Cynnie bij mijn vader is in 2006 Altzheimer geconstateerd, dan zien ze op de scan dat er tussen de hersenen ruimte komt. Mijn vader heeft heel veel baat bij de medicijnen, daar zijn er verschillende van, mijn vader heeft een hele dure soort, daar moet je dan speciaal een machtiging bij de ziektekostenverzekeraar aanvragen. Mijn vader heeft die gekregen, hij slikt 2x per dag exelon hiervoor.
Mijn schoonzus haar moeder heeft ook Altzheimer ook in de beginfase, zij krijgt dezelfde medicijnen.
Ze zijn momenteel nog bezig met onderzoeken e.d. maar het schijnt bij haar verder te zijn dan een begin stadium… Nog even afwachten dus, en ze krijgt waarschijnlijk ook medicijnen… maar nog geen idee welke…
en wat Beps al zei, je kunt je er niet op voorbereiden, mijn vader was je laatste jaren niet om te genieten, maar goed dat weten jullie hier wel… De laatste tijd gaat het wel aardig goed met zijn humeur.
grrr ik snap helemaal niets van mijn droger, iedere keer geeft hij de melding dat het reservoir vol is, maar dan kan helemaal niet wat dat ding zit op de afvoer…grrrrrr…nu gaat hij steeds stil staan, ik ben al 20x naar de zolder gerent om dat kreng weer aan te zetten…
@beps
Weer wat geleerd, altijd gedacht dat het hetzelfde was.
@viva
Leuk zo’n apparaat, daar moet dus een monteur aan te pas komen.
hihih
sorry viev maar zie het he-le-maal voor me
hahahah… en weer naar boven hollen, aan… terug beneden… weer melding… hihihi…
rennende viva op en af de trappen
sorry,… succer ermee! ![]()
@Beps: Het is niet helemaal waar wat je zegt. Alzheimer heet in de volksmond dementie, maar het is in principe hetzelfde. Het is een akelige ziekte met heel veel vormen en oorzaken alhoewel de kenmerken vooral in het begin voor vele wel hetzelfde zijn. Iemand met alzheimer heeft bijna altijd karakterveranderingen zowel positief als negatief, ze overlijden vaak aan complicaties, bijv longontsteking of een andere ziekte die er al was, maar ook aan alzheimer zelf, niet meer willen eten of drinken.
@Viva: Aan het joggen op de trap, is wel goed voor de lijn
Viva: we moeten inderdaad maar afwachten hoe het gaat aflopen… Mijn mams gaat zelf ook bitchy reageren… Ik doe net alsof ik het gezeur niet hoor…
@Cyn: Bij mams is het de zorgen!!! Het is zo moeilijk iemand die je toch na staat zo te zien veranderen…
@Viva: Ohhh meis te erg(maar begrijp Bloemmie wel… run-stairs-run… :lol:) sterkte vandaag…en anders zijn er genoeg monteurs of nieuwe te koop(zo irri dat alles altijd stuk gaat als je er niet op zit te wachten!!!)
ja ik wordt er simpel van maar idd is goed voor de lijn…
nieuwe, nou dacht het ff niet hij is 2 jaar oud, en geen honkytonky merk maar een sieme*s…
wat veel mensen door elkaar halen is dat als mensen ouder worden en ze ‘vergeetachtig’ worden dan zijn ze ineens ‘dement’ Dat is niet zo!
Ik wilde hierin de ‘ouderdoms vergeetachtigheid’ even loskoppelen van dementie(in alle vormen er zijn er 7 waar creutzfeld ook onder valt!)
Volgens de Alzheimerstichting is het wezelijke verschil tussen ouderdoms vergeetachtigheid en alzheimer dat bij alzheimer het hersenvocht/weefsel verdwijnt. Hierdoor maken de hersenen geen ‘contact’ meer en functioneren ze niet/anders
bij ‘ouderdoms vergeetachtigheid’ is dit niet het geval!
zij functioneren nog gewoon ed, terwijl alzheimer patienten echt psychoses ed kunnen krijgen door ‘kortsluiting’ in de hersenen(ze zeggen dat er mannetjes door hun huis lopen, en die zien ze ook! Dat hebben ouderdoms dementen niet!)
Dat is het wezelijke verschil(en als dit ineens niet waar is, mag de Alzheimerstichting al hun materiaal aanpassen!)
Het overlijden komt dan doordat de mensen een aanslag op hun gezondheid plegen als ze bijv griep hebben, en zo telkerkere versneld achteruit gaan!!
Bij Alzheimer overlijden de meeste mensen in het 7-8 jaar, terwijl ouderdomsvergeetachtigheid 20 jaar kunnen leven(zoals mn andere oma!)
(aldus dr pieppie)
Hallo Dames,
Ben weer terug, ff niet ok, hoofdpijn en rillerig, is nu weer iets beter. dus…ga na het eten bijlezen en zal dan ook reageren:dag:
@Beps: Dat is ook zo, iemand die vergeetachtig is, is nog niet dement ,al wordt dat al gauw gezegd.
@Raak: Had je al gemist. Je krijgt toch niet de griep he. Beterschap!!
Raak beterschap meis…
ff gegoogled, nou ik denk dus dat het pompje verstopt zit, ik heb een apparaat, die dezelfde is als Bosc*…en daar hebben ze dus ook hetzelfde verschijnsel. een hele handleiding om het zelf te doen staat erbij…werk aan de winkel dus voor hubs
Beter werk aan de winkel voor de mannen dan geld uitgeven en DAN ontdekken dat het zo op te lossen was haha!!!
zo koffie gepakt(zwart geen suiker) waldkornbroodje met kipfillet haha!!!
We gaan t zien!!!
Ik ga maar eens wat doen, want zo komt er geen bal uit mn handen:dag:
Dat is nu precies waar ik altijd last van heb :lol:
@Raak: :dag: had je gemist(dubbel en dat je er niet was, en dat je gereageerd hebt!)
hopelijk duurt het niet lekker zijn niet lang