Triple entree visa

Hoi allemaal,

Ik heb al super veel tips van jullie gebruikt om mijn reis te plannen, dus dankjewel daarvoor.
Eind oktober ga ik voor 4,5 mnd naar Azie. Dan zal ik 3 keer Thailand bezoeken. De eerste keer is vanaf Vietnam met het vliegtuig, dus dan krijg je als het goed is een visa on arrival voor 30 dagen.
De 2e keer is vanuit Vientiane in Laos, en dit zal waarschijnlijk met de trein zijn (in ieder geval niet met vliegtuig). Dan kan je dus een visa voor 15 dagen krijgen. Echter blijf ik langer dan 15 dagen in Thailand die periode (ivm kerst en oud en nieuw en vrijwilligerswerk etc.)
De derde keer zal gewoon weer via vliegtuig vanuit Cambodja zijn.

Mijn vraag was nu of het mogelijk is om in Vientiane een visa voor Thailand te regelen voor 30 dagen, of dat het beter is om een triple entree visa hier bij de ambasade aan te vragen. Deze kost 90 euro en dat vind ik best prijzig, omdat 2 van de 3 keer het anders gratis is.

Nou weet ik dat je in Vientiane een visa kan aanvragen en dat het 2 dagen duurt, maar is dit dan ook voor 30 dagen of voor 15 dagen?

Ik heb ook al contact opgenomen met de ambassade, maar die vertelde me dat ze geen adviezen geven.

Alvast gedankt!

Groetjes Daphne

Via Wereldwijzer app

*bedankt dus, typen blijft lastig :wink:

Via Wereldwijzer app

Hoi Daphne,

Zou je hier geen antwoord krijgen op je vraag, kun je op dit forum ook naar ‘Thailand reiscafe’ gaan en daar je vraag stellen bij ‘visum informatie Thailand’.

Bedankt voor de tip!

Ik heb ondertussen het antwoord al gevonden, dus mochten mensen dit nog willen weten:
Bij het thaise consulaat in vientiane kan je een visa halen voor 30 of 60 dagen halen. Dit duurt overigens 2 werkdagen en kost 800 of 100 Baht