Hoi, dit is de eerste keer dat ik een vraag stel.
Even nieuw voor mij. Mijn vraag is: Hoe kom ik met de trein van Barcelona-airport naar Blanes?
Ik hoor de dat je in Barcelona - sans moet overstappen. Gaat er geen trein rechtstreeks naar Blanes? Met de treinenroute’s in Spanje, kom ik er niet uit.
Groeten nic.
Hallo Geraads,
Het is een handige site om je vragen te laten beantwoorden of je kennis met anderen te delen!
Op het moment loop ik stage in Barcelona en ik heb het even voor je uitgezocht wat je hebt beste kunt doen als je van Barcelona El Prat naar Blanes moet:
- Eerst neem je de RENFE trein op het vliegveld, deze vind je bij terminal 2B en ga je naar Estació Sants in Barcelona. Het Sants Station dus.
- Eenmaal daar aangekomen, stap je over op de trein naar Blanes.
Je moet de verbinding Barcelona-Mataro-Macanet de la Selva hebbben,deze treinen gaan iedere 30 minuten.
Het is heel gemakkelijk en vanuit het vliegveld ben je heel snel in Barcelona Centrum. Ook is het op het vliegveld en op het treinstation heel duidelijk aangegeven en zijn er voldoende mensen die je kunnen helpen als je het even niet meer weet. Kijk voor actuele tijden op de officiele site van RENFE
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen en heel veel succes en plezier in Spanje!
OHCarlos
(Oh-Barcelona)
Vanuit Barcelona airport moet je naar Barcelona Sants of naar Plaza Catalunya. Vanuit deze twee grote stations vertrekt er een trein naar Blanes. Vanuit het vliegveld gaat er maar 1 trein en die stopt ook op Sants. Hier stap je over op een RENFE trein naar Blanes. Je doet er anderhalf tot twee uur over. Een enkeltje is niet duur (6 euro meen ik)
Als je nog informatie nodig hebt, ik ben vorig jaar in Blanes geweest dus stuur maar een mailtje.
Hee Carlos,
Dankjewel ik heb hier nu ook iets aan. Maar nog een vraagje hoe zit het met een kaartje halen want ik kan op die site niet een treinreis boeken van Barcelona naar Blanes.
Nog een laatste vraag het station bij het vliegveld is dat op het vliegveld zelf? en zo niet is het op loopafstand met een koffer?
Mvg Thomas en alvast bedankt
Hoi Thomas,
Fijn dat je iets aan mijn informatie hebt gehad!
Ik heb de site even voor je bekeken en het is wel mogelijk om je kaartje online te kopen - dat kun je vinden bij “purchase”
Ik ga er vanuit dat dat ook voor dit traject mogelijk is, maar dat zou je even moeten nakijken.
Wat ik zelf heb gedaan toen ik laatst een langere afstand met de trein moest, gewoon op Sants Estació een kaartje gekocht. Daar kun je altijd mensen vragen en die zullen je helpen als je het niet zeker weet.
Wat het treinstation op het vliegveld betreft is het afhankelijk van de Terminal waar je op vliegt. Op T2 is namelijk het treinstation dat je moet hebben. (op T1 zijn ze er nu een aan het bouwen, waarvan verwacht wordt in 2012 klaar te zijn) Mocht je op T1 aankomen; lees dan dit artikel eens. Daar kun je alles vinden over hoe je van de ene terminal naar de andere komt.
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen en mocht je nog ergens vragen over hebben kun je ze gerust stellen!
Succes!
OHCarlos
(Oh-Barcelona)
weet iemand of de gegevens die jullie hebben geschreven in 2009 of die nu nog het zelfde zijn . ik ga voor het eerst naar spanje maar kom s avonds aan en zit een beetje in tyd gebrek dus als ik een fout maak slaap ik op straat
Je kunt het beste voor de actuele dienstregeling de site van Renfe (Spaanse spoorwegen) raadplegen. Zij verzorgen de treindiensten tussen Barcelona en Blanes. Dan bij de Timetables, find all stations, zo kun je zoeken vanuit Barcelona naar Macanet, dat is in elk geval de goede lijn. Blanes ligt op deze lijn maar ik durf je niet te zeggen hoe lang het precies duurt.
Hoi,
Ik heb een vraag zaterdag 13 okt ga ik naar Blanes. Ik kom aan op Barcelona El Prat. Weet jij hoe ik vanaf dat vliegveld in Blanes kom? En rijden de treinen ook in de nacht?
Alvast bedankt!
Groetjes