TTT deel 133, en we gaan gestaag door...

Wij ‘maar’ 14(11 van de rondreis en de 3 ervoor die we zelf gedaan hebben…) maar toch… We waren in een “ritme” van bezig zijn…en hadden genoten dus…Maar goed… ohhhhhhhhh :slight_smile:

Wij volgend jaar waarschijnlijk naar ‘de Ardennen’ of naar CP in Duitsland(haha als ik maar 3 hondjes mee kan hebben, want dat zal er dan wel inzitten, 3 hondjes)

Ben dat met je eens, dat is ook zonde. Alleen voor mij geen vakantie vol oude gebouwen en musea bekijken, daar heb ik gewoon niks mee.
@Kadin: Heb nog geen idee. Willen sowieso naar Sydney, verder moeten we nog kijken wat waar te zien is en in hoeveel tijd dat kan.

Kadin,al heel wat van de wereld gezien dus.Nou mijn verste reis was Mexico,verder is het Spanje,Frankrijk,Griekenland,Oostenrijk,en wat dagtochten naar Kopenhagen,Madrid,Milan,Wenen,Glasgow,London en nog wat steden.En natuurlijk Turkije waar ik ben blijven steken wat reizen betreft.

Cyn,mini all stars ook leuk.En reisje Thailand geboekt ,ga je voor die tijd nog naar Turkije?

Toos,de meiden lekker thuis gehad van het weekend.

Beps,voor jullie dan geen Turkije volgend jaar ?

Ik ben ook absoluut geen cultuurbarbaar. Ben in griekenland geweest en deed mee aan een excursie waar je alleen maar arena’s, collosea, watervallen, etc. zag! Jaar erop naar Turkije en precies hetzelfde gezien. Wilde daarna in andere landen helemaal niet meer meedoen aan excursies. Nu ik zelf geregeld in Turkije ben kijk al helemaal niet meer naar bezienswaardigheden. Wel van de omgeving, mensen, eten, zonnetje en strand genieten. En natuurlijk…SHOPPEN!!! Hoe goedkoper hoe beter

Beps: 3 hondjes… poeh… goed zoeken… meestal is max 2… maar goed zoeken… en anders gewoon een 3e meesmokkelen… :wink:

Trl: nog geen idee of ik nog terug ga voor die tijd… We will see… Insallah :wink:

O wat heerlijk is dat toch he, zoveel mensen zoveel wensen…

Wat Toos gaat doen, is wel avontuurlijk en natuurlijk zie je een hoop van de wereld, maar het is gewoon echt niet mijn ding…vind 4 uur in een vliegtuig meer dan genoeg, ik zit me altijd stierlijk te vervelen, en het eten in de plain mogen ze van mij ook houden, al hoewel ik ooit eens van malaga terug kwam en met martinlucht vloog ik andijvie kreeg met een bal gehakt, hoe hollands kan het zijn en die was echt lekker…na 2 weken patat…
Wel leuk om te zien hoe iedereen zich in zijn vakantie vermaakt, en ik ben een type zon, zee en zaligheid, flaneren langs de winkeltjes en lekker neerstrijken op een terras…zo ziet mijn vakantie er dus uit, en dan is het echt zoals Beps al zegt…zonde van het geld om zover weg te gaan een hoop geld uit te geven voor iets wat je dichterbij en goedkoper ook kunt halen.
Ik vind het altijd een sport om zo goedkoop mogelijk ergens te komen met toch nog wel bepaalde noten op mijn zang, dus dichtbij het strand, gezellig en niet te druk, niet te groot ect…
Het gevolg daarvan is dat ik ook heb gehad, zoals de meiden hier wel weten dat je op vakantie bent en je touroperator failliet gaat, niet dat ik er last van heb gehad maar toch.

Maar afgelopen juni was turgutreis toch ook leuk, en in augustus die dag weder om in turgutreis was ook leuk hihihihihihihihi. En dat was niet echt lowbudget zeg maar.

