Treintickets kopen

Beste allen,

Wij hebben pas ons reisschema opgesteld (zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=196619 ). Wij willen nu graag ook al de treintickets regelen. De informatie die ik hierover kan vinden is nogal onduidelijk en niet zelden tegenstrijdig. Vandaar dat ik graag de hulp wil inschakelen van iemand die ervaring heeft met het treinreizen in Vietnam.

Het gaat ons met name om de trein van Ninh Binh naar Dong Hoi. Als ik kijk op de site van Vietnam Railways dan zijn alle tickets voor 20 juli al uitverkocht. Mijn vragen zijn daarom:

1. Kan het zijn dat alle tickets al uitverkocht zijn? Of zijn ze nog niet in de verkoop? Of worden die tickets opgekocht door opkopers en kan ik ergens anders voor iets meer geld wel terecht?
  2. Bij sommige andere data zie ik dat de tickets alleen beschikbaar zijn voor langere ritten (van Hanoi tot Saigon, of in ieder geval met beginpunt Hanoi). Kun je een dergelijk ticket kopen en op een later station instappen of word je ticket dan in Hanoi doorverkocht als zijnde “no show”?
  3. Is het het beste om zelf de tickets te regelen of kun je dat het beste laten doen? Zo ja, welke partijen zijn hiervoor geschikt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,
David

Hallo David,

Ik heb even gekeken, maar je kan volgens mij nu al je tickets kopen en er zijn nog steeds soft beds te koop in 21 Juli.
Wel moet je een afleveradres hebben in Viet Nam waar de tickets bezorgt kunnen worden.

Meeste mensen regelen dit met hun eerste hotel waar ze zijn na aankomst in Viet Nam.

Je plek in de trein wordt vrijgehouden en je kan gewoon in Ninh Binh opstappen.
Dit natuurlijk als iedereen zijn werk goed doet.

Je kan natuurlijk ook , van Ninh Binh naar Hanoi gaan en daar opstappen; is maar een paar uur rijden.

Gr.
Ton.

Op welke site moet ik dan kijken? Ik zie immers op http://dsvn.vn/#/ alleen maar dat alle tickets al verkocht zijn voor 20 juli

Wij hebben 2x succesvol nachttreintickets gekocht via baolau.vn. Werkte prima en het voordeel is dat het via deze site volledig digitaal kan, dus je betaald met creditcard (inderdaad tegenstrijdige info maar heb op diverse plekken gelezen dat de andere aanbieders vaak geen creditcard accepteren) en ontvangt de tickets via email. We ontvingen de tickets via email, wat handig was aangezien we vrij kort vantevoren hebben geboekt (paar dagen) en dus niet echt een afleveradres hadden. Je kon je voorkeur voor boven en onder slapen aangeven (ik zou voor onder gaan).

Het E-ticket kun je op de stations inruilen voor een geprinte versie waarmee je de nachttrein binnenkomt. zie ook Train travel in Vietnam | Train times, fares, buy tickets online voor handige info!

1 like

Dat is handige informatie. Interessante site ook waar je naar toe linkt. Weet jij wellicht ook “bohannon” of je 2 jonge kinderen samen in 1 bed zou kunnen laten slapen? Dat lijkt op de foto’s best te kunnen, maar wellicht is de praktijk minder ruim dan de foto’s doen vermoeden?

Als ik Baolau.vn kijk dan zie ik weer andere informatie dan op dsvn.vn/#/. Volgens DSVN kan ik een nachttrein nemen (SE1 of SE19), die me rechtstreeks van Ninh Binh - Dong Hoi brengt. Daar staat echter overal dat de tickets uitverkocht zijn. Als ik kijk op Baolau.vn, dan wordt daar voor dezelfde route de SE1 en SE19 nog niet eens genoemd. Alleen andere treinen die veel trager zijn en waarbij je bovendien moet overstappen. Wie kan mij helpen? :slight_smile:

Volgens mij kun je nu nog geen tickets kopen voor die periode en staat er daarom dat ze nog niet beschikbaar zijn. Balao zegt geloof ik dat ze 60-90 dagen vantevoren beschikbaar worden.

Op die andere site die ik noemde staan de type treinen beschreven (SE1, SE2, etc.); kijk even goed welke je kunt boeken, een aantal type treinen is namelijk recent opgeknapt en zijn een stukje luxer (en schonen) dan de oude slaaptreinen.

Volgens mij kunnen er prima 2 jonge kinderen in een bedje, hoewel ik als jullie met zn vieren zijn 4 bedden zou reserveren zodat je een coupe voor jezelf hebt. Wij hebben zelf met zn tweeen een coupe gedeeld met een compleet vietnamees gezin (2 kinderen, vader, moeder en oma) die de onderste 2 bedden hadden geboekt :D.

1 like

Thnx! Wij zijn met z’n vijven, dus vandaar juist mijn vraag of 2 kinderen in 1 bed passen. Dan kunnen we wel in een vierpersoonscoupé ipv dat we ons moeten splitsen over twee coupés (liever niet). Ha ha…het is dus zelfs mogelijk om met z’n vijven in 2 bedden te passen. Alhoewel wij niet aan Vietnamese formaten zullen voldoen…
Goed dat je ook nog even wijst op de verschillende type treinen. Ik zag op de foto’s al dat er aardig wat verschil in zit…