Tunesische mensen in Nederland

hahah duurt echt lang?
sorry wallah min Nederlands is niet zo goed
daarom Haidi

=mijn

hey, serieus jullie in nederland hebben er nog een paar en wij dan? Hier in Belgie is echt niemand te zien, :frowning: er zijn er wel, maar negens te vinden!!

Ik ben blij dat de zomer in zicht is, dan kunnen we weer van de sfeer en het leven genieten…

:dag::dag::dag:

Ja, ik ben ook erg blij , genieten van de zonnetje is erg belangerijk:zon02:
lekker naar tunesie :teeth:p vakantie.
:zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02::zon02:

ja, niet alleen de zon maar de mensen, de sfeer, het eten, de warmte, alles gewoon alles!!! ik denk wanneer ik aankom, zal ik mezelf op de grond gooien en blijf ik uren in het zand rollen… :wacko: (heel normaal als je 4j niet meer bent geweest!) hahaha
nog 4maanden te gaan en dan kan ik mijn baterij weer opladen!!!

wwwwwwwwooooooehhhhhhhhooooooooeeee!!!

4 jaar my god, dat is wel erg lang!!! ik ga bijna elke jaar maar ik vind het ook niet genoeg.Maar ja, je gaat toch binnen kort dus ik zal zeggen geniet maar lekker

Je kan naast Nederlandse mensen ook bevriend raken met Marokkaanse of Turkse mensen, die zijn er genoeg :teeth:
Is de Tunesische cultuur bijna hetzelfde als de Marokkaanse? Sorry, ik weet dat Tunesie heel mooi is, maar verder weet ik weinig over het land. Ik ben zelf Turks, maar geboren in Nederland. Ik heb foto’s gezien van de stad Tunis, hele mooie stad :slight_smile:

Dank je wel Haidi, ik zal er zeker van genieten, ik wens je net hetzelfde toe :slight_smile:

en Elvis, ik vind persoonlijk dat marokkanen niet op ons lijken, heel andere mentaliteit,andere cultuur, andere normen en waarden…
maar dat is mijn mening natuurlijk, en ja Tunesie is heel mooi, Turkije trouwens ook, je zou Tunesie eens moeten proberen zal je zeker bevallen… haha :vak02:

Groetjes

Hallo allemaal,

Ik wens jullie aleemaal nog een fijne l´aid, ik ben wel iets te laat maar beter laat dan nooit :dag:

Hallo,

Wij hebben Tunesische kennissen. Nu wil hun zoon bij ons op vakantie komen en het liefst ook wat verdienen. Nu hebben wij een eigen bedrijf, maar na wat speurwerk lijkt het haast onmogelijk om een Tunesiër hier te laten werken. We krijgen geen Tewerkstellingsvergunning voor hem. Klopt dit? Weet iemand hier een uitzondering?

Goedemorgen Carolasonja,

Idd het is erg moelijk om een Tunesiers snel aan het werk te zetten, maar het is niet onmogelijk.

Als hij hier heen komt en een verblijf krijgt dan is het helemaal geen probleem , het kan alleen lang duren en natuurlijk geld kosten.

Ik hoop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben

Groeten,

Haidi

een te werk stelling vergunning kan je alleen krijgen voor iemand, als niemand anders met wel een werkvergunning voor in NL de functie kan uitvoeren.
Het is een lastige procedure en je zult eerst de vacature moeten plaatsen bij een werkbedrijf, deze kan tevens voorzien in informatie over een te werk stelling vergunning.
Volgens mij is het niet toegestaan, om mensen op een toeristen visum te laten werken. Hoe het zit als op een ander visum (studie bijvoorbeeld) weet ik niet. Misschien kun je dit bij de ind navragen.

Ik ben er al achter dat laten werken eigenlijk onmogelijk is. Het zou gaan om de appeloogst op ons fruitbedrijf en er zijn hier en ook in bv Polen voldoende mensen te vinden die willen komen plukken.
Maar ook de garantstelling voor een vakantie is een heel gedoe.
Uittreksel kvk, winst en verliesrekening, komende 12 maanden voldoende inkomen, vorig jaar zoveel inkomen…
Heb jij ervaring hiermee?

Bedankt alvast voor je reaktie.:vak01:

We hebben geprobeert mijn partner hierheen te halen. Mijn vader stond garand, deze voldoet ruim aan de eis. Je kan, is mij verteld heel goed een derde garant laten staan.
Nu is bij ons het toeristen visum niet gelukt, waarom moeten we nog horen. Ik had gevraagd of ze de brief per post wilden sturen maar is niet gedaan. Eigenlijk zouden we 13 januari naar de ambasade om wat dingen te vragen/regelen maar deze afspraak hebben we niet door laten gaan ;). Dus de brief ligt nog steeds op ons te wachten. 18 april hebben we weer een afspraak waarschijnlijk krijgen we dan eindelijk de brief en kunnen we eventueel een bezwaarschrift schrijven.
Zelf denken we dat het om het ontbreken van een CNSS gaat. Hij had wel een werkgevers verklaring, loonstroken van de laatste 3 maanden, maar helaas was dit blijkbaar niet voldoende.

Het is zo dat ik al 4 keer in Tunesie ben geweest, daar een hele leuke man heb ontmoet en we heel graag willen dat hij naar Nederland komt om mij te bezoeken.
Ik ben net terug van Djerba en in juli ga ik weer, het lijkt ons leuk als L. nu ook eens bij mij thuis komt.

Kan iemand me tips geven rond ambassade, waar, hoe etc.
En me helpen om brieven te vertalen in het Arabisch of Frans?

Zijn er Tunesische mensen, in de buurt van Zeeland, Walcheren?

Groetjes
Alexia

Tja, dat is eigenlijk niet de bedoeling. Het zal echt om een vakantie gaan dus, als werken niet te regelen is op korte termijn. Maar bedankt voor je reactie

Ja, die studie, daar kwam hij zelf ook al mee. Hij zou wel een cursus NL willen gaan doen bv. Zal het eens navragen bij de IND of dit mogelijk is.
Bedankt voor je reactie

Hallo,

Het is inderdaad niet makkelijk om Twensa’s te vinden, ik woonde vroeger in Nederlands(ben half Nederlandse) en kende daar wel veel mensen uit Tunesie. Maar wij wonen nu al bijna 6 jaar in Oostende, Belgie en hier ken ik echt niemand en het is niet zo makkelijk om met mensen in contact te komen of leren te kennen zoals ik in Nederland veel kende.

Groetjes