Zo, iedereen de Klaas avonturen weer achter de rug en zo te lezen voor de meesten van jullie was het weer geslaagd. Ik had zoals gewoonlijk weer niets in de schoen, maarja…ben ik inmiddels wel gewent. Hihihi. Verwen me eigen toch zo en dan wel.
@Beps: Dat zal. Vooral als je al een tijdje eruit bent, maarja… ook dit weer voor een goed doel.
@TRL: Nou, ik heb ook niets met de kerst en al die feestdagen, maar dat was je denk ik nog wel bekend van vorige jaren. Zet hier en daar wat frutseltjes neer om het een bietje op te pimpen, maar geen boom. Al jaren niet meer. We zijn wel uitgenodigd voor 2e kerstdag bij de zoon en vriendin en daar komt onze dochter met haar kids dan ook en daar doen we dan wel wat kadootjes, ipv sinterklaas.
Verder iedereen…:kus: Net terug van de schapjes doen en nu even verder kijken voor een vakantie. Ben al de hele week wat aan het zoeken. Kreeg mooie gidsen binnen en dan… zo verleiderlijk. Het gaat waarschijnlijk weer een keer Portugal worden en anders… hoe kan het anders…Turkije. (Spanje veuls te duur) Miss in het najaar nog met de familie, maar heel onzeker. Duurd ook allemaal nog zo lang!
LA: ja u hebt slaapapneu. Ernstig… Moet CPAP. Ja ernstig, niet autorijden, geen onregelmatige diensten nee… Ff naar de alie en daar helpen ze u verder,…
ehhhhh daar??
Goed bale: over 2/4 wkn naar de ass. ??? Ehhhh wat doe ik her??
goed ass komt langs … Ach over een uurtje kan wel…
ehhhh goed over uurtje terug…wat zegt die doos…
ik ga de fax versturen en u hoort vh bedrijf…
en u mag naar huis…
ongelovelijk… Net thuis bedrijf belde al: volgende week wensdag(kan niet zit ik in ander ziekenhuis)…
ze bellen zo nog terug…
mmhh beetje kastje muur idee lijkt wel… wel goed dat de indicatie er is, maar van dat autorijden en onregelmatige diensten is natuurlijk wel een beetje niet leefbaar… maar goed, strax ben je toch ff uit de running
wat doe je nu in de sportschool? welk schema? hoe lang? welke apparaten…
ik wel gewoon aan het werk. uitgekiend schema qua paracetamol (mag geen ibuprofen) en als ik zit valt het redelijk mee. lopen, staan en anderszins bewegen is pijnlijk. af en toe flinke aanval, maar ff puffen en doorademen en trekt wel weer weg. echt afwachten of de meds aanslaan. vanochtend 16 pillen weggewerkt.
@ roanna als we kunnen helpen zoeken, dan hoor ik het wel. kreeg gids van cor&don met kortingskaart van 4% korting op elke volgende reis die ik boek.
heb mn verlofaanvragen goedgekeurd gekregen. nu alleen nog even puzzelen met geld. verstandig en willen, denken het wel voor mekaar te krijgen of zekere voor het onzekere nemen. etc. voor okt. wil ik toch pas beslissen kort van te voren en eerst naar de vakantiebeurs.
@Beps: Poe hee…daar ben je nu veel wijzer van dan. Zoals je het beschrijft, begrijp ik het nog maar half. Lijkt idd een beetje op wat bloem zegt, van het kastje naar de muur verhaal en zo duurt het allemaal weer langer. Pffff…wat een gedoe he!!
@Bloem: Zo, jij ook behoorlijk in de lappenmand dus. Zoveel medicijnen? Nouja… als ze dan maar helpen, maar je wordt er vast niet vrolijk van. En dan weer die pijnen. Bah. Beterschap hoor!
Enneh…die gidsen en kortingspasje heb ik ook gehad van de week en ik heb ook al wel wat op het oog, maar dan boek ik via Post.n*, (wel corrie-don) want krijg daar 10% korting. Had een leuk en mooi hotel in Portugal gezien voor weinig en toch goeie recentie’s en anders weer in Alanya, maar dan een keer naar een ander hotel. Wat dichter bij het centrum en echt alles All.Inn, voor ook nog een betaalbare prijs. We zitten nu alleen te dubben… wat zullen we nu eens doen, maar we komen er eerdaags denk ik wel uit.
Iedereen beterschap en sterkte ermee. :kus: Fijne avond nog.
Raak,jaartje ouder worden heb ik geen probleem mee hoor,al vier ik dat ook niet echt.
