het lijkt wel of er nergens anders meer over gesproken wordt…!! moet of mag turkije nu bij de eu of niet…?
ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden…
ik vind het prima, ik vediep me verder niet zo in de politiek enzo. maar het zou natuurlijk wel super handig zijn, je mag langer dan 3 maanden blijven en een werkvergunning is veel makkelijker te krijgen.
Ik ben niet echt voor omdat de prijzen dan ook de lucht in zullen gaan. Tot nu toe konden we tamelijk goedkoop reizen (als je vergelijkt met spanje en zo) en als ik het er zo over heb met andere Turken dan zijn zij er zelf ook niet zo blij mee. Nu ja, ik zal niet zeggen of het ‘goed’ of ‘slecht’ is, beslissen ze zelf maar… Wat ik dan wel beter vind voor de vrouwen vooral in Turkije is voor hun mensenrechten toch? Of heb ik het verkeerd op?
Ik vind het ook wel prima…
Aan de ene kant wordt alles duurder…
Maar aan de andere kant is het ook wel weer makkelijker om je vriend hierheen te krijgen… :rolleyes:
Voor mij mag Turkije gerust bij europa komen maar…wie gaat dit allemaal betalen denk je ??? Zoveel mensen die hier nu al geen werk hebben,hoe raken die dan aan werk. Sommige turken denken, ah,laat ons maar bij europa komen dan hebben we ook zo een luilekker leventje, kunnen we op een uitkering rekenen, kunnen we naar europa als we willen,verdienen we meer, hebben meer rechten. Maar de slimme turken denken anders. Bekijk ook de gevolgen wat dit zal meebrengen. Waarom komt de toerist nu naar Turkije en gaan ze niet meer naar Spanje of Griekenland? Gewoon het is hier nog goedkoop. Eens ze bij europa komen zal de toeristische sector er zeker onder te lijden krijgen, zoeken ze terug een ander goedkoper land. Niet alle turken staan te springen om bij europa te komen. Wat met al die fabrieken die personeel tewerk stellen om die nepprodukten te maken. Wat gaat de europeaan dan hier nog goedkoop kopen op verlof ??? Geen namaak meer, uurlonen hoger, dus goud en leerzaken zullen ook niet meer intresant zijn.De werkgevers die nu met 2O man personeel werken omdat ze toch niet veel moeten verdienen zullen er dan 5 aan het werk zetten die oficieel met alles in orde zullen zijn. Maar wat met die andere 15 personen ? Wie zal hier in de 6 wintermaanden de technische werkloosheid betalen denk je ? Ik vrees een stroom van turken die naar europa zullen komen,want daar dromen nu reeds velen aan met alle gevolgen vandien.
Het zal makkelijker zijn een vriendje naar nederland of Belgie te halen of hier dan als buitenlander te komen zaken doen en wonen,maar ook dit zal voor de nodige problemen zorgen. Nu komt iedereen hier omdat het hier goedkoop te leven is,maar wat erna?..het zal volgens mij nog lang een cultuurverschil blijven,het duurt zeker nog een generatie voor ze aangepast zijn. Ik zie voor het ogenblik geen enkele turk hier werken aan de normen van europa. 8 dagen werken hier zoals in europa en ze zijn ziek. Het zal het land veel van zijn charme doen verliezen,en juist daarvoor komen de toeristen. Gelukkig ze spreken dat het nog wel 1O jaar tot 15 jaar kan duren,dus dat is zeker nog een lange weg te gaan. Maar een kans mogen ze van mij altijd krijgen maar of ze er echt beter zullen van worden blijft een groot vraagteken ???
We zien wel wat het worden zal.
Groetjes uit Kusadasi,
Franka
Ja dat is natuurlijk wel helemaal waar wat Franka zegt!
Ik weet het nu ook niet meer, in een paar opzichten zou het heel mooi zijn als Türkiye bij de EU zou komen maar in heel veel opzichten kan het maar gewoon blijven zoals het nu is!
Groetjes…
Ik ben het ook volledig eens met Franka… Vrees dat Turkije een groot deel van hun cultuur zou verliezen door toetreding.
Ik vind natuurlijk ook dat ze een kans zouden moeten krijgen maar denk dat het ook een hele hoop nadelen met zich zou meebrengen, meer dan ze waarschijnlijk denken op het eerste zicht. Voor hen is het idealistisch natuurlijk, al die rijke europeanen, maar kdenk dat het erg moeilijk aanpassen zou zijn. Vind ook dat die aanpassing helemaal niet nodig zou moeten zijn, de Turkse cultuur is veel rijker en mooier dan de Europese… Vind ik dan.
Europa…ik weet inderdaad ook niet of het wel zo goed is voor Turkije…Europa laat zichzelf zien alsof er niets beters is dan bij Europa horen maar als ik alleen even naar mijn eigen land kijk…gaat het zo goed hier…???..De komst van de euro…“dat maakt Europa een eenheid”…maar wie zijn er mee gebaat dat de euro is gekomen…???..ik heb nog niemand gesproken die blij is met de euro…Mij geeft het een gevoel dat hoe meer ze proberen Europa een eenheid te maken…hoe meer wij als burgers er op achteruit gaan…Ik heb niet zo’n vertrouwen in de toekomst…Ik hoop dat Turkije door de toetreding er wel beter van zal worden…Insallah
Als de euro hier in Türkiye komt dan zullen de toeristen ook niet meer zoveel komen want dan wordt het duur hier en vooral voor de bevolking zelf!
Ik weet niet wat nou het beste is maar ik hoop dat het juiste gaat gebeuren qua toetredind van Türkiye tot de EU!
Groetjes…