welkom terug besmile…super te horen dat je het zo fijn hebt gehad!! en net op tijd terug voor het slechte weer…!! nu weer wennen…
@ besmile - welkom terug, kan me voorstellen dat je terug wil, wil ik ook, weer is hier helemaal niks en vergeleken met Turkije is het ijskoud hier! Fijn dat je een leuke en gezellige vakantie hebt gehad, wel vervelend om met dat weer terug te moeten vliegen.
Maar hoezo geen 2de keer meer naar Kemer?
@seray…haha ja dat vind ik ook het leukste gedeelte ervan
we gaan in de buurt van side wonen…maar we zijn er nog niet uit of het de stad wordt, of het plaatsje waar mn vriend werkt…
@ filiz HEt zal zekers wel even weer wennen zijn.
Leuke vooruitzichten
@ seray, Ik ben dit jaar voor het eerst in Kemer geweest, maar ik vond de plaats niet zo.
Ik weet wel, dat ik nu voor mijn nieuwe opleiding wil proberen om toch in Turkije stage te kunnen lopen. Ik baalde vorig jaar zekers, toen het niet doorging.
@toos
Nog steeds vergeten te zeggen, maar wat een grap was dat, al je strijkgoed in de koffer, dat je thuiskwam kon je alles weer opnieuw strijken natuurlijk. Camera vergeten, je was er echt niet bij met je hoofd.
Vast bij de zorgen om het huis en je zus enzo, ik hoop dat je zus snel weer een beetje bijdraait, want hier heb je natuurlijk ook niets aan. Als eerst alles rondom het huis en de erfenis maar rond is, daarna mag ze lekker haar eigen gang weer gaan. Sterkte ermee hoor :kus:
ikke ga ff een stukje lopen met oma…tot straks…xx
@filiz
Veel plezier met oma.
@besmile
Welkom thuis.
@ Filiz - veel plezier met je oma! en spannend dan allemaal volgend jaar.
@ besmile - ok, hoorde ook al van kennissen dat ze de plaats niet zo super vonden. Ach je vakantie was gelukkig voor de rest wel goed, dus volgende keer weer ergens anders heen:) Wat voor opleiding ga je doen?
@ Seray Ik ga in februari een 3 jarige HBO -HTRO opleiding volgen.
@ besmile wat is HTRO?
@ Seray: Hogere Toeristische Recreatieve Onderwijs.
Hallo meisjes ben ik weer
crissy succes vanmiddag hopelijk is het wat.
besmile…ja wen er maar vast aan, pokke weer hierzo…althans nu gaat het wel
Marion gelukkig iets betere verbindingen
Tlr…aan de oppas
Toos…foto ontvangen via de sateliet
Roanna, uitgebadderd…
Ikke terug van de opticien…heb nu de lenzen in…moet wel erg wennen, en nee niet varifocaal maar weer 1 leeslens en 1 gewone lens…maar nu omgedraaid, voorheen altijd de leeslens in mijn linkeroog, nu in de rechter…de rechter heeft geen sterkte nodig voor veraf alleen voor het lezen…de linker voor lezen en +0,50 voor veraf…moet wel wennen, naar mijn idee zie ik nog niet echt scherp, nu zo achter de pc is het nog een beetje vaag, maar kan het wel zien die kleine lettertjes. Hahaha moest ook wennen een lens in mijn rechteroog te stoppen, viel maar 3x op de spiegel voordat hij erin zat, gewoon proberen dus. Kan wel tv kijken nu, dat kon ik voorheen niet. De opticien zei dat ik er gewoon even aan moet wennen, als het goed gaat, moet ik bellen, dan worden ze besteld, enne dan geen 45 euro per maand maar 100 voor een half jaar, kijk dat scheelt even…
hahaha maar heb ook een nieuwe bril aan laten meten…toch wel makkelijk voor de avond…op een gegeven moment krijg ik echt van die gort droge ogen van lenzen. Komt door de airco op mijn werk.
Vreemd hoor als ik mijn rechteroog dicht doe, zie ik dus echt nada he met die linker. Bij de controle kwam de opticien er dus ook achter dat mijn linkeroog dominant is…die wil dus steeds al het werk overnemen vandaar dat ik dus geen tv kon kijken, nu daar een lens voor veraf op zit, moet hij het wel opgeven om mee te lezen, dus moet ik het allemaal scherper gaan zien.
Zo een heel verhaal over mijn oogjes…lekker belangrijk nietwaar…hahahaha.
@ besmile- wat leuk zeg! hopelijk lukt het je dan om een stage in turkije te doen.
@ viva - dus een hele verandering voor je oogjes, hopelijk bevalt het zou fijn zijn, en idd een verschil 45 per maand of 100 voor een half jaar, is een stukkie beter te doen lijkt mij zo. Nou hoop dat je snel gewend bent aan je lenzen!
@ seray ik hoop het ook!!!
@viva
Heel verhaal met je ogen, gek dat hij nu in het andere oog moet, zal wel ff wennen zijn. En de prijs valt weer mee, meestal valt het duurder uit als je ergens voor komt, maar nu gelukkig niet.
Ja vreemd he MK…maar doordat links dus dominant is en ik daar wel een kleine sterkte nodig heb voor het ver zien geeft dat ook het dus nu op om scherp te stellen voor veraf. Rechts geen sterkte voor veraf alleen voor lezen, dus nu zit daar de leeslens.
Als het omgedraaid is wil dat linker oog steeds scherp stellen op veraf, vandaar dat ik dus als daar een leeslens op zit geen fluit zie wat er op de tv is. Omdat het dus door een leeslens heen voor veraf wordt scherp gesteld…ikke zit vreemd in elkaar. Gelukkig begrijpt de opticien het…hahahaha…die moet er voor zorgen dat ik weer normaal kan kijken…Moet nu ook weer wennen aan een lens in mijn rechteroog, links is het al gewent. Dus weer langszaam opbouwen…
@viva…een nieuwe bril en lenzen voor jou!! hopelijk wen je snel…!! succes ermee…
ik was van de week een lens kwijt…dacht dat ik gek werd…hij zat wel ergens in m n oog, maar zag neit waar…10 min in mn oog liggen pulken…daarna natuurlijk een oog als een biljartbal…toch maar mamz erbij geroepen, zij gekeken, gevonden…en heb m er toch nog uit gekregen…pff
@seray…ik heb je een pb terug gestuurd, heb je m gekregen? had het idee dat er wat mis ging bij het versturen…
@ filiz - heb hem gehad, ga hem nu lezen
Allereerst weer…Besmile… welkom terug en fijn te lezen dat jij ook een fijne vakantie hebt gehad al was het plaatsje niet zo. Als je je maar vermaakt hebt en mooi weer heb je zeker gehad , dus dat kunnen ze je niet meer afnemen. :zon02:
@Viva: Wat een gedoe dan met die lenzen zo. Lijkt zeker ingewikkelder dan dat het is? Ik heb een varifocus of multifocale bril (hoe dat ook mag heten) op. Kan alles zien. Veraf, dichtbij en computeren, lezen, enz. Ik denk niet dat ik aan lenzen zou kunnen wennen, maar zeg er ook bij, heb het nog nooit geprobeerd.
Ik zou zelf wel graag de ogen willen laten laseren, maar dat is voor mij met deze sterktes nog niet mogelijk, had ik gelezen.
Dames ik ben terug en heb goed nieuws.
Kan de 17e direct naar me vakantie beginnen en dan tot het eind van het jaar/half januari voorlopig. Daarna kijken ze wel, ik vind het prima geen ww aanvragen ik helemaal happy.