Reiskontakten gezocht

:wereld:

Ik reis regelmatig met mijn RV door de USA en vindt het leuk ervaringen te delen, tips te krijgen etc.

Heb jij ook een eigen RV daar?

Eventueel ben ik op zoek naar reisgenoten om bijvoorbeeld:

[ul]
[li]samen (op eigen gelegenheid) een (deel van een) route rijden.
[/li][li] elkaar op een plek te ontmoeten
[/li][li] samen een route te plannen
[/li][/ul]

Hallo,
Heb jij tips voor Arizona of New Mexico, ben 53 wens horsebackriding te doen en daarna New Mexico en Roswel te bezoeken en waarschijnlijk nog wat anders…alle info welkom

Hallo Gabrieel,

Dank voor je berichtje. Horsebackriding weet ik niks van. Wel altijd gedacht , “ik moet gaan paardrijden”, maar het is er niet van gekomen. Ben net een paar dagen terug uit de USA en heb nog wat last van jetlag. Heb gereisd door California en Oregon. Voorlopig weer eerst sparen voor een ticket en verblijfskosten.

Wat jouw vraag betreft: Van wat ik gezien heb van de USA (California, Oregon, Arizona, New Mexico, Texas, Colorado, Utah, Nevada), is tot nog toe Arizona mijn favoriete staat. Ik wil je zeker Williams, leuk stadje aan de route '66 en Flagstaff aanbevelen. Liggen beide in hetzelfde bergmassief (o.a. Peak San Fransisco) midden in de desert. Dus koeler en beter vol te houden, ook in de zomer. Als je van een beetje “cowboy atmosfeertjes” houdt, Williams kan heel leuk zijn, paar leuke kroegen en veel route '66 people. Als je ooit de kans krijgt, zorg dat je er bent tijdens een rodeo.

Ben 3 jaar geleden dwars door NM getrokken, van west naar oost aan de zuidkant, later terug via de noordkant. Silver City vond ik erg leuk en niet te vergeten Santa Fee (beide leuk RV-parkje bij het centrum) De adobe gebouwen daar zijn prachtig. Roswell ben ik nooit geweest, wel over gelezen, kijk uit voor aliens. Hoe wil je eigenlijk gaan rondreizen? Vlak bij het 4-statenpunt Utah; Colorado; Arizona en New Mexico kan ik je Mesa Verde National Park aanbevelen. Betoverende, mystieke ruines van Ancestral Pueblo people, indianen-nederzettingen verwant aan de Azteken cultuur, die daar leefden van 600 tot 1300. Mijn ervaring tot nog toe is dat er veel mooie dingen te zien en te beleven zijn in de USA. Ik lees graag, een boek dat mij veel “reis-inspiratie” heeft gegeven is “Blue Highways” van William Least Heat Moon, een half indiaan die alleen over secundaire wegen een rondje langs de grenzen van de USA maakt. Iedere staat is weer anders, vergelijk de VS wat dat betreft maar met de EU.

Als je het leuk vindt, hou me op de hoogte.
Wanneer ga je?

groet,

Gerrit

Hi, Ik reis 3 sept naar Wisconsin waar mijn Roadtrek in een stalling staat. Op 7 sept haal ik een medereisgenoten op van het vliegveld Chicago. Dan reizen we samen met vele ‘snowbirds’ naar Florida. Het eind doel is the Key’s. 1 okt vliegen we vanuit Chicago weer terug naar Europa.
En jij, nog plannen?

>>> Hi, leuk hé om met je eigen Rv door Amerika te trekken. Vrijdag 3/9 vertrek ik weer voor 4 weken. Dit keer wordt het een trip vanuit Wisconsin waar mijn Roadtrek gestald staat naar Florida:zon02:. the Key’s zijn dit keer het doel. 2 jaar geleden ben ik vanuit WI naar Yellowstone gereden, een geweldige trip. Wanneer ga jij weer?