Trouwen in Brazilië

Trouwen met een Braziliaanse kan vele haken en ogen hebben. Veel Europeanen trouwen b.v. met een vrouw uit het noord-oosten, bij voorkeur mooi, jong en zeer aantrekkelijk. Zij valt niet op de mooie blauwe ogen maar zien je als een goede investering. Wederzijds gebruik?

We zijn 3 jaar verder en nog steeds is dit het geval in het buitenland. Met name in Brazilie, inderdaad.
Mocht het met eigen ogen zien.

ik denk ook dat er een “markt van vraag & aanbod” is in beide richtingen
zoals Silencio het stelt lijkt het mij ook in veel gevallen realiteit te zijn

dikwijls mislukt zo’n relatie, onderneming, avontuur, project, … oa. omdat men er niet altijd in slaagt om de taalbarriere, en in sommige gevallen ook de cultuurshock, in BEIDE richtingen te overbruggen
toch zijn er koppels die erin slagen om een harmonieuze relatie op te bouwen, en al is de weg niet altijd eenvoudig het is best mogelijk
persoonlijk denk ik dat communicatie en het zich kunnen aanpassen, inleven in zoveel mogelijk lokale gewoontes en normen de belangrijkste (tegelijk dikwijls de moeilijkste) vereisten zijn

tropische groet uit het Noord-Oosten vantussen de vele mooie dames :zon02:

Leuk dat na 3 jaar dit draadje wordt opgepakt omdat nogal wat mensen tegen de realiteit aanlopen van niet alleen cultuurverschil maar vooral maatschappelijk-sociale positie. Dat heeft op zich niets met het land te maken maar meer met een groot verschil in achtergrond, sociale positie. Een overlevingsmentaliteit brengt soms met zich mee dat vrouwen (en mannen) de ander zien als een weg uit armoede en moeilijkheden, een weg naar een rijker en meer comfortabel leven. Dat is vaak prioriteit nr 1. en “de liefde” is meestal slechts kortdurende passie die vaak eindigd met het feit dat beide niet echt met elkaar kunnen praten omdat de achtergrond en affiniteit ontbreekt. Veel vrouwen gingen enkele jaren terug naar Gambia om een leuke vent aan de haak te slaan en ook dat eindigde vaak in kommer en kwel.