Ben nu ook al weer volop aan het kijken, en twijfel tussen een app. aan zee, en een all.incl. hotel ook aan zee, maar dan weer bij het rotsstrand ipv zandstrand. Ook zijn alle prijzen nog niet bekend dus ik wacht nog heel even met boeken. Het verschil tussen die 2 is 350 euro…voor 2 personen, dus eigenlijk moet ik niet zeuren he, want voor dat geld, kan ik niet met zijn tweetjes 2 weken lang uit eten maar toch ik ben nog niet overtuigd…en ik heb nog tijd genoeg.

Hi Dames, ben nu ff 5 min.bij dochter en hier kan ik dus wel reageren, raar hoor !!
Probeer het straks thuis nog eens op andere laptop
Roanna : gefeliciteerd met Kokkie en een heel fijne avond !!! Beps al gezorgd voor lekker biertje en Marion voor het eten, wat wil je nog meer he?
rest komt hoop ik over een half uurtje:kus:

Ik ben de hele middag al online, maar daar houdt het ook mee op.
In ieder geval wel even:

Kokkie van harte met je verjaardag!

Goedenmiddag. :dag:

Oh, wat een verwennerij weer voor kokkie. :king: Zaligggggg!!! Ik kwijl er al van.

Iedereen bedankt!!! :kus:

En wat heerlijk al die verhalen over vakantie’s. Nou, wat dat betreft heb ik precies dezelfde wensen en ideeen als Viva. Voor mij hoeven die verre reizen ook niet zo en al helemaal niet de bezienswaardigheden. Maar wat jullie al zeiden… zoveel mensen, zoveel wensen. Alhoewel ik wel graag een keer naar Maleisie ( rondreis met strandvakantie) zou willen.

@Kadin: Ja, mijn kokkie is echt iemand van Indonesie. Hij is geboren (Padang) en getogen in Sumatra. ( Medan ) Spreekt zelfs zijn Maleis nog beter, dan z’n Nederlands. :lol: Ik ik mag zeggen… dat ik ook wel een aardig mondje Maleis spreek en begrijp.

Hij en ik hebben nog steeds niet de behoefte om daar naar terug te gaan, alhoewel hij er ook nog veel familie heeft wonen, maar dat zie ik zowiezo al niet zitten. Als wij zouden gaan, dan ook vezorgd en niet bij de familie.

@Raak: Oh, je zou dan zeggen dat het aan je klepdoos ligt he? Nou, gewoon weer proberen straks thuis.

Oh ja, mijn vakantieverleden is: Zweden, tig x Parijs + Disneyland, Berlijn, jarenlang naar Spanje geweest ( alle costa’s ) incl. bijna alle bijbehorende eilanden gehad, Nice, Belgie en de laatste jaren Turkije. Als het kan, 2 x per jaar. Dat was het wel zo’n bietje.

hallo allemaal!

Ik ben weer terug van een heftig weekend Berlijn!!

We zijn donderdagochtend keurig op tijd vertrokken, helaas erg veel file onderweg en we hebben er 2,5 uur over gedaan om bij de grens te komen. Dat was erg jammer. Onderweg nog even een pitstop gemaakt om mijn nieuwe lens op te halen.
Uiteindelijk waren we om 6h in het hotel en zijn we meteen met de Ubahn naar de Alexanderplatz gegaan. Daar hebben we de toren beklommen en hadden we prachtig uitzicht 360 graden over Berlijn. Konden zelfs het concert van U2 zien bij de Brandenburger Tor. Beetje rondgekeken bij het Sony center, waar de Europese premiere van 2012 zou zijn, mooie nachtfoto’s gemaakt van de abstracte gebouwen daar. Om 10h weer terug richting hotel kwamen we onderweg een Argentijns restaurantje tegen, waar we voor 20 euro schandalig lekker hebben gegeten. Vanaf dat moment was dat ons standaard restaurantje, een dikke vette steak voor 8 euro… dat slaan we niet af!
Vrijdag had ik besloten pas laat naar de ijsbaan te gaan, want wilde toch wel samen Berlijn in. het was zonnig, helder en lekker fris. we wilden van Potzdammer platz naar de Brandenburger Tor lopen (700m) maar vanwege de 20jr muur-val-festiviteiten stonden er heel veel hekken en waren ze immense domino stenen aan het plaatsen. Uiteraard precies op de plek waar dus 20 jaar geleden de muur stond. Erg onwerkelijk om dat zo te zien, het werd nog erger, want het leek wel 20 jaar terug in de tijd. we liepen in west berlijn, langs de dranghekken, in de veronderstellen wel door te kunnen lopen. maar op een gegeven moment mochten we niet verder ivm op- en afbouw van stellages achter de Brandenburger Tor. Dus wij omlopen, dachten we, ook niet, door het park dan maar, ook geen toegang. Het was zo;n levensechte ervaring. We wilden van west naar oost berlijn, maar door de scheiding kon het niet. we konden er niet overheen, en ook niet langs. en we zagen de mensen aan de andere kant lopen, daar wilden we heen maar dat lukte niet!! al met al 1.5 uur over gedaan om toch aan de andere kant te komen, en dit heeft heel erg diepe indruk op mij gemaakt, want op de dag af 20 jaar geleden, was dat gewoon de realiteit, daar ter plekke… heel onwerkelijk.

