ik heb kennis met een meisje van 22 jaar ik ben er 44 we hebben planen om te trouwen volgend jaar gaat of kan dit een probleem geven enkel het leeftijdsverchil voor kans op schijnhuwelijk ?
Bent u Belg of Nederlander? Gaat u in de Filipijnen trouwen?
In het algemeen is het zo dat een groot leeftijdsverschil op zich geen reden geeft om een schijnhuwelijk aan te nemen. Wel is het zo, dat met grotere aandacht naar de relatie zal worden gekeken om te zien of er sprake is van een schijnhuwelijk. Mede om die reden is het gewenst om zoveel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen waaruit blijkt dat er sprake is van een echte en langdurige relatie zoals foto’s, hotelvouchers, reistickets, brieven, chat bewijzen, sms bewijzen, stempels in paspoort etc.
In de Filipijnen is leeftijd slechts een nummer en in de Filipijnse cultuur is leeftijdsverschil geen probleem. Er hebben mannen van ouder dan 60 jaar een veel jongere vriendin/vrouw, ze zijn meestal wel gelukkig. De Filipina is erg zorgzaam, wel moet je eerst uitvinden of ze gevoelens heeft voor jou of je wallet. Er zijn er heus wel die echt van je kunnen houden, ik praat uit ervaring. Succes met je jongere bruid en positief blijven garandeerd je 'n lang gelukkig leven samen.
O ja, nog even dit. Als het meisje tussen 21 en 25 jaar is, zullen de ouders een geschreven advies of geschreven mededeling dat zij bekend zijn met het komende huwelijk moeten geven.
Ik ben het helemaal met Hanns eens ,leeftijdverchil tusen partners is in filippijnen absoluut een non- issue. Leeftijdsverschillen van 20 of 30 jaar kijkt men niet van op of om.
Helaas denkt de vreemdelingendienst in Nederland en belgie daar helaas heel anders over, en ben je al gelijk verdacht.
Men name Belgie heeft de neiging zulke huwelijken meteen maar als schijnhuwelijk te bestempelen.
En das jammer want veel mensen die zeer oprecht in hun bedoelingen zijn zijn, worden zo slachtoffer van de bekrompen mentaliteit van de europese ambtenarij.
Dus trouwen met je geliefde is een ding, hem of haar naar europa krijgen kan veel problemen gaan opleveren bij groot leeftijdsverschil.
Maar je bent overgeleverd aan de ambtelijke willekeur, waar je weinig aan kan doen.
Ik wen je oprecht succes Conings met je voorgenomen huwelijk.
leeftijdsverschil tussen een buitenlander met een Filippijnse heb je het dan over.
Voor de Filippino’s onderling is dit niet het geval
Ook voor Filipijnen onderling speelt het leeftijdsverschil niet zo’n grote rol. Bij rijken wat meer bij anderen wat minder. Zie hier een extreem geval
http://www.philstar.com/Article.aspx?articleId=833750&publicationSubCategoryId=68
Haha, das wel heel extreem 60 jaar leeftijdsverschil, zelfs in Filippijnen bijzonder dat het de krant haalt. Maar 20 jaar verschil vind men heel normaal.
Nog even een tip voor Conings 2000, ik weet niet of je nederlander ben, maar als je bang ben om als schijnhuwelijk te worden aangemerkt kan je beter een andere proceduren kiezen.
Trouw nog niet met haar ,maar kijk naar de mogelijkheid dat ze als Au-pair voor 1 jaar in nederland komt. Tijdens dat jaar dat ze in nederland is kan je een verandering van verblijfstatus aanvragen.
Weet niet of voor Belgie dit ook mogelijk is.
Vooorwaarden waaraan een aupair moet voldoen zijn niet zo streng, maximaal 25 jaar oud dacht ik.
Inderdaad, aan de au pair worden niet zoveel eisen gesteld. Maximum duur van het verblijf is 1 jaar.
Het gastgezin moet wel bestaan uit minimaal twee personen en moet beschikken over voldoende financiële draagkracht. De inkomensnorm voor gastgezinnen is momenteel een SV loon van minimaal € 2.169,90 bruto per maand, exclusief vakantiegeld of een SV loon van minimaal € 2.343,50 inclusief vakantiegeld.
De kosten van een au pair:
- € 300,- zakgeld per maand;
- kost & inwoning in het gezin;
- een retourticket naar Nederland;
- een visum en/of verblijfsvergunning (€ 650,-);
- een taalcursus Nederlands (max. € 250,-);
- een au pair verzekering voor ziektekosten en ongevallen (ongeveer € 35,- per maand).
Hallo conings2000,
Ik denk dat korikong een heel verstandig advies geeft.
Om haar eerst als airpair of ander baantje via een werkvergunning of (tourist visum = max 3 maand) hier naar toe te halen.
Om dat ze waarschijnlijk nog nooit buiten de Filippijnen is geweest,
denk ze dat, als ze hier komt in de hemel is beland.
Maar dat kan gauw veranderen in een hel.
Door heimwee, koopziekte, taalproblemen etc.
Veel geluk toegewenst,:cheer: