New Mexico

Als ik dit jaar mijn HAVO diploma haal, neem ik een jaar ‘rust’ en ga ik reizen. Locatie: de VS! Ik zal 2 - 3 maanden reizen. Details in mijn andere topic, want ik wil dit topic graag besteden aan het uitzoeken van de locaties.

Mocht je geinteresseerd zijn. Dit is de link van mijn “hoofd” topic. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=105617

Ik wil graag het zuiden en het zuid-westen gaan bezoeken. Vooralsnog gaat het prima, maar de overstap van het westen naar het diepe zuiden is toch wat lastig. Zo zit er dus een staat tussen waar ik vrijwel niets van weet: New Mexico. De grootste stad Albuquerque spreekt mij totaal niet aan, en veel positief nieuws hoor ik er niet over. De staat Texas spreekt mij daarentegen veel meer aan. Maar de reis van Austin, Texas naar Phoenix Arizona duurt wat google betreft 16 uur met de auto, puur reis tijd. Hier kan je dan natuurlijk nog wat bij optellen als je zoals ik met een greyhound bus reist. Ik wil dus eigenlijk weten wat mijn mogelijkheden zijn. Ik kan natuurlijk 1 hele dag besteden aan het reizen, maar ik wil natuurlijk liever ook nog wat interessants in New Mexico zien.

Alvast bedankt!

Je kunt natuurlijk Santa Fe bezoeken en dan op de grens met Texas Carlsbad Caverns en Guadelupe N.P.
Helaas weet ik verder ook niks van New Mexico omdat ik me er nooit in verdiept heb. Kijk eens of je een mooie gids kunt kopen.

Ik kan niet oordelen vwb de route met Greyhound maar tussen Austin en Phoenix (met omwegen) heb je bv Carlsbad Caverns, White Sands NM, City of Rocks SP. Chiricahua NM, Bisbee,Tombstone en Kartchner Caverrns en een lange lijst in Tucson wo Saguaro NP east en west, Az Sonora Desert museum (geen museum), Mission San Xavier del Bac, Pime Air etc.
I10 is niet de mooiste interstate route door de USA. Tussen Austin en El Paso heb je nog het mooie Balmorhea SP.
Je kunt weken in NM doorbrengen en ik spreek uit ervaring. Als je meer over NM wil horen laat dan maar weten.
Yeehaw

Wij zijn vorig jaar oa in New Mexico geweest. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Bedankt allemaal! Marenko, erg mooi verslag! Er is inderdaad genoeg te zien in New Mexico, en daar ben ik erg blij om. Ik wil erg benieuwd naar de Carlsbad Caverns, en ook White Sands lijkt mij erg mooi. Ik zal binnenkort een gids aanschaffen voor het zuiden en het westen van Amerika, daar zal ik ook vast veel aan hebben. @ Yeehaw, ik zal het laten weten als ik nog een vraag heb!

Wij zijn vorig jaar ook 10 Dgn in New Mexico geweest en zijn er helemaal verliefd op geworden. Is een prachtige staat met veel verschillende soorten natuur en ook veel Indianen dorpen. Veel kunst en cultuur, vriendelijke mensen en heel veel ruimte vooral !