Trouwen in een tempel mogelijk??

Hallo!

Ik zoek me rot en kom volgens mij het beste uit op een forum met mijn vragen.
Wij willen volgend jaar zomer graag trouwen in een boeddhistische tempel/klooster. Is dit voor de kenners, ter plekke te realiseren?
Ik weet dat dit niet rechtsgeldig in NL. Hoe regelen we dit ter plaatse? En aan wat voor bedrag moeten we denken als gift? Zijn er nog andere dingen/zaken waar we aan moeten denken?
Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben of een tempel weten dan horen we dat erg graag! De regio maakt ons niets uit, we hebben nog geen vaste route bepaald. We zitten nog in de oriënterende fase :slight_smile:

Alvast reuze bedankt voor het meedenken!

Iedere tempel kan dit voor je doen, is heel snel geregeld en je betaalt ze er gewoon voor.

Het heeft geen enkele rechtsgeldigheid, niet alleen niet in Nederland maar ook niet in Thailand.

1 like

Bedankt Steven!!

Dus in principe kunnen we dit vragen bij elke tempel? Kun je me een richtprijs geven wat ze daarvoor vragen? Of wat we als gift kunnen geven voor deze ceremonie? Dat het niet rechtsgeldig is weten we hoor :slight_smile: Maar dit willen we al zo lang

Sorry, geen idee van de kosten.

Zelf ben ik vroeger (1980) getrouwd geweest in de beroemde tempel van Doi Suthep (Chiangmai) ik meen me te herrineren dat ik daarvoor 5000 bath moest voor betalen in een vorm van een gift.
Dan spreek ik nog niet van de caudeautjes,het eten en al wat er bij hoord.

1 like

Bedankt!!

Dan heb ik in ieder geval een richtlijn!
Dus het is de bedoeling dat je ernaar vraagt en zij geven aan wat ze ervoor willen hebben?
Ben benieuwd :slight_smile: