Wij willen met het gezin van de zomer (augustus) naar SA. Heeft er iemand ervaring met de treinreis Johannesburg-Kaapstad. Natuurlijk kunnen wij met een binnenlandse vlucht maar we hopen met een treinreis meer te zien.
Iemand ervaring?
Google eens op Rovos of de Blue Train! Schitterende treinen voor een superdeluxe vakantie. Treinen zijn voorzien van alle gemakken. Doet wel beetje ‘koloniaal’ aan. Vermijd de gewone trein.
Wat is de reden om de gewone trein te mijden?
Niet veilig genoeg.
inderdaad, maar wel een belevenis. Vrienden van mij hebben dit gedaan, maar met kinderen zou ik voor Rovos gaan, vertrek vanuit Pretoria van hun eigen station. Ivo Niehe had er een item over. Over Rovos en andere dingen uit ZA. Misschien even kijken via uitzending gemist in NL.
Hi Annemieke, item in Tros TV show heb ik laatst ook gezien. Van oorsprong Nederlander - Ronald Vos? - die Rovos Rail heeft opgericht. Kwam over als een erg sympathieke man en mij leek het eerlijk gezegd wel een heerlijk ontspannen manier van reizen ![]()
Ja, lijkt me ook, we willen een keer zo,n reis gaan maken,per trein, maar ja waneer… Ja was ook verbaasd dat de eigenaar van Nederlandse afkom is en eigenlijk Rovos als een hobby was begonnen. Was een leuke reportage,trouwens.
groetjes
Rovos ziet er zeker fantastisch uit, maar Rand 13600 p.p. is wel een (te grote) aanslag op de begroting.
Hmm, begrijpelijk. Dan is vliegen wellicht toch een betere keuze ![]()
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience
Inderdaad een stevig prijskaartje, maar ja is ook 4 sterren of zo.
Of probeer eens de Shosholoza Meyl: www.shosholozameyl.co.za
Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience