Ik wil graag deze zomer naar millan met de trein vanuit venetie, kan iemand mij vertellen of dit duur is, en of dit een goede verbinding is ??
Groetjes Jeroen
Ik wil graag deze zomer naar millan met de trein vanuit venetie, kan iemand mij vertellen of dit duur is, en of dit een goede verbinding is ??
Groetjes Jeroen
Ciao Jeroen,
Ieder uur zo’n twee treinen. Prijs ? Hangt van tijdstip en soort trein af, reken maar op 1/3 deel van wat je in Nederland zou betalen. Treinen en bussen zijn in Italie veel goedkoper dan in Nederland.
Dus:Venezia en Milano.
Dus bij: Da dove vuoi partire? (Van waar wilt U vertrekken): Venezia
Dove vuoi arrivare? (Waar wilt U aankomen) Milano
Kies dag, maand, jaar en tijdstip van vertrek.
Je krijgt dan 3 of vier voorstellen van verbindingen.
Bijv.
Partenza (Vertrek) 10.23 uur
Arrivo (Aankomst) 13.05
treni (treintype) ES
Durata (duur van de reis): 2.43
Wil je weten hoe duur DIE verbinding is, klik dan op het winkelwagentje aan het eind van die lijst (onder:Acquista)
(acquista, = weer zo’n woord waarvan ik niets snap)
Bekijk wat mogelijkheden. De stoptrein is het goedkoopste en je ziet wat leuke stationetjes…, doet er 3uur en 28 min. over…
Nog meer handige info (en vragen) kun je vinden op:
http://www.wereldwijzer.nl/index.php?act=S…ST&f=44&t=5550&
Je kunt bijv. iedere dag voor 9 euro van Milaan naar Rome (= Roma ) met een speciale sneltrein ( de TrenOK) etc.
Prettige reis
Arturo
Hallo Caro Jeroen,
Bedankt voor je PB !
Ik heb mijn antwoord wat gewijzigd. ( Ja , beheerders van het forum kunnen dat doen zonder dat er verschijnt…“bewerkt”…) :rolleyes:
Is het nou stationetjes of stationnetjes in het Nederlands?
Van tijd tot tijd houd ik een schoonmaak: sommige bijdragen gaan naar de prullebak (cestino) andere berichten (waardevolle) verplaats ik.
Waardevol is dat het ook voor anderen zinvol is.
Heb je er bezwaar tegen dat ik deze sub-briek verplaats naar “Treinen/bussen in La Bella Italia”? Dan wordt je vraag bij de komende schoonmaakbeurt bewaard. <_<
Distinti Saluti
Arturo
P.s
Zit nog steeds te zoeken naar een antwoord op Laura, maar traviso bestaat gewoon niet.
Arturo, zijn de prijzen die genoemd worden enkele reis prijzen of gaat dit om retourtjes
Groetjes Jeroen
Dat is enkele reis.
Wil je een retour: vraag dan op het station om een “andare e ritorno”.
Natuurlijk betaal je dan minder dan twee keer enkele prijs. Helaas kan ik vanwege mijn Java-script probleem niet in de prijslijsten komen.
Nog wat:
Voor 15 euro kun je de hele zaterdag ( =sabato) 24 uur …!! door heel Italie crossen. Dus ook bijv. van Venezia naar het zuidelijkste puntje in Italie.
http://www.trenitalia.it/en/promozioni_off…oni/sabato.html
Slapen doe je natuurlijk in de trein. Dat scheel ook weer camping/hotel kosten…
Ach, we blijven Nederlanders: als het maar goedkoop is. :unsure:
Beste Arturo en de rest,
invia betekent ‘send’ oftewel verzenden, acquista betekent ‘koop/schaf aan’.
Overigens kun je gratis info over Italië aanvragen bij Het Nationaal Italiaans Verkeersbureau, via enitams@wirehub.nl of via 00800-00482542.
Info over treinen in Italië kun je krijgen via de agent van de Nederlandse Spoorwegen in Nederland, GSA Trenitalia, 010-2083644, trenitalia@airagencies.nl. Overigens is het ‘andata e ritorno’. Pas hierbij wel op: er zijn in Italie drie verschillende type treinen met verschillende tarieven, dus in het geval van een retour moet je wel hetzelfde type nemen als op de heenweg, anders betaal je een verkeerd tarief.
Ciao,
Sim
Nog een opmerking voor Arturo en Laura: het is Treviso, website shuttlebussen vanaf de luchthaven is www.atvo.it.
Ciao
Ha Caro/Cara Sim,
Heel goede info, daar hebben we tenminste wat aan en ik leer weer wat Italiaans: Grazie, molto gentile.
Distinti Saluti
Arturo
Ciao Arturo,
figurati!(“stel je voor” oftewel: graag gedaan).
Het is overigens caro in mijn geval.
Cordiali saluti (hartelijke groeten, distinti saluti= hoogachtend)
Simeon
trenitalia heeft ook optie voor engels.