we hebben unter den linden lekker caffee mit kuchen gegeten. hahaa, lekkere stukjes taart, 3 soorten en van elk een stukje. was erg jammie. vervolgens zijn we naar de Reichtag gegaan en kwamen we langs een hek met allemaal foto’s van mensen die de eerste slachtoffers van de muur waren. doodgeschoten, geliquideert… erg aangrijpend.

Bij het metrostation Brandenburg moesten we best wel even wachten, maar we hebben ons goed vermaakt met de tentoonstelling over de toren door de jaren heen. foto’s uit 1889 en 1989 en alle tijden daar tussen. de platgebombaardeerde vlaktes. we hebben ook heel veel ansichtkaarten bekeken van vroeger en nu. het was heel erg levendig en echt.

we zijn via de Sbahn Berlijn doorgegaan, lekker in het zonnetje gezeten op de Kurfurstendamm, gewinkelt in de KaDeWe, daar hadden ze buiten allemaal foto’s van de werknemers hangen, hoelang ze er werkten en wat ze deden, en hun antwoorden op de vraag: wat deed je om 20h op 9 nov. 1989. De een lag te slapen, de ander was er nog niet, weer een ander heeft het op tv gevolgd of was onderweg naar een personeelsfeest, en enkele antwoorden: ik stond op de muur, ik was bij de Brandeburger Tor. Heel onwerkelijk om dat te zien tussen de mercedesen en audi’s en limousines enzo.

Binnen was het echt een walhalla! we gingen voor de nespresso hoek, wat wel grappig was, maar hebben de meeste tijd op de foodcourt doorgebracht, vis afdeling, organen, handgemaakte pasta’s, cognac voor 17.000 euro etc… erg decadent!

Daarna zijn we teruggegaan naar het hotel, ff opfrissen en toen was het tijd voor het schaatsen!! jippie!! het was echt heel erg leuk om er weer te zijn, om de snelheid te zien en begon aan alle kanten te kriebelen. veel bekenden gezien natuurlijk. bevriende schaatsfotograaf zegt: wat doe je in het publiek? je hebt toch een perskaart… uhm nee, ik had wel dat formulier ingevuld, maar nooit nix meer gehoord. dus hij zegt: ja dan heb je er een…

nou… dus vol verwachting de volgende ochtend vroeg naar de baan. moeite om binnen te komen, maar okey. dus ik bij het accreditatie burootje… nee, we kennen u niet, uw naam staat niet op de lijst. hoop gedoe, maar ze zeiden ook niet: ophoepelen. dus in het duits precies uitgelegd hoe en wat en ineens moest de printer aan, en had ik mn perskaart!! whoohooo!!

mn kaartje dus weer afgegeven aan paps, die ging nog de stad in en zou om 2h terugkomen want hij wilde nix missen! hij vond het schaatsen leuk! maar goed. ik mocht dus overal komen, langs de baan, op de perstribune, gratis koffie-thee en broodjes. mocht alleen niet naar de innercircle maar was voor mij al helemaal gaaf. hahaha ik kan daar wel aan wennen (helaas is dit alleen voorbehouden voor zo’n kleine baan, in thialf is zoiets onmogelijk)

maar was dus super gezellig. paps was weer terug voor de topwedstrijden. die heeft zich erg vermaakt. s’ avonds lekker weer uit eten bij de argentijn, lekker kangaroebiefstuk op en nog even op de laptop in de hotelkamer frobelen.

zondag weer hetzelfde recept. pappie de stad in, auto’s en treintjes kijken, ikke naar de baan. foto’s maken, direct via internet op de perstribune uploaden, updates twitteren en mezelf vermaken. voor de Agroep was paps weer op de tribune. heb me prima vermaakt!

zondag zijn we om 6h weer vertrokken uit Berlijn en nadat onze tomtomtruus ons verkeerd had gestuurd, toch snel weer op het juiste pad en om half 1 waren we thuis. nog even wat gegeten, mams bijgeklets en om 4h lag ik in bed.

Om 11 uur vanochtend ging de telefoon, mn baas. eerst dacht ik nog, goh… raar, maar hij vertelde dat hij nieuws had wat niet kon wachten. aan de toon dacht ik al, owh owh. we hebben dus vandaag te horen gekregen dat de hele afdeling naar Madrid gaat. Eerst dacht ik nog, hij belt om te vertellen dat mn contractverlening van 1 jaar niet doorgaat, maar al snel bleek dat het echt om de hele afdeling gaat. 200 man geloof ik.
vanmiddag een presentatie gehad, finance en sourcing gaat gefaseerd naar Madrid. ergens tussen februari en october. helaas voor ons, werken wij net iets anders en is het dus niet duidelijk wat en vooral wanneer het voor ons aan de orde is…

prioriteit is nu de mensen die een tijdelijk contract hebben en die binnen nu en 2mnd verloopt (ik dus, 31 dec) en hopelijk heb ik daar snel nieuws over. Ik hoop een jaarverlenging of toch op zn minst 6 mnd, maar zou niet gek staan te kijken als het helemaal niet kan… en dan zit ik dus over 6 weken zonder werk, zonder sociale regeling of iets. Op zich is er wel een goed sociaal plan voor de mensen met vast contract, maar ik weet dus niet in hoe verre ik daar onder val…

was dus een flinke klap. iedereen ontdaan. mensen huilen. niet meer gewerkt…
ik moet het nog even laten bezinken. ik heb ook geen idee wat het voor onze afdeling betekend en voor mij specifiek. niemand weet het, dus maar gewoon afwachten…

dus… das mijn verhaal. ik ga me ff weer storten om mn foto’s. staan er al wat op FB en strax op mn site…

@Bloem: Ik heb alles weer in een adem uit zitten lezen en veel dingen is zo herkenbaar. Zoveel dingen hebben toen al op mijn zo’n indruk gemaakt en nu had jij hetzelfde gevoel. Leuk trouwens dat je met je vader was. Dat wist ik niet. Tja… hij heeft er nu ook ( helaas) wel tijd voor he!!!

En dan dat verhaal van die perskaart. Geweldig zeg!!! Jij komt zo nog een ergens. :wink:

Toen dat verhaal van Madrid en ik dacht… wat een bofkont, omdat ik eerst dacht dat het om een uitje naar Madrid ging voor jullie hele afdeling, maar dat is het niet he!!! Pfff… dat is dus weer even spannend hoe nu verder. Maargoed,… je hebt in ieder geval een heel tof weekend achter de rug en dat neemt niemand je meer af.

Hi, ben nu op nieuwe laptop en hier schijnt alles te werken dus zal morgen ff alles overzetten

@Raak: Welkom terug dan. :kus: Lekker weer meekletsen.

Lag het waarschijnlijk toch aan de KD.

Goh, ook al 2 x in Turgutreis geweest? Dacht toch echt, dat het de 2e keer in Augustus, Gumbet was!! :biggrin: Nouja… een beetje DDDD, net als Beps, zullen we maar zeggen. :stuck_out_tongue:

@Bloem: Genoten van het schaatsen en van Berlijn, mooi zo. Nu spannende tijden, ga voor je duimen, in ieder geval voor verlenging van je contract
@Roanna: Inderdaad DDDDDD, Viva is een dagje naar ADR geweest in augustus, volgens mij bij iemand op bezoek;)

En Beps was wel erg van de leg ja als ze dacht dat ADR in gumbet is:D
@Beps: Hoe ging het met rubbie vandaag?

