Trouwen

Goedemorgen,

Mijn partner en ik overwegen om als we eind april naar nicaragua afreizen daar te trouwen. Gewoon een simpele goedkope bruiloft op een mooie plek met zijn tweeen.

Heeft iemand tips voor een locatie? En andere tips/ervaring hiermee?

Via Wereldwijzer app

Hola,

Nicaragua heeft echt onwijs mooie plekken om te trouwen! Je kunt in Nicaragua alleen niet onder Nederlandse huwelijksvoorwaarden trouwen, en Nicaraguaanse huwelijksvoorwaarden zijn anders dan de Nederlandse. Dus ik zou er eerder voor kiezen om in Nederland voor de wet te trouwen en dan de bruiloft in Nicaragua te vieren.

Enkele plekken die zijn aan te raden:

• Op een van de eilanden bij Granada (Las Isletas). Je kunt dan een eiland afhuren voor een aantal dagen. Een aantal hebben hotel, zwembad, etc. en personeel tot beschikking. Bijv. Ikaria Ecohostel of Jicaro Island Ecolodge (deze is wel weer duur volgens mij).
  • Op een van de “verlaten” stranden in Tola of San Juan del Sur. Destination Weddings Nicaragua kan je hiermee verder helpen of anders kun je zelf accommodaties contacteren.
  • Isla de Ometepe, contacteer een aantal accommodaties, er zijn verschillende die bruiloften verzorgen
  • Corn Islands, bijv. Paraiso Club op Big Corn (is van Nederlanders) verzorgen wedding on the beach met local judge en party afterwards. Allemaal naar jullie wensen. Op Little Corn heb je bijv. Yemaya

Voor nog meer ideeën, gewoon even googlen op wedding (bestemming) en dan vind je al heel veel informatie. Ik hoop dat jullie een mooie locatie kunnen vinden!

Saludos,
Sole

Bedankt voor je reactie!

Paraiso hebben we al gecontacteerd en daar zijn we in goed overleg mee. We twijfelen alleen omdat corn island wel weer wat meer ‘afgelegen’ liggen. Maar onze grootste zorg is of we de documenten wel gelagaliseerd voor in NEderland krijgen. We krijgen van het consulaat en de hotels verschillende verhalen. Dus mocht er iemand zijn die hier ervaring mee heeft horen we dat graag:)

Hoi Littlerosie,
Mijn vriend en ik willen volgend jaar ook trouwen in centraal Amerika. Gewoon een simpele bruiloft onder ons tweetjes en al zeker niet in een overdreven luxueus resort.

Als je nog leuke tips vind mag je deze altijd delen, of eventueel jouw ervaringen delen na terugkomst!

Fijne reis alvast en geniet van je huwelijk!
gr Heidi

Onze bruiloft was in een woord geweldig:)!!! Achteraf was het ook heel makkelijk te regelen. Kopie paspoort/verklaring niet getrouwd/geboorteakte was genoeg en de papieren hebben we gewoon kunnen inschrijven in NL.

En verder het land; zo mooi, vriendelijk en authentiek. Een echte aanrader wat ons betreft.

Via Wereldwijzer app