tuffertouren naar Angkor

hai,
ik ben een halvegare motorrijder die het in zijn hoofd haalt om uitgerekend in t regenseizoen naar Cambodia te trekken.
Mijn idee is om een moto’tje te huren in Pattaya (LOS) en dan de grens over te steken, richting Angkor Wat en later misschien Preah Vihaer.
Iemand advies betreffende internationale rijbewijzen, verzekeringen, etc
Nog dit, ik heb al half Thailand doorkruist met een huurmoto’tje, dus ik weet min of meer wat me te wachten staat (vandaar in t regenseizoen).

alvast gemercificieerd…

Hallo,

Weet je waar ik het probleem zie dat de verhuurder er niet mee akkoord gaat dat je de motor de grens over gaat nemen. Je hebt in ieder geval een motor rijbewijs nodig en daarbij een internationaal rijbewijs voor het geval je aangehouden word. Verder denk ik dat het niet te verzekeren is maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten misschien weet Steve dit wel die is alleen nu nog even op vakantie.

het is nog strenger-je mag niet met een voertuig van een ander (dat je dus huurt) die grens over. en dat wordt nog gekontroleerd ook.
Je zal ook gen enkele verhuurdr vinden die dat zal toelaten. Zeker niet als je hem/haar dat vraagt.
Voor verzekeren (betje basiskennis die je dan al eerder had moeten weten) valt in 2 delen uiteen:
1.voor jezelf-als je je te pletter rijdt-of een ander dat doet-of wat minder ernstig. Niet alle reisverzekeringen dekken dat zonder meer.
2.voor allerhande malheur rond de motosai/brommert, beschadigen, dieverij etc. Dat kan je enkel dar ter plekke regelen.

Hmm, weer wordt bevestigd wat ik al wist, alhoewel. Vorig jaar van een Nieuwzeelander gehoord dat t wel gaat maar je een verzekering en een Cambodiaans rijbewijs aan de grens moet kopen? Hij kwam toen net terug van Kratie. Hij had me een adresje gegeven van een verhuurder in Patts die er geen problemen mee had, maar t bierviltje is in BKK gebleven…

Nog wat verder zoeken dus
toch al bedankt

:chin::question:Waarom huur je niet een motor in Cambodja? en ga daar dan een tijd mee rond toeren .:thailand::cambodia:

Inderdaad, een moto’tje huren in Cambodia zelf, een optie als er verhuurders ergens in een grensstad te vinden zijn. Met Thaise moto’s heb ik al wat ervaring, maar ik weet niet wat ik in Cambodia kan verwachten, wat zijn de huurprijzen? wat zijn de voorwaarden? hoe is de staat van de moto’s? welke moto’s worden er verhuurd?
Iemand die daarover wat weet?

Let er ook op dat vorig jaar de regels voor moto’s zijn gewijzigd m.b.t. de verzekeringen. Dat is de reden waardoor veel Cambodjanen hun oude brommertjes niet meer kunnen/mogen gebruiken. Dit kan ook invloed hebben op verhuur. Je zou de eigenaar(Amerikaan of Canadees) van California2 in Phnom Penh eens kunnen benaderen, want deze heeft in het verleden motor(off-roads) tours gedaan in Cambodja. Op zijn site staat ook e.e.a. aan informatie.

Hier een link naar zijn motor info site - > http://www.cafecaliforniaphnompenh.com/motorcycle.htm

1 like

Merciekes Roberts, daar ga ik eens langssurfen…