TunaFish - Samenwerking

Beste Wereldwijzer.nl,

Jeroen verwees me naar dit topic voor vragen over de samenwerkingsmogelijkheden.

Graag ontvang ik hier meer informatie over. Zie de mailwisseling met Jeroen voor verdere info.

Met vriendelijke groet,

Olivier Markestein

TunaFish
The Backpack Travel Agency
www.tnfsh.nl - [EMAIL=“olivier@tnfsh.nl”]olivier@tnfsh.nl

• Vliegtickets en rond de wereld tarieven
  • Reisverzekeringen voor de wereldreiziger
  • Korting via het TunaSpecial lidmaatschap!
  • Hotels & hostels and more…

Twitter: www.twitter.com/TunaFishNL
Facebook: www.facebook.com/TunaFishNL
Hyves: www.tunafishnl.hyves.nl/

Hallo Olivier,

Zoals gezegd zijn we bezig met het aantrekken van een Coördinator Samenwerkingen. Zodra we iemand hebben, en ik vewacht dat dat niet lang meer duurt, zal deze via dit topic contact met je opnemen.

Groeten, Jeroen

Beste Jeroen,

Is er wellicht al vooruitgang wat betreft het bovenstaande?

Met vriendelijke groet,

Olivier Markestein

Beste Olivier,

Dank voor je bericht. Graag stel ik me aan je voor: Paul Heijmering, sinds kort de nieuwe coördinator samenwerkingen van Wereldwijzer. Ik heb jullie site en Facebook pagina even bekeken, en meteen even geliked.
Waar hebben jullie vooral behoefte aan? Er zijn bij ons gelukkig diverse mogelijkheden, van banners tot aan zichtbaarheid in nieuwsbrieven. Ik hoor graag!

Vriendelijke groet,

Paul Heijmering
T 06-41024389
E samenwerkingen@wereldwijzer.nl

Olivier, ik plaats m’n antwoord hier ook in het forum, dan heb je het altijd bij de hand!

Beste Olivier,

Graag gedaan! Ten aanzien van de interne mailing: de tekst voor een interne mailing is heel persoonlijk. De mailing verstuur je vanuit het dummy account Maartje, als het ware een medewerkster van Wereldwijzer. Zij beveelt iets aan. De opzet is in het verleden op verschillende manieren getest en is nu altijd hetzelfde. Dit werkt erg goed, Maartje krijgt altijd hele positieve reacties. Een paar voorbeelden:

•   					Hallo!

Ik zag dat je ingeschreven bent voor de Frankrijk nieuwsbrief. Ik heb misschien een leuke tip voor je.

Want wist je dat je op Facebook vrienden kunt worden met het officiële Frans Bureau voor Toerisme? Je blijft dan eenvoudig op de hoogte van alle nieuwtjes en laatste ontwikkelingen uit Frankrijk. Je kunt er ook terecht voor al je vragen over Frankrijk. En je vraag wordt beantwoord door de echte Frankrijk experts!

Succes en veel plezier met het opdoen van inspiratie over Frankrijk!

Groetjes,
Maartje *

•   					Hallo!

Ik zag dat je bent ingeschreven op de Afrika nieuwsbrief. Ik vroeg me af of je al bekend bent met de Afrika bestemmingen van Emirates?

Je kunt met Emirates vliegen naar 19 bestemmingen door heel Afrika. Laat je verrassen door fascinerend wild life, traditionele stammen en moderne Afrikaanse steden. Voordelen van vliegen met Emirates zijn o.a. de prijswinnende service en het inflight-entertainmentsysteem ICE met e-mail, telefoon en eindeloos entertainment. Wereldwijd vliegt Emirates naar meer dan 120 bestemmingen.

Is dit wat voor je?

Groetjes,
Maartje *

•   					Hallo!

Ik zag dat je bent ingeschreven op de Amerika nieuwsbrief. Ik vroeg me af of je al bekend bent met de nieuwe Amerika bestemmingen van ArkeFly?

Afgelopen donderdag vertrok de eerste vlucht van ArkeFly naar Las Vegas en San Francisco. Zondag had ArkeFly haar eerste vlucht naar Los Angeles, die feestelijk door Gordon en zijn band LA The Voices werd geopend.

Samen met Miami en Orlando vlieg je nu met ArkeFly snel en voordelig naar 5 Amerikaanse steden. Retourtickets zijn al boekbaar vanaf 399 euro (rechtstreeks!). Je kunt bijvoorbeeld een mooie rondreis starten vanuit San Francisco, Los Angeles of Las Vegas. Of geniet van de vele pretparken in Orlando en ga cruisen over Ocean Drive in Miami.

Op de website van ArkeFly boek je losse retourtickets en op de website van Arke boek je een mooie rondreis.

Groetjes,
Maartje *

Het is vooral de bedoeling dat lezers snel getriggered worden om door te klikken naar jullie site. Qua segmentatie gaat het om de nieuwsbrieven die wij - Wereldwijzer - zelf versturen. Bij het versturen worden de forumleden geselecteerd die zich op een bepaalde nieuwsbrief hebben ingeschreven, bv Afrika, Thailand, Vrijwilligerswerk, etcetera. Kosten: € 0,15 per inschrijving/e-mailadres, € 30,- set-up kosten.

Qua banners: De medium rectangle banner verschijnt bovenaan aan de rechterkant (rechterkolom) op elke pagina van het forum, het reismagazine en de reisblogs. Het aantal malen dat de banner wordt getoond is maandelijks gemiddeld 750.000. Als je wil opvallen, is dat echt een supermogelijkheid. Momenteel hebben we twee columns in de rechterkolom onder elkaar staan op www.wereldwijzer.nl. De banner kost 40 euro per dag.

Qua sticky topic: ik heb in de bijlage een aantal voorbeelden zitten van Emirates. We kiezen hier voor de langere termijn, een periode van zes maanden, waarin je zichtbaar bent in een bepaald forum, bv het Australie Forum.De kosten zijn 180 euro voor zes maanden.

Ik schat in dat het qua volgorde goed is om eerst wat rumoer te maken op de site, bv met de banner. Je bouwt dan naamsbekendheid op. Als je later je in discussies mengt, herkent men je naam.

Ik hoop dat ik je weer wijzer hebt kunnen maken en zie je bericht graag tegemoet. Voor de volledigheid zal ik de tekst van deze mail ook even in het Wereldwijzer forum zetten, bij onze dialoog, dan heb je altijd de tekst bij de hand, wherever you are.

Tot spreeks!

Met vriendelijke groet, Paul
Stichting Wereldwijzer Reisforums

@: [EMAIL=“samenwerkingen@wereldwijzer.nl”][SIZE=1]samenwerkingen@wereldwijzer.nl
[/SIZE]Web: www.wereldwijzer.nl

Beste Paul,
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie!
Zou je me een voorbeeld kunnen toesturen van zo’n interne mailing? Welke segmentatiemogelijkheden hebben we hierbij qua doelgroep?
Wat betreft de bannering, op welke pagina’s staat deze banner en wat is het verwachte aantal views per week / maand?
Zou je een voorbeeld kunnen sturen van zo’n Sticky……en wat zijn hiervan de kosten?
Wij geven zeker de voorkeur aan persoonlijke (lange termijn) promotie boven een (korte) naamsbekendheid campagne. Het bijhouden van een blog en/of actief reageren op berichten is in dat opzicht zeker een optie. Aan de andere kant is vooral dit laatste erg tijdsintensief, in dat opzicht is een goede betaalde promotie ook prima :-).
Met vriendelijke groet,
Olivier Markestein