Beps,lekker dan van hot naar her…
Roanna,al weer druk op zoek.Ik wil in mei of juni misschien naar Kusadasi een weekje kan nu nog nog C niet leerplichtig is,en dan in de bouwvak met de vrienden mee naar … ja ja een camping en ook nog eens in een tent… Als ik een tent kan lenen… Doe dat puur voor C en wie weet is het maar eenmalig.
@ roanna ongelooflijk dat Spanje dan zo duur is. balen hoor… over hoeveel euro verschil hebben we het?
@ trl is C. dan vanaf zijn 4e niet leerplichtig? of hoe werkt zo iets.
kerstspullen neerzetten is nog een beetje te veel van het goede. misschien later maar eens proberen. heel de avond aan het kijken geweest voor goedkopere taalscholen, vliegtickets en accomodatie. lastig te vergelijken want dit kan bij de een niet en dat wel bij de ander etc. verder is het me niet duidelijk of je als alleen reizende gewoon een gedeelde kamer kan boeken bij een gastgezin of in een appartement. gastgezin lijkt me wel leuk voor de beleving, maar is duurder dan app. je kunt ook alleen ontbijt, half pension en volpension boeken. scheelt paar tientjes, maar dan denk ik: hoe vaak ben je dan ‘thuis’ en kan dat a. niet goedkoper en b. is het niet leuker om in de stad te eten.
heb nu 3 taalscholen/organisaties een e-mail gestuurd. echt absurd hoe verschillend de prijzen allemaal zijn. bij sommige komt er nog een boekingfee bij, bij anderen zitten er allerlei sociale activiteiten bij, maar ja, wil je die wel doen…etc…
@ raak, denk nu aan barcelona & valencia. heb je nog andere tips voor steden? sevilla? madrid? of niet zo bekend mee…?
@Bloem: Wat ik met Spanje is te duur bedoel, voor het geld wat je ervoor krijgt. Vaak is dat geen All.Inn en niet dat het perse moet, maar voor hetzelfde geld en vaak veel goedkoper heb je leuke reizen naar Turkije. Om een reis te zoeken die voldoet aan mijn wensen, en die zijn heus niet zo hoog, heb je in Turkije voor minder geld, veel meer. Maar… in Turkije en met name in Alanya is het zeer zeker niet meer goedkoop als jaren geleden. Je betaalt nu ook fors voor een terrasje pikken en ik schrok werkelijk in een grote supermarkt in Tosmur, wat daar de prijzen zijn van levensmiddelen en simpele huishoudelijke dingen. Zelfs hier goedkoper.
Voorbeeld…ik was een schaar vergeten…nou die kost hier bij de Actiones nog geen 2 a 3 euro en daar hing maar een soort simpele schaar (zelfde als hier) en die koste bijna 12 lira en wetende dat ze hier niet zo duur zijn, heb ik het niet gekocht. Natuurlijk zul je bij de locals moeten zijn, maar daar ben je ook zo een twee drie niet. Ik zeg dit niet alleen… maar heb velen erover gehoord dat Turkije ook aardig aan de prijs is geworden en dat is in Spanje nog zeer zeker niet. Daar kun je nog heel goedkoop uit eten en troepjes a la Actiones voor weinig kopen. Mijn familie koopt er vaak de mooiste kleren (in hun ogen dan) voor weinig geld.
Maargoed, ik ga wel zien wat het gaat worden. Als je al AI in Turkije hebt, heb je niet zoveel meer nodig en dat is voor een reis naar Spanje wel anders, omdat het meestal HP of VP is en er dus eigenlijk nog veel bij komt.
Dat bedoelde ik ermee.
Nu ga ik naar boven. Nog even tv kijken. Weltrusten all.
Bloem : ligt er aan wanneer je wilt gaan : Sevilla is schitterend maar vanaf april/mei echt al bloedheet en om dan te studeren, ik weet het niet. Barcelona is altijd goed, gezellig ook en je kunt er vrij goedkoop eten maar acco meestal duurder
Valencia is weer zuidelijker dus waarschijnlijk duurder in vliegen maar vind ik ook leuk. Andere optie is Alicante of Gerona, daar kun je vaak vrij goedkoop op vliegen en ook grote steden met enorm veel keuze om goedkoop te eten. bv 3 gangenmenu voor 10 euri en nog lekker ook ! eenvoudig voor iedere dag moet lukken voor 5/6 euri. Succes !!!
Beps : wat een gedoe zeg pfffff nu weer afwachten
Roanna : jij ook aan het kijken voor Portugel of ~~~~~~~Turkije, voorpret met de kou bij jullie is ook al leuk he
Trl : zeker van profiteren zolang C nog geen 5 is he
Wat er op restaurant gaan betreft in de steden, ga niet langs de grote wandelboulevards, ramblas, drukke toeristische pleinen, e.d. maar zoek het eerder in de zijstraten en ga waar veel locals komen !
