Austin en west Amerika

Vorig jaar hebben wij voor het eerst een reis in de VS gemaakt. Dit is zo goed bevallen dat we besloten hebben volgend jaar juni weer naar de VS te gaan. In 2011 hebben we de bluesroute gedaan van Chicago naar New Orleans, langs de Mississippi. Het was een geweldige reis. Veel live muziek gezien!
Nu willen we starten in Austin vanwege de muziek, daar 4 nachten blijven. Volgens mij kunnen we het beste naar Houstin vliegen en daar een auto huren.
Daarna van Houstin naar LO vliegen. We hebben ongeveer 18/19 dagen over. We willen in elk geval de Highway 1 van SF naar LO rijden. Las Vegas willen we ook zien. Ik heb al veel op dit Forum gezien maar kom er nog niet uit. Wij vinden naast een mooie natuur, steden ook erg leuk. We huren een auto om rond te trekken.
Heeft iemand nog tips voor de route en/of andere tips?
Groetjes, Joke

Hey Joke,

je kan best wel wat doen daar op 18 dagen maar je zal toch even moeten nadenken of je nu juist meer voor de steden wil gaan (San Francisco, LA, Las Vegas, San Diego?) of voor de National Parks wil gaan.

Om een voorbeeld te geven; als je 3 dagen SF, 3 dagen LA en 3 dagen Vegas invult kan je mischien Yosemite NP, Death Valley NP en de Grand Canyon NP bekijken maar Zion NP, Bryce Canyon NP, Monument Valley worden dan wel wat veel.

We horen het wel…

1 like

Ik begrijp het niet helemaal. Van Austin naar Houston vliegen en daar een auto huren?? Kan je niet van Austin naar het westen vliegen? Welke tijd van het jaar wil je gaan? En met LO bedoel je wellicht LA (Los Angeles)

Sorry, een beetje warrig bericht van mij. We willen 4 dagen naar Austin. Het meest voordelig is om op Houston te vliegen en daar een auto te huren voor 4 dagen zodat we ook de omgeving kunnen zien.
Daarna vliegen we van Houston naar LA en huren daar ook een auto.

Wij zijn wel eens op San Antonio gevlogen. Prachtige stad. Misschien is dat ook nog een optie.

Dank je, de vluchten zijn al geboekt op Houston. We zijn 4 dagen in Texas en willen behalve Austin, zeker ook naar San Antonio. Daarna vanaf LA hebben we 21 dagen om rond te trekken.
Ik hoor een beetje tegenstrijdige berichten over LA, misschien gaan we maar gelijk door naar San Diego en doen we op de terugweg een paar dagen LA.