Trip naar St. Clara, Trinidad, Cienfuegos

Het beloofde een lange dag tot worden want we gingen op excursie naar boven genoemde bezienswaardigheden. Nou dat was het dan ook maar ook nu raakte we onder de indruk van wat Cuba te bieden heeft. Wat een geweldig land en bevolking.

Santa Clara, waar het monument van Ché staat en de tren blindado, maakt op ons een onuitwisbare indruk. Wat en geschiedenis steekt hier achter. Of je het er nu me eens bent of niet, je wordt er stil van als je daar rond loopt en het op je in laat werken. Een must

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon4.gif

Daarna naar Trinidad. Eerste gevoel: Doe je ogen dicht en daarna weer open en je waant je jaren terug in de tijd. Ik vroeg wel aan onze gids: Can you talk while you walk? Ja dat kon hij. Het was zo heet onder de zon en geen schaduw dat het niet uit te houden was. Tip: Veel water meenemen (of ter plekke koepen) en iets voor op het koppie! Wat een tegenstelling tot Habana. Geweldig om door die straatjes te slenteren, super om de sfeer van vroeger tijden door te laten dringen (als is die veranderd, maar met een beetje fantasie kun je je er wel iets bij voorstellen).

Cienfuegos wordt ook wel “de parel van het zuiden” genoemd. Het is er inderdaad prachtig. Mooie architectuur, pleinen, lanen waar 's avonds verliefden door paraderen. Het maakte op mij iets minder indruk maar zeker de moeite waard om gezien te hebben. Ook dit maakt deel uit van de cultuur en geschiedenis van Cuba.

En dan weer de trip terug naar Varadero. Nou die verliep grotendeels :slapen:.
Maar het was en is het zeker waard geweest. De andere dag, op het strand en met een mojito, de foto’s bekeken en nagenoten van dit prachtige land.

Greetz,

Frank