Ik laat het maar even voor wat het is!! Ben al aan het orienteren… ga eerst lekker uitzieken ja.
Izmir? Retour €140? Dat is echt niet duur hoor! waar heb je het zien staan? Is het tijdens de kerstvakantie?
Ik wil graag weer terug…misschien dat ik mijn man heel lief aankijk!!
Hoe laat eten we?? Mjammie… wij eten zuurkool… En daarna ga ik vanavond even oppassen op een ventje van 1.5 jaar ![]()
Beps : vrije dag, lekker weer eens alleen, toch ?
Viva : gefeliciteerd met je oma, Damber met overgrootoma,mtoch maar niet er naar toe
Cyn : ook lekker daagje vrij
Roanna : nog steeds visite voor onze kokkie
Trl : strakjes lekker zwemmen, dat was wel goedkope ticket
Marion |: moest noodgedwongen vroeg naar huis, errug he
Toos : wel jammer he dat R het niet naar haar zin heeft
Miere : je bent het wel beu he, heb je eens rust is het weer teveel van het goede
Kadin : ik ben 58 en heb een man, 3 kinderen met aanhang, 4 kleinkinderen, een soort van familie in Turkije waar ik regelmatig heen ga en een eigen bedrijf. Dus meestal wel soort van druk, maar doe nu beetje rustig want heb vorige week griep gehad
@Raki: Daar ben je weer… gelukkig!!! En ‘weer eens een lekker dagje alleen’ Nou nee… Ik heb m eigenlijk al 2 dagen verschrikkelijk gemist haha!!! 3,5 mnd thuis alleen toen hij in het bedje lag(de 1ste 5-6 wkn) die waren ‘rot’ en daarna GENOTEN van hem thuis hebben…
Beterschap he lieverd… je moet wel opgeknapt zijn ;)!!!
Zo krieltjes zitten in De Pan… haha… zo een uitvinding voor mensen zoals ik die geen gekookte piepers lusten… haha…
@Beps: kan me daar best wel wat bij voorstellen als je zolang saampjes bent geweest en nu ineens ieder weer zijn/haar eigen ding gaat doen. Ik vond het vroeger ook altijd wel gezellig als kokkie thuis was en nu… tja… nu weet ik niet anders meer. Als hij in het voorjaar altijd bij de boer gaat werken, vind ik het soms ook wel weer eens fijn om alleen te zijn. :unibrow:
@Raak: Ja, sommigen hadden gister afgebelt en komen alnog straks ff.
Wij weer een soort van gado-gado gegeten, ik met een mata sapi :unibrow: erbij en kokkie met sambal ladoh ikan.
En nu ook even nietsen, helemaal nietsen. :nod:
Klinkt lekker alleen GEEN IDEE wat jullie er nu bijgegeten hebben :unibrow:
Hier ook al gegeten…gewoon macaroni, snel en makkelijk dus nu weer avond vieren…hubs is nog niet thuis en ik moet zo naar de buurtjes even voor doen hoe zij haar tondeuse moet gebruiken bij manlief…hihihihi…vorige keer had ze het voor het eerst gedaan en ging hij dus al biljartbal door het leven hahahahahah.
Roanna ik heb ook geen flauw idee wat je gegeten hebt…hier meestal hollandse pot behalve vanavond dan he…gisteren witlof en zondag snijboontjes…
Haha: Kammetje vergeten… Hahaha… Ik niet gek op hollandse pot… echt niet… ik eet het liefst elke dag gebakken krieltjes… en vlees…meer niet hahahahahahaha…
(Groenten is nu ook noodzakelijk haha Rubbie trouwens ruim 36 en ik bijna 26 kilo kwijt… Rubbie is de rem aan het inbouwen…het is genoeg, bijna haha)
Hahahahahaaa…mata sapi is koeienoog maar meestal wordt hiermee een spiegelei bedoeld!! Lekker sambal ladoh ikan. Maakt kokkie het zelf?? OWwwww…ik krijg kwijl in mijn mond…dat is zo heerlijk… Recept…recept!!!
