Van Barcelona naar Blanes

Goedenavond, kan iemand mij vertellen wat de reistijden en prijzen zijn om met de trein, bus of met de taxi met 4 personen van Barcelona naar Blanes te reizen.

bvd,
Jaap

Hi Jaap,

Ik woon zelf in Barcelona en ben al een paar keer naar Blanes gereist dus ik kan je zeker helpen.
Bedoel je van Barcelona airport of gewoon vanuit het centrum?
Er is vanuit Barcelona een hele goede treinverbinding naar Blanes, deze trein gaat vanaf Barcelona Sants (het grote treinstation van Barcelona) en ook vanaf Placa Catalunya.
Je moet de trein richting Mataró hebben, die heeft als eindbestemming Blanes.
Deze trein gaat elk half uur en een enkeltje per persoon kost ongeveer 5 a 6 euro. Het is een erg leuke treinreis want je gaat helemaal langs de kust, nadeel daarvan is wel dat je stopt bij elke badplaats en daardoor de reis wel veel langer duurt dan dat je met de auto zou gaan.
De reis duurt ongeveer 1,5 uur.
Heel veel plezier in Blanes!:vak02:

OHannemarie
(Oh-Holidays)

Hoi OHCarlos,

Bedankt voor u reactie, maar komen met het vliegtuig dus komt er een treinreisje naar sans bij. Weet u misschien wat de prijzen zijn van een taxi is en of er een rechtreekse bus rijdt naar Blanes.

groetjes Jaap

Hoi Jaap,

Ja vanaf het vliegveld kun je heel makkelijk naar Sants toe. Dit kun je doen met de trein, bus of taxi (de taxi kost ongeveer €35,-).
Volgens mij is het toch het makkelijkst om met de trein vanaf Barcelona naar Blanes te gaan. Volgens mij gaan er geen rechtstreekse bussen en is de taxi rit vrij duur (al zijn de taxi´s wel goedkoper als in Nederland).
Voor informatie over de kosten van een taxi zou je even naar een taxicentrale kunnen bellen:
Tel: +34 93 481 00 85
Tel: +34 93 481 10 85

OHannemarie
(Oh-Barcelona)

Hallo OHannemarie,

Bedankt voor de info, ik denk dat we een treinritje gaan maken maar ik bel ik bel wel ff naar de taxi centrale.

groeten Jaap