In augustus wou ik samen met mijn vriendin - die uit China afkomt - 7-8 dagen in één landen rondtrekken. Ik dacht daarbij aan Tsjechië of Hongarije ? Met welk land hebben jullie de beste ervaringen ?
Het ligt er aan wat je wilt gaan doen, wil je veel cultuur als zowel natuur dan moet je naar Tsjechië gaan. Heeft in mijn ogen veel meer te bieden dan Hongarije. Hongarije heeft een paar leuke plaatsjes, de hoofdstad en het gebied achter Boedapest is wel leuk. Balatonmeer is dan ook wel leuk. Hongarije vind het wel een leuk land maar als ik toch moest kiezen toch Tsjechië dat is dan persoonlijk. Voor het weer is Hongarije veel beter. Tsjechië is het afwachten wat voor weer je krijg.
Tsjechië is wel dichterbij, dat is een voordeel als je met eigen auto gaat. Dan heb je Karlovy Vary wat een hele leuk stad is. De stad Praag, Cesky Krumlov, Liberec (persoonlijk vind ik het wel een leuk klein stadje, heeft een heel mooi hotel overigens) , Brno , Moravische grotten, Adrspach (apart landschap, moet je even opzoeken echt schitterend om te zien) Lipnomeer etc. Iedergeval genoeg te zien.
Hoop hiermee genoeg info gegeven te hebben, Mocht er meer nodig zijn hoor ik het graag!