In juni ga ik een rondreis door thailand maken.
Vanuit bangkok neem ik de slaaptrein naar chumphon…om vandaaruit verder te reizen richting koh tao!
Nu ben ik er achter gekomen dat je midden in de nacht daar aankomt en de trein verder rijdt richting zuiden…
Beetje vreemd dat je een slaaptrein boekt en je er halverwege de nacht al bent…!
Hoe werkt dit?
iemand ervaring mee?
mijzelf kennende slaap ik dus gewoon door en vergeet uit te stappen haha…
Die trein had ik ook gepakt… en ik ben blijkbaar hetzelfde als jou want ik werd 100 km te laat wakker. Maar er is zo’n mannetje die door de trein loopt, aan die kan je doorgeven dat je wakker gemaakt wil worden. Sta je wel om 4 uur op het station… maarja, 3 uur later is toch iedereen actief. Gaat geloof ik ook 's ochtends een trein en 's middags… kost in ieder geval bijna niks, kan de ns nog een puntje aan zuigen
Hoi Jeroen,
Ik ben zelf ook van plan in Juni naar Thailand te gaan en vlieg ook op Bangkok. Wat voor route ga je verder doen? Al een planning gemaakt?En mag ik vragen wat jouw ticket je gekost heeft?
Groetjes, Salomé
haha…oke dan!
ik ga wel proberen tickets om te zetten in een gewone zitplaats…
100% zeker dat mij hetzelfde als jou gaat overkomen nl…
bedankt voor je reactie!
ik vlieg vanaf schiphol met china airlines naar bangkok…
met 2 overnachtingen en een diner erbij betaal ik 780E…
Ik weet dat het ook goedkoper kan,maar vorig jaar goede ervaring gehad met china air…vandaar!
mijn route is als volgt:
4 dagen bangkok
met de trein naar chumphon
boot naar koh tao (4 dagen)
4 dagen koh panghan
5 dagen koh samui
binnenlandse vlucht naar phuket
daar verblijf ik 12 dagen om vervolgens weer terug naar bangkok te vliegen
dan nog 1 dagje shoppen voor ik weer terug naar amsterdam vlieg!
en jij?
Hi Jeroen,
Thanx voor je reactie,ik heb eerlijk gezegd nog niet zo’n uitgebreide planning gemaakt net als jij! moet zelfs nog mijn ticket gaan boeken, wat ik maandag wil gaan doen, heb een goedkoop ticket gevonden voor 675,- inclusief alles, ideaal dus. Maar wanneer ga jij precies? Aan jouw planning te zien wordt jouw reis een echte eilandentour:)
Waar heb jij je binnenlandse vlucht geboekt?
Groetje Salomé
Als je wil kan ik ook nog even zoeken naar een ticket voor je ?!?!
Dan zou je me even een mailtje moeten sturen ([EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl). Alleen het wordt dan op z’n vroegst a.s. dinsdag dat ik kan kijken ivm de paasdagen.
Tevens kunnen eventuele geinteresseerden ook hotels en excursies via mij boeken !!!
De werkdag zit er vandaag iig weer op, dus ik ga lekker naar huis !
Zag trouwens dat er aardig wat mensen op het forum hier in mei/juni naar Thailand gaan ?! Kunnen wel gezellig met z’n allen een biertje doen !
Ik ga idd lekker op eilandentour dit jaar.
vorig jaar heb ik wat andere dingen gedaan zoals een jungletrekking in het noorden bij chiang mai…
het gebied rond kanchanaburi bezocht (river kwai bridge)
en de oude hoofdstad ayuthaya…
verder op phiphi island en phuket geweest!
Allemaal ontzettend gaaf en zeer de moeite waard.
Dit jaar ga ik lekker luieren…
Ik ga van 14 juni t/m 12 juli…
Ik heb alles via 333travel geboekt…ook de binnenlandse vluchten…
Het is meer het gemak dat alles nu alvast geregeld is vanuit nl…
Je kunt het ook ter plekke regelen als je wilt. (goedkoper)
Ik ben eens met de nachttrein vanuit Bangkok naar Koh Samui geweest. 2 reizigers in mijn coupe moesten er bij Chumphon uit om de boot naar Koh Tao te pakken. De trein stopt in Chumpon, je moet wel vragen of ze je wakker maken anders gaat de trein gewoon verder! In mijn geval stopte de trein omstreeks 4 uur 's morgen in Chumpon en de medereizigers werden niet gewekt maar werden zelf wakker omdat de trein stopte. Ze vlogen er als gekken uit! Dus als je op deze manier naar Chumpon wilt moet je dus heel goed opletten. Mocht je de stop missen dan kun je nog altijd via Koh Samui gaan maar dan ben je wel 1 dag meer kwijt aan reizen.
hey jeroen,
bedankt voor je reactie…ik heb zo’n verhaal al van meer mensen gehoord…
Ik ga mijn wekker maar zetten…die thaien lijken me nou niet zo heel betrouwbaar…haha
Ik ga juni/juli naar thailand met China Airwaways , ticket vorig jaar november geboekt voor € 664,- ( ex tax). we moesten al vroeg boeken omdat we 100% zeker wilden zijn dat we in exact de 6 weken die we voor de kinderen vrij hadden kunnen regelen konden boeken. Ons reisschema voor die periode kan je vinden op http://familiejungletocht.web-log.nl/thailand_2008/2008/01/de_eerste_locat.html
@ Dave en Joenie. Niet dat ik nou zo’n drankorgel ben maar de herrinering van een koud Singa biertje ( in een piepschum houder) of samen met mijn vrouw een bucket met Sang Som/Cola op het ruisende strand met op de achtergrond het geluid van de Thaise Marianne Weber en de geur van een dovende BBQ… IK WIL ZO SNEL MOGELIJK TERUG !!!
Waarom neem je niet de trein van 13u00 , dan ben je om 21u00 in chumpong kan je daar nog wat op de avondmarkt rondhangen en overnachten in een guesthouse in chumpong , s’ochtends de boot nemen en kom je uitgeslapen aan op je bestemming.