kleinkinderen. Dus dat waren mijn derde opa en oma, alleen mijn oudoom leeft helaas niet meer. Morgen ga ik weer naar mijn oudtante toe want ze is jarig geweest.

Veel liefs Linda

Thanks Sev! Ik was het helemaal vergeten, maar zag zelf nu pas dat mn naam veranderd was.

Ben moe zeg, maar heb nog geen ‘zin’ om naar bed te gaan.