In het law-seizoen en je bent een beetje flexibel kan het best voordeliger zijn om rechtstreeks zelf vlucht en accommodatie te boeken. Hou dan wel rekening met de kosten heen & terug naar de luchthaven, al hebben grote steden een metro- of buslijn tot de luchthaven. Meestal zijn er ook forfait-tarieven (vb. 1,2 of 3dagenkaart) voor een onbeperkt gebruik van Metro en bus in de stad.
Succes !
Winter, de korte dagen en reizen voorlopig te duur dan kan iedereen nog altijd de wereld rond met http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=146838
Intussen loopt deel 14.
Als deelneemsters van het 1ste uur komen jullie daar nog wel eens langs?
Groetjes.
Mexx : oeps had niet gezien dat jij vandaag alweer was gaan werken. Hoe is dat gegaan ? Heeft M misschien lekker gekookt voor je toen je thuiskwam ? :)))))
@ roanna ja all inc. is natuurlijk minder in spanje. dan zit je in hotel en is de reis net zo duur als in turkije maar moet je nog wel elke dag eten. mijn ervaring was juist dat portugal vrij duur was (algarve) maar is dat inmiddels veranderd misschien?
@ raak bedankt. ga ook nog even zoeken op zuidelijker. plan nu is om te vliegen retour op BCN en dan met de trein naar valancia heen en terug. accomodatie is via de organisatie (gastgezien of studenthousing) en verschillen per stad zijn er maar vallen mee.
maar goed. eerst maar weer eens centjes verdienen voor we weg kunnen
[INDENT][INDENT]:NETHERLANRaak: 31 december t/m 1 januari Spijkernisse:NETHERLAN[COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#ff0000]
Mexx : 13 april t/m 20 april Tenerife[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#ff0000]Wendy: 15 april t/m 19 april 2013 : Huttenheugte, Coevorden
Vivaturkije: 14 juni t/m 28 juni Grand Uysal voor de 5e keer[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
[COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#333333][COLOR=#ff0000]Wendy: 12 September t/m 27 September: Jamaica Ocho Rios
[/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
En de verjaardagen nog …
mogguh
Bloem : ben benieuwd dan weer je terecht gaat komen jij lekker met je snowboots aan de wandel vandaag
Mexx : ach arme jij, of arme M want jij zult wel op kantoor gegeten hebben haha
Trl : vond C het leuk vanmorgen lekker met de slee naar school ?
Roanna : zit je ingesneeuwd ???
Wij vandaag als genodigden mee met een boottocht op een speciale boot, deze is gebouwd en gebruikt door Jacques Cousteau !
Daarna naar een optreden van een band, met de vaste drummer van Tina Turner. Wordt ook weer een feestje en morgen uit mijn dak gaan : dan komt DJ Jean, dus dames zal niet zoveel online zijn denk ik :))))) druk druk druk hahaha
Fijn weekend allemaal en voorzichtig als je naar buiten gaat :kus:
@Raak: Nee, niet ingesneeuwd hoor. Hihihi. Leuk progamma heb je. Wij keken in het verleden altijd naar die natuurserie’s van Jacques Cousteau. Wel interressant dan hoor. Enneh…daarna je haar weer los gooien. :cheer: Kijk…dat is nog eens vakantie vieren. Meis, geniet er lekker van met z’n allen.
@Stancy: Lief dat je meedenkt hier, maar ik denk dat de meesten van ons de info wel kunnen vinden op dit forum. Als er tenminste al info opstaat waar je naar op zoek bent. Bedankt hoor!
Ik zelf ben naar niets meer op zoek. Ik ben niet zo van de cultuur en dergelijke, alhoewel ik natuurlijk een mooi gebouw of zoiets dergelijks wel ga bezoeken als ik in de buurt ben. Wij gingen al vanaf 1978 als gezin met vakantie naar Spanje + de bijbehoren eilanden, dus hebben al veel gezien, daar we overal langs de kust dan, al geweest zijn. Wij zijn van de lekker niets doen vakantie en af en toe een excursie of er zelf op uit trekken hoorde daar zo nu en dan wel bij. Zo ben ik al meerdere malen in Barcelona geweest, omdat we in de buurt vakantie vierden.
Mijn forum vriendin Bloem, is nu wel naar het een en ander op zoek, ivm met studie die ze daar wil volgen en misschien vind zij wel de info hier, die ze nodig heeft.
Wie weet!!
Nou, verder weinig nieuws van deze kant. Aan de rituelen geweest, boodschappen gedaan (lopend) en tussendoor wat kerstfrutsels opgemaakt, waarvan wat foto’s op FB.
Iedereen een fijne dag verder. Voor de werkenden…werkse en een fijn weekend all.:dag: