Treinen!!!

Als je 14 dagen rondtrekt in Italië en je gebruikt de trein vrij veel (toch om de 2à3 dagen, welke formule lijkt jullie dan het beste? Ik heb al gekeken op de site van trenitalia maar daar geraak ik nie echt wijs uit! Kan iemand mij helpen? Thx

Tom

Hoi Tom,
Ik weet niet waar je reis begint, maar maakt je vooral niet te druk om de reisformule. In Italie (noorden) heb je 2 soorten treinen; een goedkope en een dure (namen kan ik me zo ff niet meer herinneren). Op de stations kun je hieruit kiezen (meestal zijn er verschillende loketten voor de dure tickets). Mijn advies: gewoon gaan en op het station uitzoeken, het niet zo ingewikkeld. Mocht je de namen van de treincompanies willen weten , mail me dan (zoek ik het ff voor je uit)
Ps: vergeet nooit je kaartje zelf af te stempelen voordat je de trein in stapt (dit doen ze nl niet in de trein)
Mare

Bedankt hé! Ik dacht dat je een bepaalde formule had zodat je een ticket voor een paar dagen kon kopen, zoals een go-pass hier bij ons! Onze reis begint in Rome en eindigt in Venetië! We zouden onderandere langs Firenze en Sienna en zo gaan! Kan je wat meer vertellen over die treincompanies? Hartelijk dank!

Tom

Ik heb nog een vraagje! Ik krijg nergens de prijzen te zien van een treinrit! Kan iemand mij zeggen hoe het juist zit met die prijzen en waar ik deze kan terugvinden?

Hartelijk dank Tom

Op www.trenitalia.com kun je online kopen en dus ook de prijzen nakijken.