Ik zie hier en daar tripjes die vanuit bangkok gaan en daar weer eindigen. Van 3 - 5 dagen waarbij je gaat bamboo raften, olifant riding, watervallen bezoeken enzo.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Is het leuk en iets wat je gewoon een keer moet doen? Of is het heel touristisch en valt het erg tegen? Moet je dat georganiseerd doen of kun je dat bij de locals ook zelf regelen?
Ik ga namelijk 5 - 6 weken vanuit bangkok door cambodja naar vietnam en eindig in Hanoi. Is zo’n tripje dan zonde van de tijd en kun je die tijd veel beter in vietnam door brengen (voor degene die vietnam ook kennen), of is het toch wel leuk om erbij te doen?
Ben vorig jaar in Kanchanaburi geweest, was zeer leuk voor een paar dagen. Erawan watervallen, bridge over the river Kwai, dodenspoorweg enz.
Vanuit Bangkok kun je met een aircobusje ernaartoe vanuit Khao San Road, was iets van 500 a 600 baht.
Wanneer vertrek je ? Vertrek zelf 11-6 voor 6 weken (Bangkok 1 nachtje => Vietnam => Cambodja=> Thailand (als het rustig is))
Dank je voor je antwoord. Ik ga precies een maand later: 11-7. Al heb ik mijn ticket niet geboekt dus het kan ook nog wel de 12e of de 13e worden. En ik wilde eigenlijk van Thailand –> cambodja –> vietnam. Maar het kan best zijn dat ik me nog bedenk en thailand –> meteen door vliegen naar vietnam –> cambodja –> thailand gaat worden. Wat jij doet dus. Maar het wordt mijn eerste keer en ik hoor vaak dat thailand dan een fijne plek is om te beginnen. Vandaar dat ik denk dat ik dat doe.
De omgeving bangkok klinkt erg leuk hoe jij het beschrijft!