Beste lezers,
Over 3 weken heb ik het genoegen om richting Jakarta te vliegen. Voorbereidingen hiervoor zijn in volle gang en net zoals met elke reis die ik hiervoor heb mogen maken vind ik hier altijd een groot deel van mijn vragen, dank hiervoor!
Nu landen wij in de middag in Jakarta en hebben besloten om de volgende ochtend door te reizen richting Yogyakarta. Hotel nabij Gambir is al geboekt maar nu heb ik een aantal vragen over het kopen van de treintickets.
Volgens mij heb ik grofweg de volgende opties:
- Online via Tiket.com
- Kopen op Gambir
- Andere opties???
Nu gaat mijn voorkeur uit naar het kopen van de tickets online. Heeft er iemand ervaring met Tiket.com of weet iemand nog een andere organisatie waar ik dit kan regelen? Ze spreken hier ook over het valideren van je ticket aan het loket. Betekend dit dat je gewoon aan moet sluiten in de rij of is dit een andersoortig loket?
De andere optie is het kopen van de tickets op het station. Is het in juni veilig om dit op de dag voor danwel de laatste dag aan te laten komen? Kan ik de avond ervoor nog de tickets kopen of sluiten de loketten op een bepaald tijdstip? Deze optie geniet niet mijn voorkeur omdat ik relatief zorgeloos mijn eerste dag in Indonesië wil doorbrengen zonder lange wachtrijen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips.
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp.