Bloem,aardig lange dag gemaakt dus en nu lekker onder de wol.En idd je krijgt er geen handleiding bij.Als hij huilt kan hij ook nog niet zeggen wat er is,dus dat is ook maar raden.
@Raak: Ben wel aan het rondkijken, maar wil graag naar ADR terug, dussss wachten op de b.xprijzen. Hoe is het met jou? Een beetje opgeknapt na de schoonheidsbehandeling? @Trl: Tuurlijk is het wennen voor jullie allebei. Is heel normaal dat je je onzeker voelt, heeft denk ik ieder nieuwe moeder. Dus als je twijfelt gewoon vragen bij het consultatiebureau
@ TRL ik kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal vol van bent en aan nix anders kan denken en over praten!
niet zo gek, je hebt er 9 mnd op gewacht en dit is niet zomaar iets waar je zomaar op uitgekeken bent!!
@TRL: Weet je TRL? Je denkt dat jij nu alleen maar over C. kunt praten, maar het is ook allemaal nog zo nieuw en met zoveel virtule tantes, die graag op de hoogte gehouden willen worden, kan het ook haast niet anders. Jou tijd komt ook echt wel weer. Heus, als je straks weer aan het werk bent enzo.
Weet je wat soms ook heel irri kan zijn… vooral op mijn werk maak ik dat mee, oma’s die alleen maar over hun kleinkinderen kunnen praten. Tot vervelelends toe. Mijn kind kan al dit en zus en zo. Voor een keer is dat leuk, maar als je iedere dag bijna altijd dezelfde verhalen moet aan horen, denk je ook weleens bij je eigen van… hebben die nu geen ander onderwerp. Niets ten nadele van oma zijn hoor!!! Maar sommigen… pfff.:biggrin:
Dus meid, schaam je niet dat je momenteel alleen over C. kunt praten, er komt echt wel weer een andere tijd. Net als voor die Oma’s. Ha. ha. Geniet maar lekker nog even van je kleine C.
Ik kom ook nog even langs om een goede nacht te wensen.
Hans morgen voorzichtig hoor met de ijzel…ik heb daar zo’n vreselijke hekel aan.
Tlr…je mag hier volop over C. praten hoor, en idd hij moet zijn ritme nog vinden en jij ook. Al is half 11 to 11 uur voor zo’n kleine baby nog wat aan de vroege kant voor de laatste voeding, want dan komt hij geheid 2x per nacht.
Het wil ook nog wel eens helpen om hem s avonds in bad te doen…dan wordt hij zo moe dat hij wel gaat slapen. (nog een tip dus, ondertussen wordt je het misschien wel zat al die goedbedoelde adviezen). Haal eruit waarvan jij denkt dat lijkt me wat, en doe voor de rest je eigen zin.
Iedereen aan het zoeken voor een nieuw reisje
Marion…een tip, als je kan aantonen dat je echt niet anders op vakantie kan, bijvoorbeeld omdat je moet helpen bij alle babygeitjes die precies geboren worden in de vakantie’s ect…dan wil je nog wel eens toestemming krijgen kun je dat niet, dan krijg je echt geen toestemming om J. van school thuis te houden (de school kan 10 dagdelen ongevraagd vrij geven als het er meer moeten zijn moet ook de school het aanvragen bij het ministerie).
Hou je J. toch thuis zonder toestemming en de school wil vervelend doen, dan melden ze het bij de schoolinspectie en krijg je een boete die kan oplopen tot 500 euro per dag deel. Dus 1000 euro per dag boete. Sorry wil je niet ontmoedigen maar onderbouw je aanvraag goed.
Het klink allemaal heel krom, want de scholen geven de kinderen te pas en te onpas maar vrij als het hun uitkomt, zoals studiedagen van het onderwijzend personeel, en de kinderen zijn weer thuis, als je werkt kom je daar wel achter. Dan moet je weer vanalles in het werk stellen om de kinderen op te kunnen vangen, maar als jezelf een dagje vrij voor ze vraagt doen sommig scholen echt vreselijk moeilijk.
Wens iedereen hier een heerlijke nacht toen, sweet dreams zou ik maar zeggen.
Marion hierbij de criterium voor verlof aanvraag buiten schoolvakantie’s
Een overzicht van de schoolvakanties in de komende jaren kunt u vinden op de website van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
In principe mogen kinderen buiten de reguliere schoolvakanties om niet voor vakantie van school worden gehouden. Het belangrijkste criterium om buiten de schoolvakanties een kind thuis te kunnen houden voor vakantie, is dat één van de ouders in géén van de schoolvakanties op vakantie kan. Dit moet worden onderbouwd door een verklaring van de werkgever. Is dit het geval, dan kan een kind maximaal één keer per schooljaar voor maximaal tien dagen verlof krijgen. Het verlof kan ook voor een wintersportvakantie worden benut, maar daarmee vervalt de mogelijkheid voor een zomervakantie buiten de schoolvakantie.
Voor alle andere situaties kunt u een verzoek voor verlof indienen bij de schoolleiding. De schoolleiding dient dit verzoek te toetsen aan de algemeen geldende verlofvoorwaarden en indien uw aanvraag daar niet onder valt te kijken of er zwaarwegende redenen zijn om het verlof toch toe te kennen.
@Viva: De site afgesloten en ook weer geopend. Was je tussendoor nog wel even naar bed geweest? :lol: Ennehhh… jullie kaartje hebben we gister ontvangen en hangt al aan de muur bij de andere kaartjes. Bedankt nog he!!!:dag:
@TRL: Ook weer wakker. En… hebben jij en C, nog een beetje goede nachtrust gehad? Jij ook een fijne dag verder weer hoor! Het wordt de komende dagen zacht weer, dus lekker weer ff met de kleine aan de wandel misschien.
Ik drink ff mijn bakkie leeg en dan ook weer verder met de dagelijkse bezigheden. :hihi: Straks een half uurtje eerder beginnen aan de andere kant en daarna even naar de tandarts voor de renovatie van het een en ander.
Jullie ook allemaal weer een fijne dag en en voor de werkenden… werkse.
op zich is het niet zo raar om altijd over hetzelfde te praten. toen we de puppies kregen hadden we het ook nog maar over 1 ding, totdat ze min of meer goed opgedoorfd waren en je ze wel ff 5 sec alleen kon laten…
ik vind het niet erg… ik luister alleen wanneer ik wil luiteren !! hahaha
okey mensen, beetje laat, dus gauw weg wezen hier :dag:
Viva,adviezen zijn altijd wel welkom hoor,leer ik alleen maar van.Gisteren ook zei tegen een collega dat hij altijd in slaap valt tijdens zijn fles en zijn fles dus niet leeg drinkt,en wel een grote zuigbehoefte heeft,dus een kleinere gat in de speen is geen optie,want dan valt hij nog eerder in slaap.Dus collega zegt moet je de dop van de fles er niet zo strak opdraaien,dus geprobeert en dat gaat al beter.C krijgt om half 11,11 uur zijn laatste voeding voor de nacht en komt dat zo rond half 3 nog een keer kan nog wel eens een uurtje verschillen.
moet je de dop van de fles er niet zo strak opdraaien,dus geprobeert en dat gaat al beter
Ja dat is wel een goed idee hoor, maar dan moet je hem wel tussendoor laten boeren, omdat hij dan meer valse lucht binnenkrijgt…(geeft wel een grotere spuugkans zeg maar, want als er lucht onder de voeding zit en hij raakt dat niet kwijt door een boertje, dan knalt hij alles wat er bovenop de lucht zit er in een keer uit, dat geeft niet hoor, maar dat je dan niet schrikt)