@Raak: dus jij hebt vorige week de griep gehad… Nah…ik ben nu de pineut en ik vind het helemaal niet leuk!! Heb dan zin in lekkere dingen maar kan er niet van genieten. dank voor de uiteenzetting.
Ik heb Turkse lamsschenkel gegeten…in de vorm van een soort soep met peultjes, wortelen, heel veel tomaten, paprikapuree, etc. Heb d’r voor de zekerheid aardappels ingedaan zodat het een maaltijdsoep is geworden. Extra heet gemaakt zodat ik misschien wat adem kreeg maar niets is minder waar. Ben dus maar gaan stomen maar ook dit hielp niet. Dan maar paracetamolletje ingeslikt en goed slapen en uitrusten.
Haha, Kadin, die paprikapuree herken ik! Als askim hier kookt moet er altijd paprikasaus doorheen, door zijn zus in Adana gemaakt. Ik heb van de zomer een heel pak meegekregen toen ik daar was!
Enne…gewoon uitzieken!
Maar vanavond zelf gekookt, soort Indische preischotel, nou ja, dat stond tenminste op het pakkie! Zoonlief was hier om te eten, altijd op dinsdag. Ik ben nog steeds van het “snelle”’ eten, omdat ik normaal gesproken geen tijd heb om uitgebreid te koken. Maar eigenlijk heb ik nu best tijd om eens sudderlappies ofzo te maken. Dat heb ik hem dan ook beloofd, volgende week dinsdag eten we hutspot met draadjesvlees.
Beps, jullie mogen wel aan een ander bed, 62 kilo minder in bed!!! Goed hoor!![]()
Hi Miere,
Mijn keukenkastjes zit boordevol verschillende kruiden. 1 plank met alleen maar turkse kruiden en 1 plank met alleen indonesische kruiden. Wat ik bij beide gebruik is dus komijn en tomatenpuree. Ik ga niet zoals mijn schoonfamilie die grote potten aanschaffen en volstoppen in mijn keuken want dan word het 1 grote klerezooi. Ik heb het gezien bij mijn schoonmoeder en die heeft overal grote plasticen potten staan met allerlei dingen. Ik ben geen liefhebber van Turcu (die zure inmaakgroenten). Ik vind het echt helemaal niets. Voor de rest eet ik echt alles…nah…geen inwanden want ik was laatst in Izmir en 's nachts hebben we gegeten bij een tentje waar ze SCHAPE- OF LAMSKOP aan het voorbereiden waren!! Alsjeblieft, het was zo smerig…ik heb een stukje hersenen geproeft maar werd er helemaal naar van!! Ook dit soort dingen eten zij…helaas!! Maar wel begrijpelijk.
Ik ga nu naar mijn bedje toe want de verkoudheid en koorts begint weer op te komen.
Tot morgen allen…!!!
Ik heb ooit een x in Istanbul van die penssoep gegeten, onder het motto, je moet alles een x proberen, maar nee…blèèèèh.
Maar goed, hoop dat je lekker slaapt en je morgen wat beter voelt.
Weer terug van het zwemmen,mams op de fiets naar huis nu,vindt dat maar niks,ff telefoontje afwachten tot ze thuis is.
Miere,ik ook meer van de snelle pot,heb voor dat andere geen geduld.Vind koken ook niet leuk,daarom eten we ook vaak bij me paps en mams.
Kadin,beterschap hoop dat het morgen beter gaat.
Bloem hier gemist vandaag,duim ookheel hard voor je.
Zo hey … druk gebabbeld vandaag hier. Het is gewoon niet bij te houden vanavond. Superlang op msn gehangen, veel telefoontjes en er ligt nog wat was die gestreken moet worden want morgen komt het er ook niet van denk ik. Dan wil ik naar de kapper voor een kleurtje. Moet ook nog wat gaatjes in de keukenvloer bijsmeren want zaterdag komen ze de vinyl in de keuken leggen en de trap bekleden. Dan alleen de gordijnen nog en dan zijn de voornaamste dingen klaar. Ik had vandaag wat stalen gehaald en morgen even puzzelen welke het gaan worden.
Blijven alleen de dingen over die nog even kunnen wachten, een kastje op de badkamer. Ik had een leuk gezien bij I**a maar heb de tijd nog niet om erheen te rijden. Vanaf hier rijdt je toch zeker een 45 minuten. Zag daar ook een leuke tafel voor in de keuken maar ook dat heeft geen haast. En zo blijven we nog wel even bezig he. En nu vlug de boel opruimen want ik begin moe te worden.
Kreeg vanavond onverwacht visite, was gezellig
Trl : ik laat meestal ook ff bellen hoor
Marion :men zo is straks beetje bij beetje je huisje weer compleet
Miere : penssoep, jakkes, is was in Cappadocie en kreeg met een diner long, gelukkig zat F. naast me en zei eet dat maar niet :drool:
Kadin : je ziet het, ik eet dus NIET alles. In indonesie dacht ik hmmmmmm ikan pedis, ben ik gek op.Had dus niet gelezen dat er kepala stond. hahaha jaja kreeg ik de vissenkop:retard:
Heb ook een hekel aan koken, soms, heeeeel soms als ik zin heb doe ik het wel en maak dan spekkoek ofzo of perkedel of een lekker boemboe bali gerecht, eten wel bijna altijd rijst of pilav.Vinden thaise rijst het lekkerst.
Eigenlijk sowieso de Thaise keuken het lekkerst
Hier veel stamp langs zien komen, ben dus echt geen fan van de Hollandse pot he, behalve hachee:teeth:
Enne ik wil ook naar 23 gr. weet iemand waar dat is >>>
@Raak
Ik heb wel zo’n vermoeden, zou ook wel willen >>>. Maar dat kan nu nog ff niet he. Misschien in januari als alles hier wat op orde is.
Goedenavond luitjes. :dag:
Zo, hier ook alles en iedereen weer weg en alles alweer opgeruimd. Was ook heel gezellig met op de achtergrond de vakantiefoto’s als dia’s mee laten draaien. Konden ze er af en toe ff een blik op werpen. :nod:
@Marion: Zo zie je maar. Beetje bij beetje en nog even en alles is echt helemaal klaar.
@Raak: Ook nog visite gehad. Nou, ik weet wel iets waar het nog warmer is hoor! >>>
Kan jij ook spekkoek maken? Wat een werk he, maar wel lekker.
@Kadin: Ik zal je van de week even het recept van sambal ladoh ikan doen toekomen. Voor nu alvast… beterschap. Een schepje sambal onder je neus? Komt het ook mee los. Grapje hoor. ![]()
Wat hebben jullie het allemaal over vieze dingen gehad. Bah… penssoep, kepala ikan, longen, dierenkoppen… hie… jakkie.
Nou, geef mij dan ook maar de lekker ouderwetse stamppotten hoor. Vorige week nog 2x gegeten.
Zo, iedereen alvast maar… weltrusten en tot morgen weer. :dag: :slapen:
:NETHERLANCynthia: 24 december Oldebroek - weekendje Landal :NETHERLAN
Cyn: 2 Maart Thailand… ![]()
Beps: 12 Mrt Almelo- Weekendje Preston Palace(met fam, omdat mn vader 80 wordt)
En dan de verjaardagen nog …
17/11 Kadin
13/12 Turkije Lover
29/12 MK & Bloem
10/o1 Cynthia
22/01 Roanna
22/01 Damber
14/02 Marion
05/03 Marifran
23/03 Mar Mier
04/04 Beps
08/04 Jill