Hoi, ik ga misschien 3 maanden naar Tucson Arizona, maar wat ik er van lees op het internet is het beetje een afgelegen stadje met een grillige sfeer. Is iemand hier geweest, en hoe was het? Of is mijn beeld van de stad overdreven en is het gewoon een hele leuke plaats? Zijn er genoeg dingen te doen daar?
Hallo Em81,
over Tucson: ik denk dat je beeld totaal verkeerd is.
Wat is afgelegen? Afstanden zijn nu eenmaal groot, vooral in Arizona. Tucson heeft 800.000 inwoners, een internationaal vliegveld en ligt dichtbij Phoenix (zo’n 3,5 miljoen, maar zo groot als de provincie Utrecht.
Of daar iets te doen is?
Ik zal een paar links toevoegen.
Hoe ik aan die wijsheid en interesse kom?
Ik ga per 4 april voor een maand naar de regio, eerst een week naar Tucson (bezoek nicht) en daarna trekken, vnl fietsen naar New Mexico en Grand Canyon.
Na alle informatie weet ik nu al dat ik volgend jaar weer ga (want zo lijk je wel een Amerikaan die Europa in zeven dagen doet).
Zo uit m’n hoofd:
Sonora-Desert museum
2 gigantische nationale parken (Suguaro)
Oude Studio’s (Bonanza voor jouw tijd?)
Observatorium
Muziek, theater en een studentenstad dus…
Topsport, vooral basketball en teams die in maart/april trainen vanwege het weer (in de zomer is het er wel heet!!!) Maar Flagstaff is vlakbij, interessant en goedkoop.
Je kunt naar Mexico (Greyhound-bus, maar niet al te veilig)
Makkelijk met de trein naar Los Angelos en San Diego en the beach
Enzovoort.
Hier wat sites:
www.amtrak.com (trein)
www.greyhoumd.com (bus)
www. amerika.nl/reizen/html/staten/southwest/arizona
www.cyclingaroundtheworld.nl
www.visittucson.org
www.uk-2-usa.com
En mocht je er zijn tussen 4 en 12 april dan zou ik het wel leuk vinden om in die bijzondere eettent, the Kingfisher, ervaringen uit te wisselen. Als ik geljk had (Tucson, the place to be) betaal jij!?
Ik hoop dat je hie wat mee kunt.
Dan is er ok nog een www.arizonahandbook.com (kijk maar ens naar de foto’s op deze site)
Succes en op naar TOO-sawn want zo schijn je dat uit te spreken.
Arie, Borne
[EMAIL=“abloed@home.nl”]abloed@home.nl
Hoi, bedankt! Alle gepensioneerde Californiers gaan toch ook naar Tucson ![]()
Maar ik ga pas in Juni
Nou, daarom ga ik er snel weer weg. Want om in dat soort plaatsen te wonen (Phoenix en Sedona schijnen ook openluchtbejaardenoorden te zijn): bbbrrrrrrrrrr!
In ieder geval, als je gaat, veel plezier daar.
Mocht je nog wat directe info willen, dan kun je mijn nicht (nog geen pensionada, bewoonster van Tucson evt. bellen.Tel. dan even via de achterdeur vragen
Arie