Zo, weer ff bijgelezen…

@ Bloem, wat een heerlijk verhaal, en wat moet je genoten hebben, en een perskaart…gaaf, hoor. Maar wat een domper dan weer, die onzekerheid over je werk, we duimen voor je dat het goed komt…
@ Roanna, gefeliciteerd met Kokkie, en nog een gezellige avond met de jarige job. Al nieuws van het huizenfront??
@ Cyn ook leuk gehad in Amerika, zo kom je nog eens ergens, hè?
@ TRL (toch?) sterkte met het kindje van je collega. Een dochtertje van vrienden van mij kreeg hersenvliesontsteking toen ze 6 weken was. Maar ze waren er ook op tijd bij en het is helemaal goedkomen, ze is nu 21!
@ Raak is er weer, moet haast wel aan jouw computer liggen, wel raar!
@ MK, XX voor jou en je kindjes!
@ Kadin, welkom hier, vertel eens wat meer over jezelf? Je man zit in Fethye???
@ Toos ook weer even langs geweest, druk dus…
@ Beps volgend jaar met 3 hondjes op vakantie, ach ze lijken op elkaar, zeg je gewoon dat ze scheel zien als ze zeggen dat je er 3 bij je hebt!

Nou, en nou ikke nog. Zaterdag de meest saaie dag van m’n leven gehad, bijna geen mens gezien, iedereen druk met z’n eigen dingen. 's Avonds om half elf van ellende een taxi gebeld, en even naar het café in t durp geweest. Moest wel even wachten op de taxi, maar dat gaf niet, was lekker buiten, en ik stond met m’n krukken tegen een paaltje. Heerlijk, frisse lucht! Werd gek thuis, en wilde wel even wat anders zien dan de TV en de PC. Gistermiddag kwam askim, en hebben we eerst boodschappen gedaan, ik hangend achter het karretje, en schuiven met die poot door Appie H, en daarna naar m’n vaders verjaardag, die werd 79. Was wel doodop toen ik weer thuiskwam, maar het was wel leuk om er uit te zijn.

En dan vandaag, ziekenhuis geweest, foto’s gemaakt. Ziet er goed uit, vette schroef erin, maar die kan voorlopig blijven zitten. Toen naar de gipskamer, waar we heel lang moesten wachten, maar goed, nu heb ik een schattig rood gipsvoetje, met een losse sandaal/zool erbij, en ik mag er op lopen, HOERA!!! Maar mag pas op 10 december terug komen, en zolang moet dat gipspoot erom blijven, en mag ik dus niet autorijden, en kan dus ook niet werken, en daar baal ik goed van.
Pootje doet nu trouwens best wel een beetje pijn, weer, dus ik ga maar weer even rustig op de bank. Hè, hè wat een lange post, zeg, Sorry!!!

Roanna Altzdinges…hihihihi, ja was bij iemand op visite he in ADR, die was er ineens, zonder aanleiding of zonder wat dan ook, kreeg een sms toen in gumbet en dacht dat ik dus echt in de maling werd genomen…

Bloem geweldig hoor zo’n perskaart en gezellig met paps geweest, ik had dat ook niet meegekregen, voor jou een spannende tijd tussen nu en bericht over je baan. Bij Damber hetzelfde verhaal…reorganisatie ect…we hopen er maar het beste van.

@Viva: Ik vind jou manier van vakantie vieren ook het prettigst, maar ja ik heb een man die ook graag wat wil zien. Die heeft dan ook een beroep waarbij hij zich lichamelijk niet in hoeft te spannen. Ik heb wel zwaar werk en vind het heerlijk om in de vakantie bij te tanken. In jamaica hebben we zowel geluierd als wat gezien en ik vond dat goed te doen. Zou dat in australie ook willen, maar of dat wat wordt, we zien wel

Miere eindelijk loopgips, nou dat valt anders nog vies tegen hoor, …en moe dat je wordt, en als je dat niet bent moet je nog uitkijken dat je geen rugpijn krijgt, dus goed kijken naar de hoogte van je gips met zool en dan aan de andere voet een schoen doen die bijna even hoog is…anders ben je gekreukeld.