Hallo
Ik ben Nele. Zondag 9/9 vertrek ik naar Cuba :vak02: met een vriendin. We kijken er erg naar uit !!
Iemand leuke ervaringen, weetjes?
Groetjes,
Nele
Hallo
Ik ben Nele. Zondag 9/9 vertrek ik naar Cuba :vak02: met een vriendin. We kijken er erg naar uit !!
Iemand leuke ervaringen, weetjes?
Groetjes,
Nele
Hoi Nele,welkom op wereldwijzer!
in Santiago de Cuba kan je de Santiago’s baai bezoeken, is zonder twijfel een van de meest onderscheidende kenmerken van de stad. Je kan een baai cruise voor heel redelijke prijzen boeken of de ferry nemen naar het klein eilandje Cayo Granma en het vissersdorpje bezoeken.
25 kilometer ten zuidoosten van Santiago vind je de Baconao Natuurpark.
Naast de afgezonderde stranden, weelderige tropische bossen en een grote biodiversiteit aan flora en fauna, kan je de volgende excursies doen,
oa:La Gran Piedra: Een gigantische rots (51m lang x 25m hoog x 30m wijd) die je kan beklimmen voor een fantastisch panoramisch uitzicht.
Valle de la Prehistoria: Een park met 250 dinosaurussen op echt voormaat gemaakt uit steen.
Laguna Baconao: Een herschapen Taíno (inheemse stam) dorp.
Oude koffieplantages, samen met de eerste koffieplantage van het land.
Acuario: Een klein aquarium met dolfijnen shows.
Wens je nog een prettig verblijf in het land van de sigaren Nele!
gegroet,georgessiam.
Cuba! Voor mij alweer paar jaartjes terug! Wat mij heel erg is bijgebleven zijn Vinales en Trinidad. Eerste doro zijn prachtige omgeving en door de leuke ervaringen met locals die wij hebben gehad. We zijn daar gaan eten bij een local en hebben de lekkerste dingen voorgeschoteld gekregen.
Trinidad vond ik super vanwege het salsa dansen. Echt genoten van de leuke cafeetjes waar je heerlijk Cubaanse salsa kon dansen!
Verder hebben wij Camaguey aangedaan en dat was ook heel bijzonder.
En Havana natuurlijk!!! Ga proberen te eten bij La Guarida. Prijzig, maar de ervaring is leuk ![]()
Veel plezier!!
Bedankt voor de reactie !
Ik of wij vroegen ons af of het veilig is om in Cuba (Trinidad en havana,…) 's avonds eens buiten te gaan. De eerste week doen we rondreis met de reisorganisatie en we overnachten bv 4 nachten in havana. We hebben cuba vooral gekozen om die speciale, caraibische sfeer te kunnen opsnuiven, het salsa dansen…velen zeggen dat het de moeite is en je het moet meemaken. anderzijds is het een zuid-amerikaans land…ik weet niet goed of het veilig is daar savonds met ons getwee erop uit te trekken om de locals te leren kennen enz.
Havana zijn wij savonds alleen op pad geweest met de gids eigenlijk, maar nooit een naar gevoel gehad. Maar Trinidad kan je makkelijk savonds op straat! Vinales (bestaat eigenlijk maar uit 1 klein plein) ook enz! Alleen Camaguey werd ons echt afgeraden om niet alleen op straat te gaan savonds. Hebben we ook niet gedaan.
Je moet het gewoon niet opzoeken. Hier in NL in Amsterdam ga je ook niet door de kleine donkere steegjes maar zoek je ook de grotere verlichte straten op.
Welke route gaan jullie doen? Hebben jullie hier al salsa lessen gehad? Salsa daar is echt een ervaring ![]()
Ja, dat is waar. Ook in Belgie zoek je het gevaar niet op.
Onze route is eerst zapata, daar 1 overnachting met een bezoek aan een plaatselijke boerderij. dan naar topes vale , we doen ook een tocht met een 6x6 door de cubaanse bergen, we bezoeken havana, trinidad, het mausoleum van che, een sigarenfabriek, krokodillenkwekerij, we bezoeken een rumfabriek (met degustatie
), gaan een boottocht maken, ook eens gaan zwemmen aan een waterval na een tocht door een soort bos,…
hoe de plaatsjes allemaal noemen weet ik zo niet uit het hoofd. de tweede week hebben we dan gekozen voor een verlenging in een all inn hotel voor een week in varadero (riu). daar willen we wel dan met de catamaran meegaan. Je kan dat daar boeken in uw hotel (heb ik gehoord). misschien ook nog iets anders doen, maar weet zo direct niet wat…
nee, salsalessen heb’k nog niet gevolgd. lijkt me wel leuk om te doen ginder.
Leuke route denk ik zo! Die waterval hebben wij ook gedaan, volgens mij was het in de buurt van Trinidad! Krijg er zo ook helemaal zin in om die katn weer op te gaan.
Voor Varadero moet je er echt zelf wat van gaan maken, wel mooie kustlijn, dus het strand is sowieso aan te raden, maar qua beleving was het bij ons nogal erg doods. Maar na een week rondtrekken ehb je ook zeker een paar dagen nodig om lekker bij te komen en uitgerust weer richting huis te gaan!
Mausoleum van Che is in Santa Clara. Erg interessant! Wij bleven daar helaas maar 1 nachtje.
Het gaat zeker een leuke vakantie worden en over uitgaan savonds zal ik me niet al te veel zorgen maken!
Hoi Nele,
Indien je nog met vragen zit,dan kan je ook terecht in het Cubaforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog en laat ons iets weten hoe je vakantie in Cuba was verlopen!
groet,georgessiam.