Ervaringen met Tsjechië

Ik ben Coosje, mijn ervaring met Tsjechië is dat wij er met ons gezin ruim twaalf jaar op vakantie zijn geweest .Zowel de zomer als de wintervakanties.Wij hebben altijd met volle teugen genoten van de natuur, de ontspanning die hier heerst, de gastvrijheid van de bevolking als ze je een beetje kennen, en natuurlijk voor een gezin met twee kinderen een luilekkerland aan eten,drinken,en nog een betaalbare wintersportvakantie.
Kortom Tsjechië heeft ons hart gestolen,we zijn er zelfs naartoe geemigreerd twee jaar geleden,en zijn een bed and breakfast begonnen.
Wat is nu de ervaring van andere mensen met Tsjechië,want ik hoor nog verhalen dat Tsjechië toch wel een beetje een eng land is en dat wil ik graag uit de wereld helpen :CZECHREPU :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

1 like

Tsjechie eng, hoe komt men erbij!
Wij zijn in 1993 voor de eerste keer naar Tsjechie geweest met auto en caravan. De grenzen waren toen nog gesloten dus je moest wel geduld hebben voor je binnen was. Maar wat een fijn land is het om rond te trekken.
Overal vriendelijke mensen, simpele maar schone campings en een prachtige natuur!
Later enkele malen een huisje gehuurd in diverse streken van Tsjechie en Slowakije en altijd een geweldige vakantie gehad!
Nooit geen dreiging gevoeld voor wat dan ook!

Noorwegen is en blijft ons lievelings vakantieland gevolgd door Schotland.
Maar een goede derde plaats is zeker te weten Tsjechie!!

Groetjes Marianne. :dag: :kus:

Schitterend land.
Zowel in Slowakije en in /tsjechie geweest.
Praag is zo mooi.
En nog het ongerepte buiten de grote steden.
Heerlijk betaalbaar.
De Tsjechen zijn nog wel een beetje stug.
Helaas wil mijn oudste niet meer terug.
Tja voor een vijftienjarige liggen de wensen natuurlijk anders.

Hallo, meerdere jaren terug ben ik met de fiets door Tsjechie getrokken, kan mij absoluut niet indenken van mij daar bedreigd gevoeld te hebben, integendeel er was een heel aangename sfeer, voelde mij daar thuis, groetjes Ivo

hoi,

Helemaal geen eng land, maar juist een heerlijk land om door te reizen. Wij zijn er in 2004 naar toe geweest. Omdat mijn man een amateur bierbrouwer is en het bier in Tsjechie is geboren hebben we een biertour langs Tsjechische brouwerijen gemaakt. De hotelletjes op de bonnefooi geboekt in het plaatsje waar we die dag waren,daarbij als het nodig was altijd hulp gekregen van de mensen daar. Veel gezien en veel gedaan.

Een collega is er een aantal jaren terug ook naar toe geemigreerd, we zijn toen ook bij ze op bezoek geweest.

(voor als je er een belangstelling voor zou hebben er staat een verslag van de vakantie naar Tsjechie op onze website).

Hallo,

ik ga dit jaar ook naar tsjechie met een groeps reis, ik heb daar altijd al naar toe gewilt maar nu heb ik de reis dan geboekt.
Ik ben heel benieuwt hoe dat bevalt ook omdat ik op een camping slaap na altijd in een hotel te zijn geweest.

Weet iemand nog mooie bezienswaardig heden??

Dat is heel moeilijk te zeggen omdat ik niet weet naar welke omgeving je gaat of bent geweest. Over het Reuzengebergte {Noord Bohemen }kun je best wel veel informatie vinden op mijn site www.tsjechievakanties.com En als je vragen hebt over deze omgeving kun je ook altijd even een mailtje sturen. [EMAIL=“Rayencoosje@tsjechievakanties.com”]Rayencoosje@tsjechievakanties.com .Wij wonen hier nu vier jaar en zijn al dus best wel bekend met deze prachtige vakantie omgeving.:zon02::vak02: :finger:

Zeer tof land, alleen was onze vakantie een beetje verregend 1 van de 2 weken, waardoor we veel wandelingen niet hebben kunnen maken. Maar ondanks dat hebben we veel andere dingen ook kunnen doen.
In 2006 ben ik er heen geweest met mijn ouders, via TopoActief (weet niet of dat nog bestaat, kan zijn dat het is over gegaan in Jenntravels), met Vladimir en Jana als reisleiding. We zaten bij Trutnov in de buurt, in het Noorden, bij het Reuzengebergte.
Al met al is het eigenlijk gewoon goed bevallen, vooral de natuur, omdat we daar met name heen zijn geweest. Ik vind ook vaak de sfeer in de kleine dorpjes wel wat hebben.
Volgende keer: Op naar Praag :wink:

Wij zijn een aantal jaren op vakantie naar Tsjechie geweest naar verschillende gebieden. Ik vind de mensen daar aardig en behulpzaam. Praag is een wereldstad. Veel bezienswaardigheden. Tsjechie is nog een vrij goedkoop vakantieland. Ik hoop dat de euro daar nog een tijdje wegblijft.
:dag:

1 like

Ik kom al sinds 1980 in Tsjechië, en kan afgezien van de eerste jaren niets maar dan ook niets bedenken dat me een negatieve ervaring zou hebben kunnen geven in Tsjechië.
De enige negatieve ervaring die ik rijk ben is een ban van Tsjechië.net omdat ik gefundeerde kritiek had op het beheer. Maar ja dat is ook een typisch ‘hollandse’ website.

Tsjechië is gewoon de plek waar ik in elk geval ‘begraven’ wil worden, liefst woon ik er ook nog een poosje.

1 like

Een overzicht van al onze vakanties in Tsjechië;
Praag 1995/ 2007
West Bohemen/ Karlovy Vary 1999
Noord en Oost Bohemen/ Prosec 2003
Zuid Moravië/ Jihlava / Kosovy 2004
Boheems Paradijs/ Mladejov 2006
Midden Bohemen/ Hlasna Treban 2007
West Bohemen/ Marianske Lazne 2008
Noord Moravië: Beskidy/ Lhotka nad Bečvou 2008
Zuid Bohemen/ Susice- Posobice 2008
Oost Bohemen/ Horni Branna 2009
West Bohemen /Skalna 2010-2012
Noord Bohemen/ (Polevsko) 2011
Zuid Moravië/ Horni Cerekev /Chrastov :top:
2009-07
2010-04
2011-04/2011-07
2012-04-2012-07
2013-04

Nog nooit hebben wij een negatieve ervaring gehad in dit prachtige land.
Heel vriendelijke mensen, behulpzaam en gastvrij.
Hebben hier al 2 keer autopech gehad, deskundig en goedkoop geholpen.
Prachtige natuur en architectuur.
Na de vele bezoeken aan alle uithoeken van het land, zijn wij gestrand in Vysocina (Boheems-Moravische hooglanden), waar wij vrienden hebben gemaakt, die het extra de moeite maken, om steeds weer terug te keren.
Met Duits, maar liefst Engels (omwille van negatieve ervaringen uit WO II) trek je je al aardig uit de slag!