TTT Deel 98.... we zijn er bijna

@beps
Nat het zwembad of van de regen :wink:

@marion
Dat zijn vervelende berichten, ik hoop dat je het niet hebt, spannend hoor.

@Cyn
Genoten in Brussel, lekker gegeten, en goed geshopt!

@Beps
Heb je je niet afgedroogd na het zwemmen dan :wink: ?

@MK
Idd wel een beetje spannend maar het is goed te behandelen. Als je er op tijd bij bent voorkom je dat het chronisch wordt. Hoorde vorige week dat alle dierenartsen een hele poos geleden getest waren, 80% heeft antistoffen in het bloed.

@Cyn: Gambia is ver genoeg hoor, als je dan niet overnachten kan…
Maar nogmaals… Als ze de secundaire niet aanpassen, dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Wij vliegen wel met Transavia, maar wij hebben er geen last van, piloten staken nl alleen tussen 2-17 uur, en wij vliegen om 18.35 haha!!!(errug zijn we he)

@Marion: Wel afgedroogd hoor, maar haartjes nat, stinkend naar de bleek, ik ben geen zwemmer zeg maar…zeker niet met kids die het niet leuk vinden haha

Gambia is inderdaad de meeste verre bestemming… circa 5.5. uur…

Oke, en dan weer terug??? Das dan een dienst van meer dan 14 uur…???
Zou jij die piloot nog in je vliegtuig willen hebben???
Nee dan moeten ze rusten(dat hoort bij de arbeid en rusttijdenwet!!) En als de baas daar niet voor zorgt??? Moeten ze dan zelf maar een hotel gaan boeken daar???

Over het algemeen vliegt Transavia-personeel inderdaad weer terug… En dat is dus een dienst van circa 13 uur ja… Maar als je naar Kuala lumpur/Bangkok vliegt dan is je piloot ook 12/13 uur aan het vliegen…

Dan zijn er 2 piloten voor 1 dienst…
Het kan niet, mag niet volgend de ATW!!!
Als hubbie langer werkt dan 11,5 uit en thuis, en hij veroorzaakt een ongeluk, dan wordt hem(net als hoofdorp toen) doodslag ten laste gelegt…minimaal…
Kan echt niet meis, mag niet!!
En verwachten ze dat ze nog terugvliegen. Ik wil niet in dat vliegtuig…NOOIT!!
Daar is ook de hele toestand om begonnen, omdat dit seizoen Gambia erbij gekomen is!!!

Ja maar toch snap ik het niet… Er zijn namelijk altijd 2 piloten aan boord, en ook ArkeFly vliegt heen en daarna meteen weer terug… Snap wel wat je bedoeld… maar denk niet dat transavia gaat toegeven dat ze daar in een hotel gaan slapen…

Goed dat ik dat dan weet…want dan doe ik geen lange vluchten met hen!!!
Pfff t idee… Als ik iemand vertel dat hubbie 10 uur moet werken en dan eerst naar Maastricht moet rijden en ook nog terug(in totaal 17 uur) dan vind iedereen t gek… Maar voor piloten mag t wel??? Ik snap dat ook niet helemaal
Weet bijv van de luchtverkeersleiding dat je niet eens mag werken als je verkouden bent!!! Dan kan je niet ALLES in de gaten houden…
maar 16 uur dienst moet kunnen??

Rare snuiters bij de luchtvaartmaatschappijen

Beps…chlooroogjes

Cyn…weer terug

Toos…uitgecrockt

Vandaag bij moeders;78 jaar en heeft hulp in huishouding en wordt nu teruggezet naar 3 uur ipv 4 per week…na tig verweerschriften die ik heb ingediend en verweer van gemeente kant qua PGB(gigantische papierberg;ze snapt het allemaal niet meer)heb alles uitgezocht en ga op 8 septemer met haar mee voor de uitspraak;evt.met weer verweer daartegen…

Beps, ben het absoluut met je eens hoor!!

Maar goed baal er een beetje van, dat ik mijn klanten weer mag gaan informeren dat ze niet kunnen vertrekken morgenochtend maar met Pegasus moeten… Terwijl ze speciaal voor Transavia kiezen… :frowning:

Cyn…dat is inderdaad balen;jij bent de brenger van het slechte nieuws,dus reageren ze af op jouw…

Rond deze periode zijn zulke acties altijd met gevolgen;dinsdag is een’‘wisseldag’',net zoals vrijdag/zaterdag,komt nog bij dat c*rendon vaak gebruik maakt van hun vluchten

Ach het blijft altijd moeilijk die boodschapper te zijn.
Wij hadden dat bij de NS ook. Storing, springer, kunnen wij niets aan doen…
Maar ohhh je wilt t niet weten… KLTE HER was zo een beetje mn aanspreektitel :angry: :frowning:

Goedenmiddag.

Zo, de eerste dag er weer opzitten en was net als wat ik al dacht, weer heel gewoon. :biggrin: Alsof ik niet was weggeweest! Pffffff…Veel van mijn vaste collega’s waren er niet, omdat zij allen moeten invallen op de andere lokatie, waar problemen schijnen te zijn met het eigen personeel, dus dat gaat weer lekker zo dan.

@Cynthia: Regen? Nouja, ik weet het al zeker. Ik ga nooit op vakantie naar Belgie, want volgens Kaylo heeft zij ook altijd regen daar. :biggrin: Maargoed, jullie hebben alsnog een fijn weekend gehad en dat is het belangrijkste.

Collega van mij was net terug van Turkije (Torba) en had met Sunexpre* gevlogen en teruggaande met Pagasu* en daar schijn je nog eten, incl. een ijsje aan boord te krijgen. Nouja krijgen? Wij gaan heen met Pegas*s en moesten daar €25 toeslag voor betalen, dus dat eten betaal je wel zelf. Hi, hi.

En dat van Transavis ben ik het wel met Beps eens. Ik vind ook na zoveel uren vliegen, verplichte rust van een aantal uren. Net als bij die buspendeldiensten. Daar is het ook al langer verplicht en maar goed ook. Zou er niet aan moeten denken, dat hetzelfde spul meteen weer terug zou moeten rijden, ook al rijden ze om beurten. Veiligheid voor alles.

@MK: De kermis al weer voor de deur weg? Denk het wel he? Verder alles goed met jou en de kids?

@Marion: Zo, nou dat is niet mis dan als het zo is. Hopenlijk gaat die virus je huis voorbij en anders zit er niks anders op dan een kuurtje. Misschien ook nog een kuurtje in Turkije op dokteradvies? :lol:

Beps: haha zo zijn ze bij mij nog net niet… moest net iemand bellen die gaan ipv met Trans om 05.00 om 10.25 met Pegasus… Helemaal blij dat ze langer kon slapen… haha zo kan het dus ook!! :biggrin:

Roanna: mm naar mening heeft Pegasus a’la carte service… Heeft ze dat eten niet bij Sunexpress gehad?

Nee, bij Pegasus zei ze, maar wil het morgen best nog een keer navragen.

Ze zouden eigenlijk met iets van Sky zei ze vliegen, maar dat werd dus Sunexprs en Pegasu. Geboekt bij Toerko** reisburo, met als touroperator OA*. Dus die kunnen ook al geen vluchten meer garanderen.

Oad vliegt ook niet met Sky Airlines… Alleen met Sunexpress, Pegasus en Transavia… Vaag dus!

Dan is het inderdaad vaag. Zal het morgen nog eens navragen.