Toeristen in Tsjechie

Hallo Tsjechiegangers,
Ok, ik heb misschien een wat rare vraag!! Afgelopen paar jaar zijn wij, gezin, drie kinderen door ziekenhuisperikelen naar Turkije geweest lekker makkelijk, je boekt een hotel, alles zit erbij etc. Nu (weer ziekenhuisperikelen) pas gaan boeken, moeten over een week al weg dus geen tijd genomen voor leuke plekken te bekijken. Maar goed in Tsjechie bleek dat nog wel wat plaats te hebben. Leuk, weer eens wat anders en erg goed voor je portomennee. Maar nu ben ik eigenlijk erg bang dat ik in Tsjechie dezelfde toeristen tegenkom als in Turkije. Hangend, bierdrinkend etc.
In Turkijke kun je je daar nog wel aan onttrekken. Je huurt auto’tje en bent snel op mooie plekken met hele aardige mensen.
In tsjechie gaan we kamperen. Dus misschien rare vraag , het gaat me dus niet om de bevolking maar om de toeristen

Ligt er veel aan waar je naartoe gaat denk ik. In Cesky Krumlov, beetje het Valkenburg van Tsjechië, tref je bijna alleen maar toeristen. Bestaat voor een groot deel uit Nederlanders en Belgen. In Praag kun je cultuur op doen, maar ook 's-avonds op stap gaan. En daar kun je een ander slag volk tegen komen. Op de camping weet ik niet wat je tegen komt, maar ook daar kun je niet generaliseren. Wat staat er op een camping. Gezin met jonge kinderen, senioren, man en vrouw alleen, tieners. Een tiener heeft andere interesses dan 2 senioren (denk ik). Sta je toevallig op de Nederlandse camping bij Hluboka? Kostelec?

Hangende en bierdrinkkende toeristen verwacht ik zelf eerder in Spanje tegen te komen, Ibiza, Gran Canaria. Of in Nederland en Engeland. Niet echt in Tsjechië.