Trouwen met Algerijn

hey,

Ik ben Belgische en ga trouwen met een Algerijn.

  • shahada en moslimhuwelijk in Algerije
  • huwelijkscontract in België bij notaris
  • burgerlijk huwelijk in België

Kan ons iemand wegwijs maken in de papierenmolen ? Welke documenten moet ik uit België meenemen naar de Imam ? Moet ik dan ook eerst laten vertalen naar het Frans ?

Voor het huwelijk vermoeden we dat hij een visum type C “voor het aangaan van een huwelijk” moet aanvragen.

Kan hij ook gewoon een maandje zomaar op vakantie komen in België en welk type visum moet hij dan aanvragen ?

alle info is hartelijk welkom :cheer:

Hi Greet,

Via het forum kwam ik bij jou bericht dat je ging trouwen met een Algarijn.
Ga je dit ook in Algarije doen?

We zijn namelijk op zoek naar leuke koppels die voor het nieuwe programma van Net5 trouwen in het land van haar of zijn toekomstige man/vrouw.

Nu ben ik benieuwd of je geinteresseerd bent om deel te nemen aan het programma.

Hoor het graag van je.

Groeten,

Micheline

Micheline,

Ik ga naar ginder van 7 tot 15 feb.

Ik doe mijn bekering in Algerije en daarna trouwen we bij de imam (het burgerlijk huwelijk zou in Belgie doorgaan).

Wat leuk dat jullie zouden filmen. Maar ik moet het natuurlijk ook eerst aan mijn vriend vragen !

Voor de papiermolen en licenties kan je informatie vragen Ik ben net gehuwd met Marokaanse vrouw dus zelfde papiermolen, het is eenvoudig als je de weg kent doch een lange procedure,

Hi Greet,

Er is denk ik iets misgegaan, want ik krijg het berichtje nu pas door helaas. Zijn jullie inmiddels al getrouwd of is het toevallig uitgesteld?

Groeten en excuses voor deze onwijs late reactie.

Ik ben gehuwd in Morocco verleden jaar , zijn nu aan de beëindiging bezig gezinshereniging, nu nog slechts wachten op visum

Hallo,

Ik ben al dagen me aan het informeren over de procedure. Het blijft een moeilijke zaak. Toen ik je vraag las op deze site dacht ik dat ik hopelijk hier wat meer informatie zou kunnen vinden.

Ik ben namelijk ook belg en zou binnenkort ook willen trouwen. Nu vroeg ik me af of je me soms zou kunnen zeggen hoe je te werk bent gegaan.

Zou je me eventueel ook kunnen vertellen hoe je omging met de cultuurverschillen.

Hopelijk krijg ik een positief antwoord.

Alvast bedankt.

Inèss

hii,

ik zie dat deze berichten al van een aantal jaar geleden zijn maar ik ga het toch proberen.

Zelf heb ik ook een vriend uit Algerije en zitten we naar opties te kijken hoe we in de toekomst samen kunnen zijn en kunnen blijven.
Het is alleen zo ingewikkeld en lastig. Is er misschien iemand waarmee ik ervaringen kan uitwisselen? Naast dat vind ik het ook gewoon leuk om mensen te leren kennen die in dezelfde situatie zitten.

Groetjes,
Else