Hey ![]()
Weet iemand hoe duur een treinkaartje is van Milaan naar bergamo/seriate?
En van bergamo of seriate naar Rome?
Bedankt ![]()
Hey ![]()
Bedankt ![]()
hoi!
als je kijkt op www.trenitalia.it kan je het ongeveer zien.
wat ik heb gevonden:
Milano - bergamo/seriate : 3,90 (doet er iets van een uur over)
maaaar dan krijgen we het volgende.
Bergamo/seriate - roma : 49,60!! (en soms zelfs iets duurder, ligt aan het tijdstip geloof ik)
dan reis je met Eurostar, een snelle en luxe trein.
een alternatief zou zijn met langzame treinen, vaker overstappen en lang wachten.
dan vertrek je om 20:33 en kom je aan om 4:51 :huh:
en je betaalt 32,59.
maar ehm dan hoop ik niet dat je alleen moet reizen :S
heb je wel eens gereist met de trein in Italiƫ?
ik heb deze prijzen alleen van internet hoor, dus ik weet ook niet of het klopt allemaal⦠maar het geeft wel een indicatie.
succes!!
veronica
Hoi Veronica,
bedankt voor de info ![]()
Echt goedkoop om naar begamo te gaan met de trein.
Kaartje naar rome is wel beetje duurā¦
Ik ben nog nooit in italie geweest en dus ook niet met de trein.
Heb jij er dan ervaring mee???
groetjes
Cindy ![]()
hoi cindy!
ik heb in Italië gewoond dus de treinen heb ik daar ook meegemaakt. Het is niet voor niets zo goedkoop helaas⦠er zijn veel vertragingen en je krijgt een kaartje zonder spoor en zo er op dat je moet afstempelen bij speciale apparaten voor dat je de trein in gaat.
je moet op de borden kijken om te weten hoe laat je trein gaat en op welk spoor. het wordt ook omgeroepen, maar vaak alleen in het italiaans :blink:
Ik vraag me altijd af hoe toeristen het allemaal lukt om de juiste trein te nemen.
die duurdere treinen (eurostar - ES*-) zijn wel beter geregeld maar je moet dan van te voren een kaartje reserveren!
Ik zou in elk geval niet blindelings vertrouwen op de aangegeven tijden (ook op de site) want ik heb vaak vertraging meegemaakt.
en tsja⦠'s nachts alleen reizen lijkt mij in Italië niet zo fijn met die mannen daarzo.
maar als je nog vragen hebt doe het gerust en ander kan je me ook mailen: ciaovero@hotmail.com , wie weet kan ik je nog ergens mee helpen ![]()
veronica
L.S.
Het kan je veel geld besparen even wat tijd te nemen en een andere sub-rubriek hier te lezen:
āVanuit Milaan vertrekt de TrenOK om 19.53 uur en komt dan om 00.24 in Roma aanā dat kost ā¦9 (negen) euro.
http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=Sā¦ST&f=44&t=5550&
Daar kun je niet alleen zien hoe je voor 9 euro met een sneltrein van Milaan naar Rome kan, maar ook waar je op moet letten bijv.:
Die sneltrein met de naam TrenOk (afkomstig van Trein O.K) rijdt ƩƩnmaal daags
Ik citeer :
"Het bijzondere is dat een kaartje, voor 4 uur en 45 minuten treinen, slechts 9 ā¬uro kost en dat is liefst 40 Euro goedkoper dan de andere (snel)treinen tussen Roma en Milano (Milaan dus)
Behalve in Milano en Roma kun je in- en uitstappen in Florence en Bologna, maar let op: de trein komt in Roma en Milano NIET op de centrale stations aldaar.
In Roma is het eindstation: Roma Tibertina en in Milaan:Milano Lambrate. Hij stopt/vertrekt in Milaan trouwens ook op:
Milano Rogoredo, maar daarna gaat het non-stop naar:Bologna Centrale , dan naar
Florence: station: Firenze Campo di Marte
en vervolgens naar Roma Tibertina.
Vanuit Roma vertrekt de TrenOK om 06.40 uur en komt dan om 11.25 (op sommige dagen om 11.45 uur) in Milaan aan.
Vanuit Milaan vertrekt de TrenOK om 19.53 uur en komt dan om 00.24 in Roma aan.āā (einde citaat) En dat voor zegge-en-schrijve 9 ā¬uro.
Prettige reis!
Arturo.
P.S.
Wil je nu vlug even zien of er nog tickets Ć 9euro zijn voor de TrenOk op de dag dat jij wilt reizen, ga dan even naar:
http://www.trenok.com/
Verder verwijs ik dus naar:
http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=Sā¦ST&f=44&t=5550&
Originally posted by cindy1987@07-05-2005, 16:57:34
** Hey
Bedankt
**
Hej hoi,
Je kan het best de bus nemen van bergamo vliegveld naar milaan station, dit is een speciale bus. Kost ong 6 euro maar het is een goede verbindingā¦