Turkisch Tea Time 2012

Nou Dom Rep staat in optie, Neckermnn geeft aan dat de vluchten van Neckermnn van KLM gewoon doorgaan… :slight_smile:

Spannend Mexx ik duim

Dat boek van Bloemmie staan dingen vermeld als franse boter, eigen yoghurt ed…
Ik gebruik dan meestal ‘gewone’ boter(of niet ;)) en maak dan wel zelf yoghurt. Die yoghurt verteerd meer van de KH’s. Niet dat `ze weg zijn, maar ze worden niet meer als volle KH’s geteld. En dan kan je toch een lekkerder sausje oid maken.

Ik maak nog wel eens de kokoskoekjes(jammie… vol van call maar als ik dan eens ‘zondig’ ;))
Gelukkig kan ik nu van alles eten en kom niet aan haha
Oh ja… val niet af dus ook haha…

Mexx,zal voor je duimen …

dit staat op de site van Turkije hulp

Let op! Belangrijk nieuws!!

Na een lange periode van geruchten heeft de Turkse regering eindelijk officieel de onderstaande regeling doorgegeven:

NIEUWE REGELS VOOR TOERISTISCH VERBLIJF IN TURKIJE

Per 1 februari 2012 veranderen de regels voor toeristisch verblijf in Turkije.

Nederlanders kunnen voor een toeristisch verblijf bij binnenkomst in Turkije een visum aanschaffen dat maximaal geldig is voor 90 dagen verblijf binnen een periode van 180 dagen. De zgn. 90/180 dagen regel wordt per bovengenoemde datum van kracht.

Als er een visum is afgegeven voor minder dan 90 dagen, dan kan deze verblijfsduur eventueel éénmalig verlengd worden naar maximaal 90 dagen.

houdt dat in dat als ik in mei ga en in september weer terug wil ik dan niet naar turkije kan ???

Het zou moeten inhouden dat je gedurende 180 dgn 90 dgn mag doorbrengen in Turkije. Dus als jij in juni EN in sept gaat heb je maar EEN visum nodig!!!

Oke beps op fb omschrijft turkije hulp het zo

Per 180 dagen mag je een visum van 90 dagen hebben dus wanneer jij in Feb. een visum neemt zal die ongeveer in April aflopen. Daarna mag je 90 dagen het land niet meer in. (Dus pas weer ergens in Augustus, afhankelijk van wanneer je in Feb. Turkije inreist)

Dat mag ik toch niet hopen dat het zo is!! :frowning:

Het hotel is bij ons toch anders geworden:

Iberostar Punta Cana… :slight_smile:

iemand anders legde het weer zo uit

Eigenlijk is deze regeling BETER voor toeristen. Stel, je komt in Mei voor 3 weken naar Turkije en betaalt 15 Euro. Je komt in September nog eens terug voor 3 weken, dan hoef je GEEN 15 euro meer te betalen want de 180 dagen zijn nog niet om. Met het oude systeem wel dus want dat was het visum maar 90 dagen geldig. Het is alleen vervelend voor diegenen die langere periiodes in Turkije verblijven, zij worden verplicht een (goedkoper geworden) verblijfsvergunning aan te vragen.

Volgens mij is de regel nu precies hetzelfde als voor de turken hier… Je mag 90 dagen verblijven in een periode van 180 dagen… M. zijn visum is ook langer geldig maar hij mag ook maximaal 90 dagen blijven…

Zo ist. Dat willen ze zo ook afdwingen. Die verblijfsvergunning.

Mexx : lekker geboekt, fijn idee
Beps : is toch prima als je niet meer bijkomt en toch af en toe kan zondigen
Dames het visum is volgens mij gewoon volgens de nieuwe EU regels : in iedere 180 dagen mag je er 90 dagen verblijven, dan dus weer 90 dagen absoluut niet inreizen en daarna weer 90 dagen, maw je kunt max. een half jaar =180 dagen zonder verblijfsvergunning in een land verblijven waar dit geldt.
Als je een inreisvisum hebt geldig voor 90 dagen mag je uiteraard ook 3 x of meer binnen die 90 dagen gaan zonder een nieuw visum te hoeven kopen maar moet je uiterlijk voor de 90ste dag het land weer uit zijn. Tenzij iemand een single entry krijgt dan mag je maar 1 x inreizen. Duidelijk ?? Geldt trouwens hetzelfde voor Bonaire en dat is dan zogenaamd een gemeente in Nederland pfffff

Ja volgens mij is het ook zo in mei voor 17 dagen en in aug 15 dagen betekend voor ons dus 1x een visum

Ik heb trouwens verleden jaar ook zo.n visum gehad in mei we hebben er nog naar gekeken samen met roanna en jill . Jill haar man vroeg het zich toen ook af.

Die verblijf vergunning heeft trouwens ook nog hwel wat voetsn in aarde daar. Jill was er mee bezig geweest maar je krijgthem dus niet als je visum nog geldig is. Dus dat wordt moeilijk ergens houd dat dud im dat je in turkije moet zijn en je visum moet laten verlopen. En dan pas een verblijfsvergunning aanvragen.

@linda: is de zolder aan het opruimen
@roanna: ja super he!!! Helemaal blij voor haar! Kan zij nu de groeten aan iedereen doen hahaha
En Xandor doet het goed. HIj is zindelijk en kan al zitten en pootjes geven. Helemaal trots op hem!
@beps: lekker recept met witlof! Hmmmm klinkt goed!
@mexx: gaat naar punta cana!
@bloem: maandag blues hahaha

Verder hier zijn gangetje oooooooo was het nog maar weekend. Kon er niet uitkomen vandaag. bahbah… Maar goed hondje riep weer en wekkertje ging.
iedereen fijne avond. Ga maar weer eens verder met werken thuis…

Laatste foto’s van Millie… Hopelijk krijg ik zaterdagmiddag vrij, dan kan ik haar ophalen. Anders volgende week…

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/383109_2830217228483_1050672758_32847798_367783883_n.jpg

Voorop Millie, achterop haar broer Zjo

Wat een mooierd Beps!!! :wub:

haaaii ladies

@ beps owh wat een schattige pluizebolletjes

@ visum, owh das dus wel ff anders. lullig voor de mensen zoals jill die vaak langere tijd erzijn. stel ze gaat 4 mnd tijd, elke keer 20dg naar turkije, dan mag ze dus in die laatste 2 mnd nog maar 10 dagen gaan. of ze gaat in de eerste 3 mnd 80 dagen, dan mag ze de overige 3 mnd nog maar 10 dg gaan of moet wachten tot die 6 mnd verstreken zijn… mmhh, voor velen van ons totaal allemaal niet van toepassing, want we gaan voor kortere vakanties, voor huiseigenaren of overwinteraars misschien wel een beetje gepuzzel

@ jac maandag he… totaal geen motivatie om uit bed te komen. heb je nog nieuwe foto’s?

hiero blij, kreeg envelope met de 2 noorse kranten in de bus! 3 foto’s gebruikt, waarvan 1 op de voorpagina. toch wel errug kikken en dan nog 1 mooie online gebruikt

@ raak, zonder fruit overleef ik niet ben ik bang. toch een soort van zoet en lekker. zo zie je maar, voor iedereen is elk dieet toch weer anders…
ik heb er trouwens nu grote moeite mee. ik heb telkens zo’n enorme trek dat ik er mega chago van wordt… ppfff echt niet grappig. kan toch haast niet nog meer eten! lijkt wel een bodemloze put of een lintworm ofzo… hongggggerrrrrr

@Roanna,
Het waren zeker veel geitenwollensokken reizen, en veel over kamperen. Heb Sander ook niet gesproken, alleen Yusuf even.
Met ons kleintje gaat het goed hoor, groeit naar behoren. Hebben afgelopen woensdag nog het hartje gehoord, 30 jan krijgen we de 20 weken echo.

@bloem,
We wisten ook al waar we naar toe wilden, hadden gehoopt meer info over jonge gezinnen vakanties te vinden.