Hallo allemaal!
Misschien dat iemand ervaring heeft met het reizen per trein door Zuid-Amerika, bijvoorbeeld die van Lima naar Huancayo in Peru, of El tren del fin del Mondo vanuit Ushuaia. Welke zijn echt de moeite waard om te nemen, boven een trip met de bus?
de trein van cusco naar puno is ook mooi.
De Tren del Fin del Mundo is helaas niets anders meer dan een toeristentreintje dat het Nationale Park Tierra del Fuego inrijdt. Een afrader dus.
Wel kan ik de Tren Patagonico van harte aanbevelen! Dit is een trein die voornamelijk door de Argentijnen wordt gebruikt en rijdt 2x per week van Viedma naar Bariloche en 2x de andere kant op. Dwars door Patagonië met aan boord een restauratie-rijtuig en soms zelfs een discotheek- en bioscooprijtuig!
Een 2 persoons slaapcoupé is een geweldige ervaring en de bedden zijn prima! Met mijn 1.90m kan ik hier prima in slapen. De kosten vallen reuze mee, reken op ongeveer 35-40 euro per persoon.
Verder gaat er ook een trein vanuit Buenos Aires naar Tucumán in het noordwesten, maar deze ken ik zelf (nog) niet.
ik vergeet nog een trein:
de trein naar de devil’s neus in Ecuador.
De trein vertrekt vanuit Riobamba.
Die laatste is gesloten. Er was iemand onthoofd door een laagvliegende kabel.
Je kan wel de veilige trein vanuit Ibarra nemen. Vertekt ieder weekend 2 keer. Het is een nieuwe rit die pas twee weken open is. Je hoeft alleen maar contact op te nemen met de mensen van de lokale VVV in Ibarra om het te reserveren. Is erg vet.
Op http://www.volunteeringecuador.info komt zeer binnenkort een artikel met foto’s te staan van de trein.
de duivels neus trein rijd inmiddels weer. vanaf Ribamba naar Cuenca. niet niet volledig maar je kan wel weer naar de duivels neus toe. en anders rijden er ook ferro corriels (weet niet zeker hoe je het moet schrijven) het is zeer zeker de moeite waard om deze trein reis te maken.
maar beter niet op het dak gaan zitten dan…?:wacko:
dat mag hellaas niet meer. het is zelfs verboden om op het dak te zitten. maar vanuit het treinstel heb je ook schitterende uitzichten.
Ik heb ook gehoord van de Tren al las Nubes vanuit Salta (NW-Argentinië). Schijnt mooi te zijn maar dat is alles wat ik weet.
Erg mooi, maar rijdt niet (meer?). Je kan wel het spoor grotendeels volgen met een MoviTrack excursie, wat ook zeker de moeite waard is, maar door technische en vooral politieke problemen rijdt de trein al een jaar niet meer ![]()